Kuncz Dezső készült a Mecsek Rallye-ra. Nem kicsit, nagyon, hogy egy klasszikussá vált szállóigét idézzünk, de végül mégiscsak elengedte a Rallye2 évadzáró versenyével kapcsolatban szövögetett álmait miután tanulmányozta a versenykiírást. Kisebb, sprintjellegű versenyen fogja elkoptatni a Pécsre már megvásárolt gumikat és a régen várt jó futómű beállításait ezeken a viadalokon teszteli majd, hogy 2016-ban. Kuncz Dezsőről beszélgettünk.
Rallye2.hu: Mivel a Kassa Rallye-n nem indultatok, így az augusztus eleji, utolsó versenyedről kell, hogy kérdezzelek, a Baranya Kupáról. Hogy sikerült, milyen volt?
Kuncz Dezső: Nem volt túl jó számunkra. A pályák ugyan jók voltak, a verseny is tetszett, de rengeteget küzdöttünk a gátlók beállításával. Sehogy sem akart jó lenni. A szervizben Tuki barátom sietett a segítségünkre, jobb lett a beállítás, de így sem volt tökéletes. Sajnáltam nagyon, hogy a harmadik gyorsaságin egy baleset, majd a hatodikon egy olajfolyás miatt etapon kellett autóznunk. Hihetetlen számomra, hogy a historicos versenyző, akinél ez a műszaki hiba megtörtént, kilométereken át nem veszi észre, hogy felrobbant a motorja és legurul a gilicei panziótól egészen a célig. Végig mentünk, nem volt vele probléma. Harmadikak lettünk a kategóriában.
Rallye2.hu: Nem újdonság nálad, hogy a gátlóidra panaszkodsz az év során. A Baranya Kupa előtt is állítgattatok rajta több, de mint hallom inkább kevesebb sikerrel.
Kuncz Dezső: A magunk módján próbálkoztunk mi a beállítással, de esélyünk sem volt a jó beállítások eltalálására. Ehhez egy hozzáértő ember kell.
Rallye2.hu: A szakember már megvan, és nemrégiben már jártatok is nála.
Kuncz Dezső: Igen. Nem is tudom hány hónapos várakozás és egyeztetések után sikerült végre összehangolni a programunkat Balogh Jánossal – aki az ORB mezőnyének a 3. kategóriájában szerepel – és őt kértem meg, hogy segítsen megfelelően behangolni a gátlókat. Sátán egy lezárt szakaszon tartottunk egy kis tesztet, Jani egy fél napon át ott volt velünk és igen hasznos munkát végeztünk a vezetésével.
Rallye2.hu: Kicsit konkrétabban?
Kuncz Dezső: Sok-sok jó tanáccsal látott el a gátlók beállításával kapcsolatban. Az elmondottakat átértékelve arra a következtetésre jutottam, hogy nagyon nem úgy kell ezt csinálni, ahogy én eddig gondoltam, hanem, ahogy Jani mondja. Nagyon okos dolgokat mondott, rengeteg észrevétele volt, amiknek nagyon örültem, hogy elmondta. Állított a gátlókon és az is kiderült, hogy a sper a váltónkban sem a megfelelő módon működik. Ezért is szedtük le és küldtük el a váltót Lackó Tibiéknek, no és ha már így alakult, akkor már a revíziót is megcsinálják egy úttal. Ha ez rendben lesz, akkor megismételjük ezt a találkozót Janival és akkor segít majd a precíz és pontos beállításban. De most már azt mondhatom, hogy látjuk az alagút végén a fényt ebben a témában.
Rallye2.hu: Információim szerint a Mecsek Rallye-ra ezzel a jól beállított futóművel nem érkeztek…
Kuncz Dezső: Igen. Úgy volt, hogy indulunk a Mecsek Rallye-n, már meg is vásároltam a gumikat és mindent, amit kell, de a végén, miután megnéztem a versenykiírást, azt a döntést hoztam, hogy én a Mecsek Rallye-n 2015-ben nem fogok rajthoz állni. Inkább elmegyek néhány kisebb sprintversenyre, mert a verseny idejére sem Kemény Zsoltot, sem Nagy Tomit nem tudom „kipájszerolni” a munkahelyéről navigálni. Képtelenség. Kása Feri barátom ugyan még megmenthette volna a versenyhétvégét, biztosan beült volna a jobb1-be, de ezért a négy gyorsaságiért – amire azt mondják, hogy 14:30-kor beülünk az autóba és este 19:00-kor elrajtolunk, a 28 kilométeres Orfűn- én nem fogok az ország túlsó végébe, Pécsre elutazni. Ezért nem indultam Kassán sem. Az ígéretek ellenére tartok tőle, hogy az utolsó gyorsasági etap lesz, vagy pedig hatalmas csúszás várható. Nagyon vártam a Mecsek Rallye-t, de ezek miatt nem indulok, inkább maradnak a kisebb versenyek. A Mikulás Rallye-ig van több sprintverseny, négyet ki is néztem, ezeken veszek majd részt. Talán még jobban is járok, hiszen többféle aszfaltminőségen is ki tudom próbálni az autót, több gyorsasági kilométer gyűjtök majd ugyanannyi pénzből, szinten tartásnak, edzésnek jó lesz, remélem most már rendesen be tudjuk lakni az autót és jövőre jobban tudunk majd támadni.
Rallye2.hu: Említetted a Mikulás Rallye-t.
Kuncz Dezső: Igen. Nagyon szeretem a Mikulást, rendszeresen indulok is rajta, eddig mindig nagyon jó hangulatú élvezetes meccseket vívtunk ott. Addig a sprinteken a fiam, Dezső fog nekem navigálni, valószínűleg a Mikuláson is, remélem hogy minden rendbe lesz. Többször mentünk már együtt, tökéletes köztünk az autóban az összhang, amit az előttünk álló versenyeken egészen biztosan tovább fogunk növelni.
Salánki Gábor