Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ötletelő a Rallye2 jövőjéről

Itt mindenki az elküld feliratra kattintva megírhatja a véleményét a Rallye2 jövőjéről, hátha lesznek érdekes, értelmes, de ami legfontosabb használható ötletek, amiket az RSB és MNASZ is elolvas! Ezen a “csatornán” azok számára is újra lehetőség nyílik elképzeléseik megismertetésére, akik nem tudtak személyesen részt venni az október 8-i budapesti gyűlésen. Közreműködéseteket köszönjük!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

26 hozzászólás to “Ötletelő a Rallye2 jövőjéről”

  • soós szabi szerint:

    Mi lenne ha a pontrendszert is átalakítaná az MNASZ mégpedig úgy ,hogy figyelembe venné a 2-3 évre visszamenőleges rajtlistákat a versenyeken és ahol kevesen indultak ,azt a versenyt illetve az év végi versenyt magasabb prioriás alá helyezné pontozás tekintetében. Valahogy így 1 .verseny 6pont, 2.verseny 8 pont 3.verseny 10 pont 4.verseny 6 pont 5.verseny 8 pont 6.verseny 10pont. Vagy ezen még el lehet elmélkedni !!! Mindezt csak azért írtam ,hogy minden versenyen próbáljon meg mindenki elindulni !!!

  • Szemmelroth Atika szerint:

    Szerintem mindenki szívesen indulna minden versenyen, csak hát amikor nincs rá keret, akkor lehet bármilyen pontrendszer, kénytelenek vagyunk otthon maradni. Az előző hozzászólásomban (ami valahogy eltűnt a Rallye2-es megbeszélés képei alól), már említettem, hogy a bajnokságunk jelenleg értéktelen, erkölcsi és anyagi értelemben egyáltalán. Ezen kéne változtatni és meg kéne tudni, a potenciális versenyző jelöltektőt (Túra, Rallyesprint), hogy ő számukra mitől lehetne vonzó a Rallye2.
    Nagyon kíváncsiak vagyunk Gyurma elképzeléseire, hiszen ő valószínűleg sokkal mélyebbre lát, mint mi. Jó lenne egy megbeszélés, ahol a “vezérkar ” nélkül, mellébeszélésmentesen megtudhatnánk tőle, hogy valójában mi folyik a háttérben, mert bevallom engem q….ra nem érdekel, hogy milyen rajtszámot kell felragasztani az autóra, meg hogy az ORB-ben hogyan csalnak, annál inkább, hogy a befizetett pénzeinknek mi lesz a sorsa és mit kapunk érte cserébe.

  • Soós Szabi szerint:

    Mit szólnátok egy skype -os konferenciához?

  • Szemmelroth Anetta szerint:

    Én azt javasolnám, hogy jelöljünk ki egy napot a közeljövőben (kb. 2-3 héten belül). Egyeztessük le azt az időpontot, akár hétvégén, amikor a legtöbben ráérünk. (Gyurma, Kálmán, Géczi Tamás, Farkas Kálmán, Kovács “Koko”, stb.), de tényleg ne olvasszuk a megbeszélést az első osztályban résztvevő vezetéssel. Először nekünk kellene letisztázni, hogy mit szeretnénk és hogyan, aztán a kész tervekkel, kérésekkel lehet tovább lépni. Vegyük végre komolyan!!!

    Ezt a honlapot is miattunk hozták létre, de meg kell, hogy mondjam: itt a versenyzőket, mintha még ez sem érdekelné…kb. 4- 5- en próbálunk kommentelni, próbáljuk életben tartani. Szedjük végre össze magunkat és csináljuk rendesen! 🙂

  • Erdei Zoli szerint:

    Ok szóljatok megyünk!
    Lenne nekem is észrevételem, meg amiket hallottam tőletek azok is szerintem nagyon jó dolgok voltak, kérdés, hogy mi lesz közülük megvalósítható…

  • Horváth Peti szerint:

    Sziasztok!
    Mi is megyünk egyezteztessünk időpontot.Szerintem a kötelező dolgok nem igazán tennék vonzobbá a rally2-öt /gumi,versenybenzin/ bár a versenybenzin érdekelne,adott esetben a gumi is de ne legyen kötelező ezt használni/gumi pl. kupa jelleggel/.Volt szó Havas verseny-röl is annak nagyon örülnénk ,mivel az időjósok hosszú hideg telet jósolnak talán kivitelezhető lenne ,ha valamelyik rendező bevállalja valószinüleg sok nézőt vonzana az adott futamra.
    Én is javasolnám hogy irjatok minél többen ötleteket!

