Jóna Gábor és Garam Balázs Diósgyőrben is szeretett volna komoly eredményt lerakni az asztalra, harcoltak érte az utolsó méterig, nem voltak messze tőle, de ennek híján is sikerült az év végére egy kicsit faragni az amúgy is jónak ígérkező eredményeiken. Jóna Gáborral beszélgettünk.
Győrben gyönyörű eredménnyel zártátok a futamot, pályafutásotok legjobb ORB2-es eredményét hoztátok össze. Milyen tervekkel érkeztetek meg ennek fényében Diósgyőrbe?
A győri, abszolút ötödik helyünkkel magasra tettük a lécet, bevallom, hogy óriási szerencsénk is volt, jó versenyt abszolváltunk szeptember elején, Győrben. Nagyon örültünk a célban a kiváló eredménynek. Ezután nem titkolt tervünk volt az, hogy Diósgyőrben megközelítjük a győri eredményünket, de minimum beverekedjük magunkat az első tízbe. Teljes egészében tisztában voltunk azzal, hogy nem lesz könnyű dolgunk, nehéz versenyre, gyors ellenfelekre számítottunk. Ez beigazolódott, de gondunk is sok volt, végül éppen csak befértünk az eredetileg vágyott Top10-be.
@rallye2.hu Jóna Gábor-Garam Balázs Diósgyőr Rallye 2023 Rallye2 Gy1 Mályinka-Garadna Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Mi történt veletek a majdnem hazai pályáitokon?
Rengeteg műszaki gondunk volt, szinte nem volt olyan szakasz, amin ne lett volna valamilyen bajunk az autóval. Ezeket mindenképpen az egri bukásuk számlájára írjuk, azt gondoljuk, hogy olyan problémák jöttek elő, amiket az autó újjáépítése során nem láthattunk, vagy nem vettünk észre. Az első gyorsasági szakaszon a kardánkeresztünk tört el, de óriási mákunk volt, mert összefeszült, így le tudtunk jönni a szakaszról. Bükkszentlászlón a jobb első kerékagy lazult föl, amennyire tudtuk megpróbáltuk összerakni a szervízpark felé tartó etapon. Kikéstünk a beíróból. A következő Mályinkának a végére elgörbült a kutyacsont, ez pedig további problémákat idézett elő. A hét szakaszból – a nyolcadik ugye etap lett, leintettek minket – ötön volt valami problémánk. Az egyetlen gyorsasági, amire azt mondom, hogy tényleg teljesen tiszta volt az a vasárnap reggeli, azaz az ötödik, mályinkai gyorsasági volt. Említésre méltó kalandunk nem történt, meglepetések nélkül autóztunk a pályákon. Voltak olyan helyek, ahol szinte csak gurultunk. A második nap végén az eredménnyel egyáltalán nem voltunk elégedettek, sőt az átlagidővel sem, amit az utolsó gyorsaságira kaptunk, de tudjuk, hogy valamit adni kellett. Annak nem örülünk, hogy a műszaki problémák végig kísérték minket, de annak viszont igen, hogy nem adtuk fel és küzdöttünk egészen a Diósgyőr Rallye céljáig azért, hogy újabb pontokat szerezzünk.
@rallye2.hu Jóna Gábor-Garam Balázs Diósgyőr Rallye 2023 Rallye2 Gy3 Mályinka-Garadna Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali
Gurulási ide, sok probléma oda, az év végén mégis sikerült előznetek a bajnoki tabellákon.
Ez így igaz, viszont onnantól kezdve, hogy Baksai Laciék kiálltak nekünk a helyezések már csata nélkül megvoltak, viszont tény és való, hogy célba kellett érnünk ahhoz, hogy megszerezzük őket, ez is elég nagy munka lett. Az összetettben a kilencedik, a Lada Kupában a második hely, a P12-es géposztályban pedig a bronzérem hely jutott nekünk 2023-ban.
Láthatunk e még titeket idén valahol versenyezni? Tudtok már valamit a 2024-es szezonról?
Sok mindent nem tervezünk, ellenben azon erőteljesen gondolkodunk, hogy rajthoz álljunk e a Sajókaza-Felsőnyárád rallysprinten? Az egy jó kis évzáró bulifutam lehetne, de még mindig vacillálunk rajta. A Szilveszter Rallye-n az autónk ott lesz, meg valószínűleg mi is, de a megszokottól eltérő felállásban gondolkodunk. 2024-ről pedig egyelőre még semmit nem tudunk. Tervek vannak, dolgozunk, de ezek egyelőre nincsenek olyan fázisba, hogy bármit is megosszunk róluk a nagy nyilvánossággal. Amint lehet ígérem megtesszük.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
@rallye2.hu Jóna Gábor-Garam Balázs Diósgyőr Rallye 2023 Rallye2 Gy5 Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying rali