Kondor Lajos hamar letette a névjegyét a Rally2 Bajnokságban, később pedig abszolút bajnoki címet szerzett Dara Róberttel a jobbján. Régen hallottunk Lajosról a rallyesport kapcsán így megkerestük a 2009-es győztest, hogy megtudakoljuk tőle, hogy mivel telnek manapság a napjai, és persze néhány sztorira is kíváncsiak voltunk a Rally2-es éveiből. Kondor Lajossal beszélgettünk.

Mikor indultatok először a Rally2 Bajnokságban?

Emlékeim szerint legelőször 2002-ben álltunk rajthoz Rally2-es futamon, az A/5-ös géposztályban Strobl Balázzsal. Kb. két évet autóztunk folyamatosan, majd jött egy hosszabb szünet, ami után még visszatértünk a mezőnybe.

Milyen autóval indult a Rally2-es pályafutásotok?

Egy Skoda Favorittal, ami cseh építésű kocsi volt, és egy barátomtól vásároltam meg. Az autó nem volt sokáig nálunk, mert a sokak által kedvelt Suzuki kupa akkoriban volt a csúcsán, éppen a fénykorát élte, és ezekkel az autókkal a mi Skodánk nemhogy a lépést nem tudta tartani, de köszönő viszonyban sem volt velük. Rendre elkalapáltak minket az ellenfeleink. 2003 végén eladtam a Skodát és vettem helyette egy Hondát, amivel 2004-ben, az évnyitó Eger Rallye-n abszolút másodikak lettünk. Utána még Várpalotán elindultunk, de pont nélkül zártuk a versenyt és ezután kezdődött a fentebb említett szünet.

A későbbi visszatérés olyannyira sikeres volt, hogy abszolút bajnoki címet is szereztetek.

2007-ben indultam legközelebb a Rally2-ben, Dara Robival, Pécsen, ahol 8 pontot szereztünk. 2008-ban az összetett értékelésben Hevesi Istvánék mögött az abszolút második helyen zártunk, az N csoportban, valamint az N/2-es géposztályban aranyérmet szereztünk. 2009-ben, a mai napig aktív Peugeot 106 S16-ossal sikerült győznünk az összetettben, a géposztályban, és az N csoportban is. A nyolc futamon 77 pontot szereztünk, mögöttünk Harsányi Zsolték és Órai Balázsék végeztek, egyaránt 69 ponttal. Nagyon szoros év volt a 2009-es. Ezután 2010-ben Egerben, Salgótarjánban, Bükfürdőn és a Baranya Kupán még rajthoz álltunk, de inkább már a Rali Túra kötötte le a figyelmünket. 2011-ben csak Komlón indultunk a Rally2-ben. Az évzáró futamon az abszolút második helyet sikerült megszereznünk. Közben szépen lassan elfogyott a versenyzésre fordítható pénzünk, – mi mindig saját zsebből autóztunk, minimális szponzori hozzájárulásokkal – és emiatt a lendületünk is.

Mi volt a legnagyobb Rally2-es élményetek?

Egyértelműen az abszolút bajnoki cím megszerzése és az azért megvívott késhegyre menő csaták. Harsányi Zsoltiékkal gyakorlatilag versenyről versenyre váltottuk egymást a ponttáblázat élén. Több olyan futamunk is volt 2009-ben, amelyiknek az utolsó gyorsaságija előtt mindössze 0,9-1,2 másodperc különbség volt köztünk. Napközben is kemény adok-kapok volt mindig, hiszen az egyik szakaszt mi nyertük a másikat pedig Zsoltiék. Brutálisan jó versenyek voltak ezek, nagyon szerettük, élveztük őket az első métertől az utolsóig, mindig jó rájuk visszaemlékezni. Képzeljétek el! Még a sors sem engedte meg azt, hogy valamelyikünk elhúzzon a másiktól, mert amikor például Zsoltiék felborultak, akkor a Peugeot-nkban két kilométerrel később kikönyökölt a dugattyú, megállt a motorunk. Ha mi nem tudtunk befejezni egy versenyt, akkor ők sem. Szuper év volt, nagyon boldogok voltunk a végén.

Mi a helyzet veled mostanság?

A család áll az első helyen, a vállalkozásom építem, dolgozok, és szörnyülködve figyelem, hogy mi történik a Rally2 Bajnokság körül. Néha rám tör a vezethetnék, elképzelem, hogy visszaülök a versenyautóba, de megnézem az aktuális híreket és inkább elengedem ezt a szálat. Azt látom, hogy szinte semmi sem változott a helyzet a Rally2-ben, és továbbra sem kiszolgálják a Rally2-es versenyzőket, hanem – tisztelet a kivételnek – inkább lenézik őket. Ez akkor különösen fájó, amikor saját zsebből finanszírozza a versenyzést az ember. Inkább elgondolkodok rajta, hogy egy hétvégét autózzak, vagy egy hetet nyaraljak ugyanazért az összegért valahol a családommal. Nem kérdéses, hogy melyik irányba billen a mérleg nyelve…

Láthatunk esetleg valamikor versenypályán, netán a Rally2-ben?

Nem szakadtam el teljesen az autózástól, autós teszteket szoktam készíteni, Bessenyey Zolinak szoktam segíteni a Garázs című televíziós műsorban. Kifejezetten autóversenyzői tapasztalattal rendelkező újságírót kértek például a BMW M8-as teszteléséhez. Így jutottam ki Portugáliába, ahol a 600 lóerős autóval feledhetetlen élmény kerekedett a munkából. Ezen kívül jelenleg is fűzöget a régi csapatom, mivel építettek egy autó, egy 24 órás rallycross futamra, és szeretnék, hogy én is beszálljak a buliba, hogy újra együtt menjünk. Elárulhatom, hogy erre elég jó esélyt látok. Csak ilyesmiben gondolkodok, mert a jelenlegi hangulatban számomra nem éri meg ezzel komolyabban foglalkozni. De mindenképpen bízok a javulásban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!