  • Jancza Tamás szerint:

    természetesen, ha összejön az agyalás, mi is részt veszünk rajta Balázzsal.
    jt

  • Baksai László szerint:

    Sziasztok! mi is megyünk, találjuk ki a jövönket!!!!!!!!!! Szoljatok

  • R József szerint:

    Szerintem ez az időpont pont nem jó! keressünk egy másikat! 🙁 most látom , hogy nincs is időpont Halló valaki-k mennénk de hova és mikor? 🙁

  • szabi szerint:

    Nem tudom, pedig annyian nézik az oldalt csak senki nem mer hozzászólni !

  • Szemmelroth Anetta szerint:

    Szombaton délután nálad Józsika! Pálinkát készítsd, meg a helyet, ahol mindenki alszik…:D 😀 😀

  • R József szerint:

    Legyen!

  • GabikaWRC szerint:

    Tényleg jó lenne, ha jönne pár javaslat…. Mi igyekszünk alkalmazkodni.

  • baksai lászló szerint:

    Na, mikoulásra gondolom elég sokan jönnek nézni vagy indulnak. Találkozzun ott valahol veszprémbe szombat este???????????

  • NagyTomi szerint:

    Sziasztok!
    Én konkrét javaslattal nem élnék, nem gondolom hogy egyszerű kívülállóként túl sok mindent tudnék jól és reálisan látni, ellenben szívesen olvasnék még riportot Rally2-es pilótákkal(navigátorokkal) akár pár mondatos akár mély interjút, az idei bajnokokkal, és/vagy csapat/családtagokkal szerelőkkel szponzorokkal, bárkivel aki erről 1-2 mondatban szívesen beszél. nyilván kitérve a az elmúlt évre, a jövőt illető elképzeléseikre és hogy mit jelent nekik a rally2 a rally, mi a jövőképük ezt illetően, ilyesmi.
    Talán más oldalak is átveszik vagy nagyobb publicitást kap egy-egy jobban sikerült beszélgetés.
    De lehet bilibe lóg a kezem.
    Remélem ez itt nem volt azért túl off, ha mégis akkor elnézést.
    Üdv mindenkinek!

  • GabikaWRC szerint:

    Tomi! Nem volt off, köszi az ötletet. Természetesen ezen én is gondolkodtam, sőt ennél tovább is gondoltam már a témát, de jó látni, hogy lenne rá igény.

  • GabikaWRC szerint:

    Meg persze továbbra is nagyon várjuk pilótáktól, csapatoktól, navigátoroktól az éves önbeszámolókat, mert eddig csak Baksai Laci és Szemmelroth Attila küldte el.

  • vazman szerint:

    Sziasztok!

