Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Kállai Tamás: Tudtunk közeledni az elejéhez

Kállai Tamás és Szilassy Arnold számára abból a szempontból örömteli volt a Mediterrán Rallye, hogy végre kezdenek felzárkózni az eredményeik alapján a P12-es géposztály elejéhez, de az autójuk sajnos nem bírta a célig a strapát. Kállai Tamással beszélgettünk.

A Kazincbarcika Rallye-n szerepeltetek utoljára. Azóta autóztatok e valahol és miként készültetek a Mediterrán Rallye-ra?

Nem voltunk sehol versenyezni, mivel jó szokásunkhoz híven ezúttal is az utolsó utáni pillanatban készült el az autónk, nem tudtuk rendesen kipróbálni a Mediterrán Rallye előtt sem. Ez egy ilyen esztendő a számunkra. Csütörtökön hoztuk el a motorépítőtől, ott mentem vele egyet egy egyenesben, akkor jól muzsikált, de ennyi volt a teszt, a motorbeállítást sem végezhettük el rendesen. A sok idei pechünk, és azután, hogy szembesültünk a várható időjárással, csak azt tűzhettük ki célként magunknak Pécsett, hogy érjünk célba, és ezt egyben valósítsuk meg. Ezt csak részben teljesítettük, mert egyben voltunk ugyan, a kocsi karcmentes, de a célkaput nem láttuk meg.

Öt gyorsaságit abszolváltatok a hét megrendezett szakaszból. Mi történt ezeken veletek?

Pénteken szerintem még az új gumi miatt csúszkáltunk sokat, óvatosak voltunk, de amikor bekoptak az abroncsok, onnantól kezdve jobb lett a helyzet. Szombaton reggel úgy hoztuk ki az autót a parc ferméből, hogy csak három henger indult be, a szervizben pedig nem tudtuk megcsinálni, így indultunk el Somogy felé. A hibát nem találtuk meg, de szerencsénkre az etapon magára talált az erőforrás, tudtuk folytatni a versenyt. A hengerleállás a nap során többször is előfordult, nem egyszer tréfált meg minket a kocsi, de valamennyi idő múltán újra beindult a negyedik henger. Annak ellenére, hogy kínlódtunk mentünk is, élveztük a versenyzést, nem autóztunk rossz időket, elkezdtünk közeledni a mezőny elejéhez. Az ötödik gyorsasági szakaszon, Árpádtetőn még sikerült beérnünk a célba, de úgy, hogy néhány száz méterrel a fotocella előtt lepárásodott az utastér, elment a fűtés, felszaladt a víz és az olaj hőfoka. Sejtettük hogy elég nagy baj lehet. A célból kigurultunk, és egy buszmegállóba akartunk lehúzódni, de már odáig sem jutottunk el, mert a motor, a maradék hűtővizet gőz formájában kinyomta a kipufogón. Teljesen felesleges volt onnantól kezdve bármit is erőltetni, nem is indítóztam, véget ért a versenyünk.

Kiderült már, hogy mi történt a motorral?

Még nem. Visszavittük az építőhöz, valószínű, hogy komolyabb a probléma, de még nincs meg a pontos diagnózis. Az olaj rendben van, azonban a hűtőfolyadék az utolsó cseppig eltűnt a rendszerből, ebből mi arra következtetünk, hogy a hengerfej szakadhatott át valahol, ahol ki tudta nyomni a kipufogón át a vizet. De csak tippelgetünk egyelőre.

Mit tippelsz? Hol láthatunk titeket legközelebb?

Ez azon múlik, hogy mekkora a baj. Ha csak egy hengerfejet kell cserélni a motoron, akkor elképzelhető, hogy megyünk Ózdon, de az is előfordulhat, hogy vége az évünknek. Hamarosan kiderül a kérdésre a válasz.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.