Igazából még rá sem melegedett a tűzálló overál Neukirchner Andrisra és Guzi Robira a Baranya Kupán, máris fel kellett adniuk a versenyt egy féltengelyhiba miatt. A srácok csupán Hetvehelyen tudtak egyszer autózni, igaz ott Andris hiába is mondja, hogy közepesen és ismerkedve autóztak, maguk mögé utasították az A csoportot és az A/7 géposztályt, 11.9 másodperces előnnyel várták a folytatást Árpádtetőn. De itt véget is ért számukra a verseny és elkezdődött az újabb felkészülés, mégpedig a Mecsek Rallye-ra, ahol újra a győzelemért szállnak majd harcba. Neukirchner Andrist kérdeztük.
Rallye2.hu: A felkészülésetek hogy sikerült a Baranya Kupára?
Neukirchner András: Azt hittük, hogy jó lesz, de elég hamar kiderült, hogy egy fatális hibát vétettünk az autó felkészítése során, ugyanis nem az új féltengelyt tettük be, hanem egy tartaléknak valót. Ez is okozta végül a kiesésünket a második gyorsasági elején. Győzelmi tervekkel érkeztünk Komlóra. Hogy Juhász Csabi szavaival éljek a jelszavunk a „győzelem, vagy halál” volt erre a hétvégére.
Rallye2.hu: Nem túl sok adatott meg nektek ezzel a Baranya Kupából, de nézzük át akkor ezt a néhány kilométert. Az első gyorson, Hetvehelyen abban a kanyarban ahol én álltam, gyönyörűen érkeztetek. Keresztbe-kasba, mintha csak egy Ladát vagy BMW-t hajtanál. Direkt volt, a fotográfusoknak, vagy csak így adta ki?
Neukirchner András: Emlékszek rá, nem volt semmi kézifékhasználat, egyszerűen megúszott a hátulja. Kicsit gyorsabban értünk oda a kelleténél, kiestünk a külső ívre ezért behúztam, de a hátulja már ráért a porra, ami így megúszott, de keresztben, gyönyörűen kiadta, semmi gond nem volt vele, tempósan haladhattunk tovább.
Rallye2.hu: Olyan szinten kiadta, hogy egy elsőkerekes autótól ez kifejezetten szép volt. A gyorsasági többi részén mit tapasztaltál?
Neukirchner András: Robival megbeszéltük, hogy az első gyorsasági szakaszt azt inkább nem húzzuk meg, hanem csak megyünk egy jó közepeset, mert a jobb első lengéscsillapítónk beállítása még nem volt 100%-os. Ezt akartuk elsőként letesztelni. Ám mégis jól sikerült! 9:48:6-ot autóztunk, ami abszolútban a hatodik, A csoportban és A/7-ben pedig a legjobb időnek bizonyult. Pedig nem jöttünk olyan nagyon vad tempóban, tényleg egy jó közepesnek mondanám. Ha magamat kéne értékelnem, akkor azt gondolom, hogy nem jöttem túl jól, de az időeredmény szerencsére rám cáfolt.
Rallye2.hu: Etap, majd Árpádtetőn még elrajtoltatok.
Neukirchner András: Igen. Megvolt a rajt, egyes, húztam a másodikat és ennyi volt, a hibásan berakott féltengely meg is adta magát. Ettől függetlenül nagyon hálás vagyok a szervizcsapatnak az autó felkészítéséért, ami elég kalandosra sikerült. A féltengelyért vagy én nyúltam le a szerelés közben, vagy Robi, nem tudom. A két alkatrész egymás mellett volt, elnéztük, hibáztunk.
Rallye2.hu: Ez bitang rövid volt. Következő versenyetek?
Neukirchner András: A Kassa Rallye-t mi kihagyjuk, nem hiszem, hogy akár matematikai esélyünk is lenne még odaérni a második helyre a sok-sok mínuszolással, ezért a kassai verseny árát inkább ráköltjük az autóra. A Mecsek Rallye-n viszont ott leszünk mindenképpen. Addig még készülünk, kisebb sprintversenyekre esetleg elmegyünk itt Baranyában, tesztjelleggel, de mi már ezerrel az évzáró Mecsek Rallye-ra figyelünk a mostani kiesésünk után.
Salánki Gábor