Nem tartoztak eddig a legnagyobb kedvencei közé Krehlik Nándinak és Madarász Szabinak a jó minőségű, salgótarjáni pályák, de az idei Salgó Rallye-n biztosan javult velük a viszonyuk, hiszen egy nagyon szoros, olykor tizedmásodpercekre menő csata végén behúzták a harmadik összetett futamgyőzelmüket, és ezzel igen jó pozícióba kerültek a ladás legények, az abszolút bajnoki címért zajló csatában. Ráti Gergőéknek nem sikerült a felzárkózás, kedvezőtlen, de nem teljesen reménytelen helyzetből várják az évadzáró Zemplén Rallye-t, ahol Krehlikéken kívül még az első helyet – mínuszolás nélkül – továbbra is őrző Trencsényiéket is meg kellene előzniük a végső sikerért.

A Rallye2 Bajnokság szombati superspeciál szakaszának, a rajtlistáján 47 versenyzőpáros neve szerepelt, akiket öt előfutó vezetett fel a 3,6 kilométeres, salgótarjáni, belvárosi pályán. A bemutatkozás Papp Arnoldéknak (Lada) sikerült a legjobban, megnyerték az első gyorsaságit, 0,2 másodperccel Tim Gábor és Timár Tamás (Opel Adam) előtt. A vasárnapi nap némi fennakadással indult, mivel az előfutók rajtoltak el az éles mezőny tervezett rajtjának az időpontjában. Közülük az elsők, Balogh Balázs Csigolyék megcsúsztak az éjszakai esőtől nyálkás zagyvarónai aszfalton és tetőre dobták a Ladájukat kb. két kilométer megtétele után. A Rescue csapat biztonságos helyre vontatta a kocsijukat, így mintegy egy órányi késéssel kezdődött meg az első gyorsasági szakasz. A rajtvárakozóban ott állt már a teljes mezőny, keményre hűltek a gumik, a 201-essel rajtoló Trencsényi Vincéék (Ford Fiesta) már az első kanyarban nekicsúsztak emiatt a szalagkorlátnak, majd egy lassítót is leromboltak. Nem sokkal mögöttük Dudás Gergőék (Citroen C2R2 Max) sem jártak sokkal jobban, néhány kanyarral később – pont ott, ahol Csigolyék is – beestek, és lekoccolták a kocsi hátulját. Határ Attiláék a Salgó Rallye-ra lecserélték az öreg 306-os Peugeot-jukat, de a beújított 208 R2-vel sajnos már a reggeli szakaszon gondjaik adódtak. Ám a csapatuk rendbe szedte a kocsit, szuperrallyeval végül célba értek, és sikerült nekik elég jó időket is autózniuk. Karner Zoltánéknak (Citroen C2R2) nem volt ekkora szerencséje, nekik megállt egy henger, ezért Cereden feladták a versenyt. Határékhoz hasonlóan szintén a futam esélyesei közt tartották számon Tim Gáborékat, de az Opeljük lengőkarjának a törése miatt nekik is búcsúzniuk kellett néhány kilométer megtétele után. Hulmann Gáborék Lada VFTS-ében valószínűleg a differenciálmű egyik filléres szimeringje mondott csütörtököt, az viszont biztos volt, hogy az összes olaj kifolyt a difiből. A második szakaszon még csak sejtették, de Sámsonházán már egyértelműen tudták Krehlik Nándorék (Lada VFTS), hogy nem tökéletes a kocsijuk, nem éreztek benne elég erőt. Üveges Sándorék Lada VFTS-ének a differenciálműve dobta be a törölközőt, Ruszó Krisztiánék (Lada VFTS) sportszerében pedig a kuplung vacakolt, végül ki is estek miatta. Az első kör utolsó szakasza, a Vizslás-Kazár sem telt el események nélkül, mert Molnár Ferencék egy szalagkorlátot „simogattak” meg a Hondájukkal, majd Pethő Istvánék (Lada VFTS) megforogtak. A hatodik gyorsaságin Hajdú Tamásék csúsztak bele Ladájukkal a partoldalba, összetört az autó bal eleje. A második körben Bencs Zoltánék Hondájában, a váltó – az első körhöz hasonlóan – továbbra is dobálta kifelé a második fokozatot, Gyöngyösi Marcelléknak nem igazán ment szeptember első hétvégéjén a versenyzés, de második nekifutásra már kezdtek jobban kikerekedni a dolgok, nekik is. A záró, azaz a harmadik kör már csendesebben alakult, mivel több helyen is leesett az eső, ezért törekedett a mezőny a biztos célba érkezésre, ha már ennyire közel kerültek hozzá. Fróna Jánoséknak ekkor meggyűlt a baja a váltóval. A pilótának nem is volt őszinte a mosolya Cereden, a célban, miután fél kézzel tartotta a váltót a másikkal meg a kormányt tekergette, a töménytelen mennyiségű kanyar miatt, a hazai rallyesport Mekkájának tartott gyorsaságin. A Salgó Rallye legnagyobb kérdése az volt, hogy a Baranya Kupán elszenvedett fiaskó után Ráti Gergőék (Ford Escort MK2) Salgótarjánban tudnak e valamennyit ledolgozni, az élen álló Trencsényiékhez képest begyűjtött 18,5 pontos hátrányukból? A versenyük jól kezdődött, négy szakaszból kettőt megnyertek. Cereden 4,5-el verték el a mezőnyt, Sámsonházán azonos időt futottak Krehlikékkel, Kazáron pedig 0,2-t kaptak Dudáséktól, így az élen álltak, amikor Zagyvarónán motorhiba le kellett adniuk a menetlevelet.

