Ha Tippmixen lehetne fogadni a Rallye2-re, akkor szerintem Kuncz Dezső lett volna az utolsó, aki akár egy lyukas kétfillérest is feltesz a saját veszprémi abszolút győzelmére, hiszen meg sem álmodta, hogy a biztonságos cél a célba érkezés taktikájával a dobogó legfelső fokára állhat majd föl Kemény Zsolttal. Erről és a Veszprém Rallye-n gyűjtött tapasztalatairól beszélgettünk 2012. abszolút Rallye2-es bajnokával.
Rallye2.hu: Szia Dezső! Hogy sikerült nektek a Veszprém Rallye? Ha információim nem csalnak nyertetek egy abszolútat…
Kuncz Dezső: Így van, bár ezen én is meglepődtem, mert Veszprémre is ugyanazzal a taktikával – cél a cél- készültem, mint az évad többi futamára, de az ésszerű autózás most meglepően szép gyümölcsöt termett nekünk a hat szakasz végére.
Rallye2.hu: Akkor most ti csak egy biztonsági autózásos versenyre készültetek? Mit éreztél amikor megtudtad, hogy „nyerésre állsz”?
Kuncz Dezső: Abszolút a biztonságra mentem, hiszen még nem ismerem igazából ezt az autót. Korábban ugyan mentem már vele murván a környéken, tét nélkül, de élesben, bajnoki futamon nem próbáltam még ki soha sem. Ezen kívül nem szerettem volna egy technikai hiba miatt lenullázni a futamot, mert az év elején kihagyott Eger Rallye-nak köszönhetően már van ilyen eredményünk a tarsolyban, nincs szükségünk még egy hasonlóan „értékes” futamra az idén. Ezért is ért váratlanul, mikor közölték velem, hogy az élen állok. Nem számítottam rá, nem is akartam nyerni, de ezt dobta most a gép. Most mit csináljak? 🙂 Azt viszont sajnálom, hogy a versenytársaim kiesése árán kerültünk a dobogó legfelső fokára. Jobb érzés versenyben nyerni.
Rallye2.hu: Hogy érezted magad a versenyen? Mint mondtad ez volt élesben az első murvás versenyed ezzel az autóval.
Kuncz Dezső: Nagyon jó volt, nagyon tetszett minden. Többen mondták, hogy a kislődi szakasz közepe az nem volt túl jó, de én úgy voltam vele, hogy ez egy murvás verseny és ezt elfogadtam. A murva az murva. Már csak ilyen. Nem olyan, mint egy aszfaltos verseny. Tetszett, ahogy a Hondánk viselkedett a murván, nem az a hátsóhidas, merev megoldás van benne alkalmazva, hanem külön kerékfelfüggesztés. Az autó tehát remek volt, jól tudtam vele autózni, olyannyira, hogy talán a teljes pályafutásomat figyelembe véve mondhatom, hogy most éreztem magam a legjobban a versenyautóban. Nekem nagyon bejött ez a futam. De nem azért mert nyertünk! Hanem azért mert egy rettenetesen jót autóztunk.
Rallye2.hu: Azért voltak olyan pillanatok, amikor panaszkodtál az autó úttartására. Konkrétan a lobogós egyenesekben, amiatt, hogy csúszkál az autód hátulja.
Kuncz Dezső: A pontos futóműbeállításokat még meg kell találnunk. Farkas Zsoltival szerintem most alaposan át kell venni néhány dolgot és újra kezdjük a futómű hangolását, hogy maximális mértékben hozzám legyen állítva a versenyautó. De így sincs okom panaszra! A verseny előtt is lett állítva természetesen, de a részletekkel nem vagyok teljesen tisztában. Igen, csúszkált valamennyit de lehet azért is mert most nagyobb tempót mentem mint tavaly. Az egyébként, hogy csúszkált az egy dolog. De kezelhetően és élvezetesen csúszkált a hátulja. Tetszett az, hogy a nézőknek is tudok egy kicsit autózni.
Rallye2.hu: Győzelem a tarsolyban, névjegy idén is letéve, 202-es rajtszám a tiétek. Baranya Kupa?
Kuncz Dezső: Természetesen megyünk, szeretnénk ott lenni. A 202-esnek nem örülök. Nem szeretek az elején menni, nem vagyok ennek a híve, de ezzel nem tudunk mit csinálni. Így sajnos nem tudok bandázni a többiekkel… 🙂 Azt külön köszönöm a támogatóimnak, hogy lehetővé tették, hogy itt lehettem, és remélem, hogy ez Komlón is így lesz. A lelkes kis szerelőcsapatom pedig újból jelesre vizsgázott, hiszen a fiam, Ifj. Kuncz Dezső és Szalóczi Zoli is remek és gyors munkát végzett a szervizben.
Salánki Gábor