    A rallye2 jövőjével kapcsolatban véleményem szerint addig sajnos csökkeni fog az R2 mezőnye ameddig a feljutásos rendszert, nem vezetik ismételten be. (Rallyspirnt és Rte)=>(R2)=>(R1)
    Igenis akinek még pénze is van rá az is, vergődjön végig egy évet R2-ben, legyen bajnok, és akkor léphessen csak fel R1-be.
    Bővíteni a létszámot szerintem, csak azzal lehetne, amire már van bizonyos versenyeken törekvés, hogy a helyi sprint mezőnyt, amennyiben alkalmas rá a gépjármű betétfutamként elindítják az r2 előtt, mögött. A kategória elsők pedig kapják meg a következő évre az R2 licencet térítésmentesen. Nem nagy összeg egy gesztus, de következő évben az a páros már a mezőnyben fog indulni.
    Ami egy ötlet: R2 előtt lehetne 10 előfutó, ami helyi Zsigulis tökös gyerekekből tevődjön ki, akár azt is lehet, hogy csak egy-egy gyorsot mennek ezen emberkék és alternatív útvonalon térnek vissza a cél stopjától a rajtig. Természetesen időre, de ott szervízelnek ahol és ahogy akarnak, maga a rally szabályai nincsenek rájuk kényszerítve, nekik a feladatuk a mezőny előtt a rallyshowt megcsinálni. Természetesen a rendező jelölje ki ezen párosokat, hiszen ő ismeri adott estben a helyi megbízható kamikázékat, viszont az előfutás nevezési díja az r2 nevezésnél ne legyen több ezen kategóriában.
    Tudom merészség de, hogy nézők legyenek látvány kell.
    Esetlegesen azt is lehetne, hogy média megjelenés érdekében média szereplőit ezen előfutó autókba beültetni J1-be. A gyorsasági szakág is a sok celeb „autóversenyzőknek” köszönhetően az országos tv csatornákon sokkalta több megjelenést kap, mint azelőtt bármely más szakág.(mondjuk azért meg kéne értetni velük attól még, mert versenyautóban ülnek még nem autóversenyzők)
    Még egy ötlet: A látvány legegyszerűbb megoldása a tapadás megszüntetése. Utcai gumis kategóriát létrehozni. 93-94-ben az R2őt várta mindenki, mert ott voltak a ténylegesen N-es kocsik nullával egyenlő tapadású gumikkal, és volt LÁTVÁNY.
    Tudom, most sokan jönnek, hogy ez veszélyes stb., de hóban nem szoktatok gyakorolni? A Pécsi Volán idejében tudomásom szerint szakosztályi hóautózások voltak.
    A tavalyi évben rallysprint A-light kategóriájában navigáltam. (röviden: Zsiguli 1,6A technikával, utcai gumi) a nézők tömegével térdepeltek az út szélén és rajongtak az egészért. Idei évben, egy első kerekesben navigálva, ugyan azon pályán jobb időket autózva sokkalta gyorsabban, ugyan azon kanyarban a nézők, hátal állva és szotyizva „néztek” minket.

    Ez csak pár ötlet, lehet, hogy sok mindent nem érthetek, és nem tudhatok, ezek nem az én ötleteim csak mások által kitalált és szerintem akár némi módosítással itt is működtethető dolgok.

    (Üdvözlettel: Egy nem hozzáértő, 1,5 éves kora óta immár 27 éve versenyt néző, inkább sprinteken induló, csak egy R2-es versenyen navigáló kisember)

  • ORIOL szerint:

    Ha a rallye2 egy kicsit is a felé menne amit vazman leirt akkor én azonnal távozom az I. osztályba.
    Bárki ha felhoz ötleteket hogy honnan kéne versenyzőket szerezni hogy többen legyünk mindenki az árakat akarja csökkenteni hogy azok jöjjenek ide akik máshol sokalják, de ezzel csak a faszarági versenyzöket lehet megnyerni persze ideig óráig mert olcsóbb mindig lesz.Én inkább a túrában versenyző minden versenyen új gumival ,tuti autóval induló versenyzőket céloznám meg. Mert ha elmész egy ilyen veresnyre az autók 40-50 %-a új gumikkal indul,söt van aki körönként cseréli és nem yokohama,matador hanem pirelli bfgoodrich-okkal amiknek darabja 60-80 ezer ugyhogy ők nem a 8000ft al olcsóbb nevezésért vannak ott.Őket kéne megcélozni. Azt hogy hogy azt én sem tudom én csak egy buta versenyző vagyok, de ha a szinvonalból engednek akkor az a végét jelenti a rallye2-nek.Az utcai gumit meg el kell felejteni ezen a szinten az maradjon meg a sprintversenyekre,amik a látványról bohockodásról szólnak ahol időre kell menni ott senki sem fog ilyet feltenni.,ha kötelező akkor meg megy máshova.