A tíz gyorsasági szakasz és a 82,35 versenykilométer végén az összetett értékelésben Krehlik Nándorék értek elsőként célba, 5 másodperccel előzték meg Dudás Gergőéket. Dudásék boldogok is voltak a célban, meg nem is, hiszen pályafutásuk második kategóriagyőzelmét aratták a 6-os géposztályban, de ha a második gyorsaságin nem csúsznak ki, akkor az övék lehetett volna az abszolút győzelem is, mert Cereden nem 5 másodpercet hagytak bent mire visszatértek az útra. Az abszolút bronzérem, a P12-es géposztály és a Lada kupa elsőségével együtt Szabó Attilához és Keresztesi Péterhez került. A 7-es kategóriát Berecz Róberték mentették meg, az utolsó pillanatban neveztek a Salgó Rallye-ra, így meglett a minimum létszám és értékelni tudták a géposztályt, aminek Balics Ákosék (Honda) lettek a győztesei, Frónáék a második helyet szerezték meg, Bereczék pedig a bronzérmet vitték haza, Hondával. A 6-os géposztályban Dudásék mögött Trencsényiék értek célba, a dobogóra pedig Molnár Ferencék is fölkapaszkodtak Hondájukkal. Molnáréknak egyébként a 2WD kupa győzelme is összejött, a kétkerekesek között Baksai Lászlóék (Lada) és Balics Ákosék követték őket a célban. Az ötös géposztály legtöbb pontja és legnagyobb trófeái Nyilas Péteréknek (Honda) jutottak, Bencs Zoltánékat (Honda) és Bartha Nándorékat (Peugeot) előzték meg. A P12-ben, valamint a Lada kupában Szabó Attilláék Bacsa Tamásékat, (Lada) és Papp Arnoldékat (Lada) utasították maguk mögé a végelszámolásnál. A P13-ban természetesen Krehlikék győztek, Berta Józsefék (Lada) és Szombati Istvánék (BMW) állhattak föl melléjük a géposztályban, a dobogóra.

A versenyekben igencsak bővelkedő nyár után, a Salgó Rallye-t követően, két hónapos őszi szünetre vonul a Rallye2 Bajnokság mezőnye, mivel az októberi Mecsek Rallye-ra nem kaptak idén sem meghívót a Rallye2-esek. Ennek köszönhetően, az abszolút bajnoki címért és a kategóriák elsőségéért, illetve a dobogós pozíciókért is a Zemplén Rallye-n, november 9-11 között fognak megküzdeni a Rallye2 versenyzői. Izgalomban garantáltan nem lesz hiány, hiszen pontok alapján még semmi sem dőlt el az évad eddigi hét futama alatt.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!