Tavaly előtt abszolút bajnokként zárta a Rallye2 bajnokságát a Kondor Lajos-Dara Róbert páros. 2010-ben viszont szinte semmi sem sikerült nekik. Három futamot kihagytak, Komlón kiálltak a versenyből és év végén 29,6 pont szerepelt a nevük mellett, ami az abszolút hetedik helyére volt elég. Az A csoportban már nem ők lettek a „hetesek”, ott a hatodik helyen zártak, míg az A/6-ban a negyedik hely jutott nekik. E-mailben vallott a Rallye2.hu-nak Kondor Lajos erről az elmondása szerint eredménytelen évről. De mint a cím is mutatja, már látszik a fény az alagút végén.
A csonkára sikerült 2010-es évben nagyon sok gondunk akadt, amit elsősorban a hátország, azaz a vállalkozásaink meggyengülése okozott, és ebből egyenesen következett a pénzhiány. Emiatt elmaradt a bajnokságot nyert autónk év eleji felkészítése, aminek következtében állandó fékproblémák, és futómű gondok jelentkeztek a gyorsasági szakaszokon. A bajt tovább tetézte, hogy a fékek egy rejtett hiba miatt teljesen kiszámíthatatlanná váltak. A műhelyben ellenőrzéskor minden esetben rendben voltak, viszont az első etap első kilométerén rendre meghibásodott a fékrendszer. A futóművet év elején Markovics Gyuri segített beállítani, akinek hálás is vagyok a segítségéért, de sajnos nem a megfelelő utat választottuk, így a beállítás túl keménynek bizonyult minden versenyen. Viszont abból indultunk ki, hogy mégis csak egy mérnök segített és ezért nem mertünk rajta puhítani. Ostobaság volt. 🙂 A baj, mint tudjuk, nem jár egyedül: a vállalkozások problémái miatti lelki teher óriási volt rajtunk, és ez olyan mértékű dekoncentráltsághoz vezetett, hogy néha szívesen letagadtuk volna a gyorsaságikon elért időeredményeinket. Az év elején már látni lehetett, hogy jócskán megerősödik technikailag a mezőny és szóba került, hogy nem is indulunk a Rallye2 2010. évi bajnokságában. Azonban, a szervizcsapatunk lelkessége, és az a tény hogy felkarolt bennünket az ICT Európa Motorsport, lehetővé tette számunkra, hogy mégis ott legyünk a rajtban a Dobó téren, Egerben. Azonban az eredményes versenyzéshez nem elég a puszta megjelenés sajnos.
Egyszóval eredménytelen évet zártunk. Az év levezetéseként elindultunk a Szendrő Rallye-n, ahol csak úgy, tét nélkül állítgattuk a gátlókat, és lám-lám egy olyan nyugodt, kezes autó lett a Peugeot 106-osunkból, hogy ismét rátaláltunk a 2009-es tempónkra. Ekkor el is döntöttem, hogy a versenyautónk nem kerül eladásra, hanem megpróbáljuk még jobban kiautózni a benne rejlő lehetőségeket. Bátran mondhatom, hogy 2011-re olyan energiával készülünk, mint eddig még soha. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy lesz a mezőnyben – jelen állás szerint- négy 230 lóerős autó is, és sokan hatalmasat fejlesztenek a versenyautójukon. Így nincsenek vérmes reményeink, mert a fizika erős tény, de talán pont ezért görcsösség nélkül indulunk a „harcba”.
Azon igyekszünk, hogy olyan körülményeket teremtsünk, amik garantálják, hogy jó érzéssel kihozhassuk magunkból a legtöbbet. És itt a jó érzésen van a hangsúly, ebből adódik, hogy semmi, de semmi elvárás nincs magunkkal szemben és hál’ Istennek a szponzoraink felől sincs, úgyhogy 2011-ben újult erővel és maximális elszántsággal indulunk neki a Rallye2 pontvadászatának.
Kapcsolódó hírek:
• Kondor Lajost kérdeztük, hogy mit csinálnak a Veszprém Rallye idején?