Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_010Hát ez éppen-éppen meglett mondhatta a célban Jánosa Ákos és Brunekker Árpi, a Baranya Kupa céljában, mivel az utolsó gyorsasági után egy technikai probléma miatt csak abban bízhattak, hogy az akkumulátorban van annyi töltés, hogy eljussanak vele Komlóig. Az izgalmakban gazdag kilométerek után viszont a pezsgőfürdő várta őket, mivel a sikeresen abszolvált versennyel begyűjtötték az A/6 géposztály bajnoki címét, így ezután már az A csoportra és az összetett értékelésre koncentrálhatnak, csak az a kérdés hogy hol? Kassán? Pécsen? Esetleg itt is, ott is? Jánosa Ákost kérdeztük.

Rallye2.hu: Hogyan készültetek a Baranya Kupára?

Jánosa Ákos: A legutóbbi veszprémi versenyen helycserés támadás történt a jobb1-ben, mivel Brunekker Árpit a Balaton partján, a testvérem Ruboczky Attila helyettesítette, akivel egy régi megállapodást teljesítettünk ezzel a közös versennyel. Komlón azonban már újra Árpival mentünk, és hát egy elég nehezen megvalósítható célt tűztünk ki magunk elé. Az A/6-ban csupán két pontra volt szükségünk ahhoz, hogy megnyerhessük a bajnokságot, de ezzel egyidejűleg az A csoportra és az abszolút értékelésre is figyelnünk kellett, mivel azokon a frontokon is igen jól álltunk. Abban biztosak voltunk, hogy nem a minimális pontokért utazunk Baranyába. Tesztelni nem voltunk, mert az időnk sem engedte, ráadásul úgy éreztük, hogy van már elegendő aszfaltos tapasztalatunk, a bejáráson pedig nagyon alapos munkát végeztünk.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_0025

Rallye2.hu: Hogy sikerült a verseny első része, az első négy gyorsasági szakasz?

Jánosa Ákos: Nem kezdődött jól a versenyünk. A hangosítás tönkrement, zárlatos lehetett az elem, amit beletettünk és a második vagy harmadik kanyarban elkezdett sípolni a fülembe, nem hallottam Árpit, így innentől fejből mentem. A második gyorsaságin, Árpádtetőn a guminyomással volt problémánk, mivel kaptunk egy lassú defektet, a szakasz végére el is fogyott a levegő, 1 Bar alig maradt benne. A szerviz után a Nyárasvölgy-Hetvehelyen jöttünk egy jót, bár utánunk etap lett, de az nekünk egész jól sikerült. Mire Árpádtetőre értünk előttünk a Historic mezőnyénél leesett az eső, de nálunk már nem esett, sőt a nap is sütött, de azért az erdőben mindenütt vizes volt az aszfalt. Ott is jól átjöttünk, a vízen nem jöttek ki annyira a lóerő különbségek, repesztettünk egy abszolút második időt.

Rallye2.hu: Nézzük a verseny második felét…

Jánosa Ákos: Az ötödiken újra próbáltunk javítani az eredményen ez rendben volt, a hatos gyors az etap lett, ott nem sok izgalom adódott, a hetediken pedig hatalmasat küzdöttünk Zsebe Gabiékkal, akik végül 0,8 másodperccel voltak gyorsabbak nálunk.

Rallye2.hu: Volt sok dolga a szervizcsapatnak?

Jánosa Ákos: Hát, azzal már nem sokat tudtak kezdeni a srácok, hogy az utolsó szakasz után a kijelzőn az jelent meg, hogy kevés az energia az akkumulátorban. Gondoltuk, hogy valamilyen töltéshiba, de folyamatosan csökkent az akkumulátor teljesítménye, ezért félreálltunk. Ekkor láttuk, hogy a főtengely tárcsája leszakadt a helyéről, ezért hiába volt nálam egy másik szíj, nem tudtam feltenni. Töltés nélkül, hatalmas szerencsével tudtunk eljutni a célig, ahol leállt az autó, kifogyott belőle az energia. Ott már kézzel toltuk át. De a célceremónia után valami csoda folytán beindult, el tudtunk vele jutni a gyűjtőig, tehát nagyon picin múlt a sikerünk. Nagyon köszönöm a csapatnak, hogy egész évben ilyen jól felkészített autót tettek alánk, nem jöhetett volna össze nélkülük ez a bajnoki cím. Köszönöm srácok! No és persze köszi a bizalmat is az irányunkba, hiszen ők is bíztak abban, hogy meg lesz a bajnokság és sok mindennel, többek között pólókkal, pezsgővel készültek a köszöntésünkre.

Rallye2.hu: Azt nem mondtad végül, hogy az A/6-ra vagy az A csoportra vagy az abszolút értékelésre figyeltetek a verseny során?

Jánosa Ákos: Az abszolút az elején annyiból elment, hogy az első gyorsaságin a hangosítás hibája miatt sokat kaptunk. Többen is kiestek előlem, így bár ezt sosem kívánnám senkinek, de ezáltal volt nekünk egy kis szerencsénk és így előrébb tudtunk lépni az összetett értékelésben. Igyekeztem minden fronton figyelni és úgy, ahogy sikerült értékelhetően zárni, hiszen abszolútban negyedik lettem, A/6-ban második, A csoportban pedig a bronzérem jutott nekünk.

Baranya Kupa 2015 Rallye2 Salánki Gábor_339

Rallye2.hu: Az A/6 bajnoki címe elkelt 2015-ben, tiétek a győzelem, nagy az öröm érthetően.

Jánosa Ákos: Igen, így van. Ez egy nagyon jó dolog, hogy két versennyel a vége előtt bebiztosítottuk az év végi sikerünket, és behozhatatlan az előnyünk az A/6-ban. Jelenleg A csoportban és abszolútban is jól állunk, másodikak vagyunk mindkettőben, most éppen azon megy a matekozás, hogy hol menjünk még az idén? Nem gondolom azt, hogy az év végén is meg tudom tartani ezt az eredményt, mivel két olyan aszfaltos verseny következik, ahol bizony hátrányban lehetünk a lóerők hiánya miatt, de szerintem, ha mennék mindkettőn, akkor nagy eséllyel egy elég jó eredményt lehetne elérni akár abszolútban is.

Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

MAGreen Kft. – Professzionális terményvédelem; CSMBT. Kft. Fémmegmunkálás; Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; ASONÁJ 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Alga ’93 Kft. – Vas, színesfém hulladék felvásárlás; Global Roll Kft. – LFP, Plotter papírok, médiák tekercsben; ConTruck Kft. Tengeri konténerszállítás; Kamiker Kft. Nyomda; Kállai Group Kft. – Építőipari kivitelezés; MIRA SAFETY Kft. Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás, Autóalkatrész Kereskedelem;  Automobile France Kft. Francia autóbontó; Cafe del Mar – Automata szolárium; HK Trans Kft,; V-System Tam – Informatika; SRT – Speed Rally Team;

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!