Kállai Tamás és Szilassy Arnold 2022-ben sokat küzdött az autójával a Rally2-es futamon, de télen igyekeznek ráncba szedni a Ladát, mert 2023-ban komoly, bár mostanában úgy tűnik, hogy kissé változó terveket szövögetnek vele a nemzetközi porondon. Kállai Tamással beszélgettünk.

Tavaly négy versenyen álltatok rajthoz a Rally2 Bajnokságban és legtöbbször nem alakultak úgy a dolgok, ahogyan azt szerettétek volna. Milyen emlékeid vannak 2022-ről?

Márciusban, az Orfű Rallye-n kezdtük meg a szezont, aztán ellátogattunk Egerbe, Kazincbarcikára és még az esős Mediterrán Rallye-n is ott voltunk szeptemberben, a Mecsekben. Nagy tervekkel vágtunk neki a 2022-es évnek, aztán az elképzeléseinkből szinte semmi nem valósult meg. A technika ördöge folyamatosan kibabrált velünk, egyedül a Kazincbarcika Rallye-t sikerült a célban befejeznünk, de ott sem volt egyszerű az életünk. Jócskán rezgett a léc, hogy összejön e az, hogy átguruljunk legalább Kazincbarcikán a céldobogón. A másik három versenyt idő előtt adtuk fel, gondolom nem árulok el azzal nagy titkot, hogy nem így terveztük egyiket sem. Év végén a Szilveszter Rallye-n is részt vettünk.

Mik voltak azok a problémák, amik gátolták a gondtalan versenyzéseteket?

Az Orfű Rallye-n a Hardy tárcsa miatt estünk ki. Azt ugyan meg tudtuk javítani a szervizben, de más alkatrészek sínylették meg az emiatt keletkezett rázkódást, lelazultak a csavarok, végül ezért kényszerültünk a pálya szélére. Motorikus problémánk is volt tavaly, Egerben pedig majdnem kigyulladt az autónk. A mátrai gyorsaságikon kábelproblémánk adódott, elfüstölt a kábelköteg, jókora ijedtséget okozva. Széles volt a nehézségek tárháza az elmúlt évben.

Hogy áll most az autótok?

Teljes átépítésbe kezdtünk a télen, kap egy új motort, és az általunk vélt gyenge pontokat, illetve azokat, amikkel sokat küzdöttünk, megpróbáljuk kijavítani, hogy idén már ne okozzanak újabb problémát. Azt szeretnénk, hogy 2023-ban már egy teljesen megbízható autóval állhassunk oda a rajtvonalhoz. Pláne, ha már többször is messzire készülünk utazni.

Ezek szerint vannak tervek. Mik azok?

Igen vannak és ezek már nem is titkosak, mivel a Facebookra kitettük az idei versenynaptárunkat. Aki látta, az tudhatja, hogy 2023-ban, Szilassy Arnolddal, a Mitropa Kupán szeretnék versenyezni. Itthon kizárólag a Mitropa Kupa pécsi állomását, a Mecsek Rallye-t tervezzük. Év közben lehetnek változások, sőt kifejezetten meglepődtünk azon, hogy már az év kezdete előtt megváltozott a Mitropa Kupa tervezett versenynaptára, az Opatija Rallye kikerült belőle. Ha ez nem lett volna nekünk önmagában is eléggé rossz hír, kiderült még mellé néhány „apróság”. Az osztrák Lavanttal Rallye-n nem rajtolhatunk el a Ladával, a szabályok miatt, miközben a szintén ausztriai Rebenland Rallye-n simán elindulhatunk.

Szerettünk volna a lehető legtöbb külföldi versenyen részt venni, de kettőt már most elvesztettünk. Ennek nagyon nem örülünk. Sajnos Svájcban és Olaszországban sem engedik a gyorsaságikra a Ladánkat, ami szintén elég rossz hír a számunkra. Ezek miatt jelenleg némi káosz uralkodik a tervezett versenynaptárunkban. Reméljük sikerül hamar tisztázni mindent, mert a maradék versenyeken nagyon szeretnék ott lenni. Főleg Pécsen, hazai pályán.

Rallye2.hu Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!