Krajnyák Petra, a 7-es géposztály bronzérmével térhetett haza 2018-ban, Nyíregyházáról, ahol bebizonyította, hogy nem egy ijedős leányzó, ügyesen terelte végig Kia Picanto-ját, a csöppet sem barátságos zempléni gyorsaságikon. A tesztversenyük olyannyira jól sikerült, hogy 2019-re már öt futamot terveznek a Rallye2 Bajnokság P11-es géposztályában, illetve a Kia Platinum Rally Cup-ban, ahol az igencsak tapasztalt navigátor hírében álló Velezdi Eszter diktálja majd Petrának az itinerét. Krajnyák Petrával beszélgettünk.  


Tavaly ősszel, a Nyíregyháza Rallye-n mutatkoztatok be, a Rallye2 Bajnokságban. A Zemplénben kijutott nektek minden „földi jóból”, ami a rallye versenyzést megnehezítheti. Nem gondolnám, hogy az ott tapasztaltaktól sokkal nehezebb körülményekre bárhol is számítanotok kellene a későbbiekben. Hogy éreztétek magatokat a debütáló a versenyeteken?

Valóban nagyon nehéz dolgunk volt Nyíregyházán, így hatalmas megkönnyebbülést éreztünk, amikor épségben, karcmentes autóval átgurulhattunk a verseny céldobogóján. Ráadásul a 7-es kategóriában kupákat érő helyezést sikerült elérnünk. Óriási adrenalin löketet adott az a futam. Teljesen más volt számunkra a Nyíregyháza Rallye, mint bármelyik addigi rallye, amin korábban részt vettünk. Hatalmas kihívássá tették a körülmények. Ezért gondolom most azt, hogy miután ősszel bedobtak minket a mély vízbe, és becsülettel helytálltunk, nagy meglepetés már nem érhet minket. Rosszabb már nemigen lehet, így véleményem szerint bármit meg tudunk majd oldani, amivel az idei évben szemben találjuk magunkat.

Az Eger Rallye-val napokon belül kezdetét veszi a Rallye2 Bajnokság, és azon belül is a Kia kupa. A négy autóból álló Kia-s mezőny egyik kocsija a tiétek lesz.  Mit terveztek 2019-re?

Minél jobban akarunk szerepelni a Kia Platinum Rally Cup-ban. Ez jelenleg az első számú feladatunk. A további terveinkről egyelőre nem fogom lerántani a leplet, azok maradjanak meg a jövő zenéjének. Annyit elmondhatok, hogy egyéb versenyeket is tervezünk 2019-ben, de ezekről csak nyár elején szándékozok leghamarabb beszélni. Öt futam szerepel a kis Picanto-k versenynaptárában, ezeken kivétel nélkül szeretnék rajthoz állni.

Versenyeztetek már Eger környéken? Mit vártok az Eger Rallye-tól?

Az életben nem autóztam még a mátrai pályákon éppen ezért izgatottan várom a futam rajtját. Lévén, hogy borsodi lány vagyok, úgy érzem, hogy részben hazai pályán fogok versenyezni. Elég régen ültem utoljára a versenyautóban, ez pedig tovább fokozza a várakozást a részemről. Már Egerben szeretnénk a tőlünk elvárható formát nyújtani. Törekszünk majd arra, hogy a legjobbat hozzuk ki magunkból, valamint az autóból egyaránt.

A szuhai pálya várhatóan kicsit sem fog hasonlítani azokra gyorsaságikra, amiken eddig versenyeztetek, a pályaversenyzéshez pedig végképp semmi köze nem lesz. Vannak róla információitok?

Azt hallottuk róla, hogy egy kifejezetten nehéz pálya lesz, és nagyon kell majd figyelni rajta minden apróságra. Sokat lehet bukni és sokat lehet nyerni is a Parádsasvár-Mátraalmás gyorsasági szakaszon a véleményem szerint. Tökéletesen el kell találni, máskülönben megnehezítheti a dolgunkat. A pályafelíráson igyekszünk tökéletes itinert írni, és kitalálni rá a megfelelő taktikát, hogy az Eger Rallye végén mi is a célban, a Dobó téren ünnepelhessünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!