Chip Foose és szupercsapata is megsüvegelné azt a teljesítményt, amivel Kiss Zsolti és Berényi Gabi szervizesei gyakorlatilag újjáépítették a páros Ladáját, az Iseum Rallye után, és a kocsi tökéletesen is működött, ám mégsem jutott el a célig, a Székesfehérvár Rallye-n. Zsoltiék most széthúzták a motort, lázas munka folyik a műhelyben, így nem is biztos, hogy a Veszprém Rallye-ra talpra tudják állítani a hálátlan 2101-est. Kiss Zsolttal beszélgettünk.

Az Iseum Rallye-n a P12-es géposztály bronzérmét szereztétek meg, de a futamon elég szokatlan szögben állt a Ladátok karosszériája. A rugókra panaszkodtatok. Sikerült kicserélni ezeket a Székesfehérvár Rallye-ra? Hogyan készültetek?

Azt hiszem, hogy igen, de nem teljesen emlékszek, mert akadtak még kisebb problémáink. Van időd? 🙂

 

Kerül, azért hívtalak, mert rád szántam a napom… 🙂

Vegyük sorban. A hátsó híd kiszakadt, azon dolgoztunk, nem keveset, az első futómű tönkrement, azon megint nem keveset dolgoztunk. A sperdifi elhalálozott, felújítottuk, a féltengelyek tropára mentek. A kormányműből újat vásároltunk. A kormány szervója is szétment, de ezeken kívül is volt még dolgunk, mert több alkatrészünk megadta magát, vagy megsérült a murván. A motort is bütykölni kellett Szombathely után. Ja! Hogy a kérdésedre válaszoljak, igen, kicseréltük a rugókat. 🙂 Is… 😀
Ennyi erővel elhozhattátok volna az autótokat hozzánk, Debrecenbe, a Taskó autóbontóba, ott jó kezekbe kerül… 🙂 Két és fél hét alatt szinte újjáépítettétek, erre ez a hálátlan gombszemű cserben hagyott titeket Székesfehérváron.
A Motorsportos tőcsavarok közül tört el kettő, ami után kiszakadt a helyéről a jobb hátsó kerék, egy tempós, bal2-es kanyarban, Oroszlányon. 120-130 között járt éppen a kilométeróra, elég izgalmas pillanat volt, amikor a kerék megszökött alólunk. Amíg mentünk, addig borzasztóan tetszettek a pályák, élveztük a nagy tempót, a technikás és a szűk részeket, egyaránt, minden rendben volt. A tőcsavarokat nem cseréltük, nem gondoltuk, hogy egy ennyire jó minőségű(nek mondott) alkatrész ennyit bír ki.
Készültetek rá, hogy csúszni fog a fehér aszfalt. Csúszott?
Csúsztattam az autó farát, ahogy csak tudtam, de annyira nem dobta el, mint ahogyan azt elterveztük. 🙂 Kicsit lassú is voltam lehet. 🙂 Sajnos nem értünk célba, de megkezdtük a felkészülést, mindent elkövetünk, hogy legközelebb sikerüljön a látványos autózás és a célba érkezés is.

Veszprémben?

Ott nem biztos, de lassan inkább azt mondhatom, hogy biztosan nem. Elküldtük a motort revízióra. Darabokra van szedve, kétséges, hogy elkészül a Veszprém Rallye időpontjára. Ha Veszprémben nem is, de a Baranya Kupán már mindenképpen szeretnénk ott lenni. Az ellenőrzés viszont nem húzódhat el július végéig, mert a Veszprém Rallye után egyetlen héttel lesz a LadaRacing All Star gálája, Máriapócson, ahová mindenképpen szeretnénk ellátogatni, lehetőleg versenyautóval.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!