Kovács Gergő és Pálfi „Begyó” Péter nem panaszkodhat a Zemplén Rallye után, hiszen az ORB2 mezőnyéből ők töltötték a legkevesebb időt a pályákon, és az év végére két elsőséget is sikerült megszerezniük. Kovács Gergővel beszélgettünk.
Egyfelől tök egyszerű volt a helyzetetek, mert a P14-es kategóriában és a BMW Kupában, gyakorlatilag bármelyik kategóriatársatok és ti is lehettetek volna bajnokok, másodikok, vagy harmadikak is. Másfelől pont ez tette bonyolultá a helyzetet… Hogyan készültetek az évzáró Zemplén Rallye-ra?
Hazudnék, ha azt mondanám, hogy úgy álltunk oda rajtvonalhoz, hogy nem akarunk győzni, de a legfontosabb az volt, hogy minél jobban szerepeljünk és célba érjünk az Zemplén Rallye végén. Szeretném kiemelni, hogy a kategóriatársainkkal mi igazi barátok vagyunk, Marciékkal és Ricsiékkel is kiváló a viszony, sokszor töltjük együtt az időt versenyen kívül is. Egyetlen egy célunk volt, hogy mind a hárman ott álljunk a futam végén a céldobogón.
@rallye2.hu Kovács Gergő-Pálfi „Begyó” Péter Zemplén Rallye 2024 Rallye2 az 1. nap után Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Ez sikerült pontosan így alakult a végelszámolás, ti voltatok a leggyorsabbak. Több gyorsasági szakaszt is megnyertetek és a versenyen rajthoz álló 21 Rallye2-es páros közül ti töltöttétek a legkevesebb időt a pályákon. Ezzel már a harmadik abszolút elsőségeteket szereztétek meg, bár titeket, vagyis a P14-es géposztályt nem értékelnek az összetettben. Milyen volt nektek az évzáró zempléni futam?
Ha a lényegre törően akarom kezdeni, akkor azt mondom, hogy jó. Már, amikor az első gyorsasági szakaszról lejöttünk, akkor azt éreztük, hogy jól esett az egész, nem voltunk megfeszülve, teljesen nyugodtak voltunk, amikor megérkeztünk a mezőzombori célba. Ilyen volt egyébként az egész hétvégén. Bevallom őszintén, hogy a páromért, Oroszki Liliért jobban izgultam ő Máté Robival állt rajthoz, neki navigált. A gyorsasági szakaszok végén és a szervizben is sokat bandáztunk a srácokkal, a futam ezen része 100%-ban pozitívnak mondható. Negatívumokkal is találkoztunk, némi fejetlenségbe futottunk, de az a rendezőséget érinti, erről nem szeretnék beszélni, nem is tudok már vele mit kezdeni. Túl vagyunk a versenyen, ami számukra jól sikerült. Az autónk most elég jól bírta a strapát, bár az első nap végén, Erdőbényén úgy jöttünk le, hogy a vége felé a fék már elég érdekes volt. Az okát akkor még nem tudtuk, de már etapon is éreztük, hogy olyan volt, minthogyha ütne a fék. Én a pedálon is éreztem a „döcögést”, de arra gondoltam, hogy csak elfékeztem a gumit.
A szervízparkban derült ki, hogy három helyen is el volt repedve, törve a tárcsa, nem véletlenül éreztem már a talpam alatt is a problémát. Használt féktárcsák voltak nálunk a szervizbuszban, ezeket felraktuk és másnap azokkal tudtuk folytatni a versenyt. Erdőbényen rögtön alaposan magunkra ijesztettem mert egy féktávnál hiányzott a 100-as tábla, rosszul vettem a féktávot. Én is fékezhetném volna korábban, és akkor az is előfordulhat, hogy nem robbantottuk volna fel az utolsó terelőt. Ezután különösebb esemény nem történt körülöttünk, sikerült újabb szakaszgyőzelmet aratunk, beértünk a szerencsi Huszárvárba, ahol a céldobogó várt minket, ezen pedig a leggyorsabb ORB2-es párosként gurulhattunk át.
Futamgyőzelemből már a harmadikat szerezted, de ez most mégis különlegesebb volt, mint az előző kettő. Megszereztétek vele a P14-es géposztály és a BMW Kupa 2024-es első helyét. Érzelmekből, örömkönnyekből és ölelkezésben nem volt hiány a célban. Hogyan emlékszel vissza ezekre a pillanatokra?
Édesapámék szép meglepetéssel vártak minket, bajnoki matricát ragasztottak a szélvédőnkre, nagyon jó volt minden barátunkkal, ismerősünk, a családdal, valamint a csapattagokkal találkozni a cél előtti várakozóban. Mindenki gratulált, az én szemem pedig egy kicsit könnyes lett, azt éreztem megérte az a rengeteg befektetett energia és idő, amit az idei évre rászántunk. Soha nem volt még olyan évünk, amelyikben ennyit szenvedtünk volna az autóval. Sok problémánk volt vele, de mindet sikerült valahogy megoldanunk, és a végére minden kiadta. Annak külön örültünk, hogy Marciék ott jöttek közvetlenül mögöttünk, együtt élhetünk meg ezeket a csodálatos pillanatokat.
@rallye2.hu Kovács Gergő-Pálfi „Begyó” Péter Zemplén Rallye 2024 Rallye2 Gy6 Óhuta-Regéc-Fony Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Meglett az évzáró futam első helye, meglett a bajnokság, meglett a kupagyőzelem, gondolom óriási (volt) a boldogság…
Még most sem nagyon találom a szavakat, ha belegondolok a dolgokba, még most is elérzékenyülök, fantasztikus ez az érzés. Egyszer már sikerült bajnokként és kupagyőztesként zárni az évet, de akkor hatalmas szerencsénk is volt. Az idei év győzelméről pedig azt gondolom, hogy tisztességesen megdolgoztunk a sikerért. Talán emiatt, de még édesebb az íze.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor