Jóna Gábor és Garam Balázs egy bagatell technikai probléma miatt, a Kazincbarcika Rallye utolsó gyorsasági szakaszán csúszott le a Rally3-as párosok első helyről. Jóna Gáborral beszélgettünk.

 

Elég sűrű volt a 2021-es évetek, már a Kazincbarcika Rallye előtt is. Merre jártatok idén?

A Rally3-ban versenyeztünk és a Rally1 mezőnye előtt a Vértes Rallye-n előfutottunk, ahol csak lehetett rajthoz álltunk az év folyamán. Egyedül a murvás Székesfehérvár-Veszprém Rallye-t hagytuk ki. A Rally2-ben viszont nem álltunk rajthoz.

 

Kazincbarcikán a Rally2 Bajnokság mezőnyében, az Egyedi rajtengedélyes párosok közt is kipróbáltátok magatokat. Mik voltak a terveitek?

Az volt az elképzelésünk, hogy a Kazincbarcika Rallye utáni hétvégén lévő Pálháza Rallye-ra alaposan felkészülünk, mert ott bajnoki döntő várt ránk a Rally3 Bajnokságban. Ha már úgy alakult, hogy ott voltunk Kazincbarcikán, akkor természetesen arra akartunk törekedni, hogy a lehető legjobb eredménnyel zárjuk a futamot, de leginkább a Rally3-as, A-s Ladával induló kategóriatársainkkal szerettük volna összemérni a tudásunkat és az autónk erejét.

Választ kaptatok a kérdéseitekre? Milyen volt a Kazincbarcika Rallye-tok?

Az első gyorsaságin győzelemmel mutatkoztunk be az Egyedi rajtengedélyesek közt, majd a Felsőnyárád-Sajókaza pályán belekeveredtünk egy kis kalandba, mert egy lassító előtti féktávot rosszul mértünk fel. Ezután nem volt gondunk, egész nap viszonylag jókedvűen, tempósan kocsiztunk a gyorsasági szakaszokon. Az első négy között autóztunk folyamatosan, az utolsó szakaszig a kategóriánk élén álltunk. Összességében elégedettek voltunk, mert az egész verseny jól lett kitalálva, tetszett minden, boldogok voltunk, hogy Rudabányán olyan gyorsaságin versenyezhettünk, amin belül ötféle talajon kellett autóznunk.

Állítgattunk a gátlókon, a guminyomáson, de máshoz nem tudtunk nyúlni, mert a miénk csak egy kis első szintes Zsiguli. Az esti, szuhogyi szakaszon is jól haladtunk, de vége előtt nem sokkal eltört a váltókar a kulisszánál, a kezemben maradt a bot, a sebességváltó pedig a negyedik fokozatban ragadt. 3 kilométert kellett így megtennünk, időt és pozíciót vesztettünk. Azért, hogy be tudjuk fejezni a versenyt, a szakasz célja után egy crova szárat szúrtam be a váltó helyére, azzal gurultunk el a célig.

Mi lett a vége?

Az Egyedi rajtengedélyesek csoportjában a második helyen értünk célba, ami nagy szó, mert voltak ott tőlünk sokkal tapasztaltabb pilóták, erősebb autóval, de ha lett volna olyan kategória, amiben csak 1600 köbcentiméteres, A-s Ladák mennek, azt magabiztosan megnyertük volna.

Folytatás? Az elején már túl is vagytok.

Így van, hiszen a Kazincbarcika Rallye után egy héttel ott voltunk a Pálháza Rallye-n, ahol megnyertük a kategóriánkat, 6/RC4-ben másodikak lettünk. A felkészülésünket ennek fényében sikeresnek nyilváníthattuk. Sajnáltuk, hogy Zákányi Janikáék műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek. Géczi Laciékkal és Szemán Ádámékkal csatáztunk. Lacikáék nem adták könnyen magukat, Ádámék is keményen küzdöttek, de a dombról lefelé mi bátrabbak voltunk egy kicsit. A reggeli gyorsaságin defekttel kezdtünk, kb. 2 kilométert autóztunk így, jobbra alig bírtunk kanyarodni. Ott bent hagytunk kb. 15-20 másodpercet. Az év hátra lévő részében még szeretnénk menni, de a murva nekünk egyelőre csak egy vágy, nem tudjuk, hogy az autó kibírna e egy murvás futamot? A Mikulás Rallye ezért valószínűleg kimarad, de a Szilveszter Rallye-n szeretnénk rajthoz állni. Szóba került, hogy kipróbálnánk egy másik autót, de még nem dőlt el, hogy a hűséges partnereink és az egyesületünk miként tud ebben segíteni. Akárhonnan nézzük ők már megtették a magukét, nem felejtjük el, hogy az egész évünket nekik köszönhetjük, nagyon hálásak vagyunk a támogatásukért.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!