  • Erdei Zoli szerint:

    A ranglétrás feljutási rendszernek szerintem van értelme, csak éppen aktualitása nincs. Ez technikai sport itt szinte mindent a ráfordított pénz határozz meg. Ha valakinek van annyi pénze, hogy R1-be menjen akkor ott menjen szíve joga. Ha annyi nevező lenne, hogy már valahogy szelektálni kell akkor lehetne behozni ezt a feljutási rendszert.
    Azt, hogy ne túrába mennyen valaki /ami lényegében szinte ugyan annyiba kerül mint a R2 szerintem mert én is sokat számolgattam év elején/ azt valami olyan többlet dologgal kellene honorálni R2-ben amit túrában nem kapna a versenyző. pl: lényegesen több verseny kilométer…
    A gumikérdésre megint azt mondanám, hogy ki mit tud megvenni. De azért én emlékszem még 2004-ben a amikor a yokohama volt a fő szponzor, és csak e jelű slickel lehetett menni, milyen jó kis vívások alakultak ki, de ezt csak mint emlékkép idézném.
    Ja, és itt R2-ben bár mi történik én jövőre akkor sem indulok R1-be 🙂

  • vazman szerint:

    Hello!

    Csak ötlet volt!
    Ezek szerint nem értettem a kérdést, javaslatokat kértek, hogy népesebb legyen amezőny, több néző legyen, jobban elimert legyen az R2.

    Ezen pilóták miért válaszák az RTE-t hivatalos nyilatkozatokban mindig a hangulara fogják, meg az mnasz-en belüli forgatagra. De biztos van más oka is csak az nem kerül nyilvánosságra.
    De nem hiszem hogy attól, hogy ki mennyit tud költeni a kocsijára versenyenként, attól a versenyzői tudás szinvonala és a nézők megbecsülése nagyobb lenne.
    Környező országokban feljövőben van az autósport, ott nem tudom, hogy van-e R2-nek megfelelő osztály.Nálunk visszafejlődőben van és ha nálam okosabb emberek nem találnak ki valamit gyorsan, az R2 elfog lassan teljesen sorvadni.
    Inkább nem szólók bele az “autóversenyzők” dolgába túl kisember vagyok én ehhoz.
    Kiváncsian vároma fejleményeket.

    Csak egy kérdésem lenne a komplet gárdához:

    Miért és minek hatására kezdtettek el versenyezni?( szerintem kevesen vannak akiket stop állomás beírója ösztönzött arra, hogy versenyeznem kell! Euréka!!!)

  • vazman szerint:

    (ui.: verseny élményre gondoltam. pl.: 1993 Kisbér Rally életem első versenye nézőként, amikor jött a Gipsz Jakab…. stb)
    Hátha abból kiderül, hogy ami volt varázsa ennek az egésznek, az most hova tűnt?

  • jt szerint:

    részben egyet értek a bal1-el. én sem a lazításban látnám a jövőt.
    vazman – az nem baj ha valaki ötletel. 🙂
    én is zöldfülűként elkezdtem belepofázni a nagyok dolgába….
    🙂
    lehet, ezért ülök a jobb1 – ben
    ha a jövőt próbáljuk meghatározni, mindenképpen a bulizós-amatör (nem rossz értelemben írom) autóversenyzés és a “profi” autósport közötti átmenet jellegét kellene erősíteni.
    🙁 de a túrával nehéz lesz konkurálni…
    persze a HOGYAN-ra nekem sincs kész megoldásom. nálam például – nem mondom hogy nem számít a pénz – elsődlegesen a ráfordított idő miatt az R2 az ideális.
    dolgozom, családom van, de megélhetem az versenyzés, és néha a győzelem élményét vállalható idő, és anyagi ráfordítás mellett.
    de lehet, hogy a családom ezzel nem ért egyet….
    🙂
    a jövő szerintem a szintvonal emelésében van. több verseny? hosszabb versenytáv? éjszakai futam? havas verseny? nem tudom, a látvánnyal szerintem eddig sem volt gond…
    bár én más szemszögből nézem… 🙂

    REMÉLEM A KÖVETKEZŐ MEGBESZÉLÉS, NEM A 2011 R2 BAJNOKSÁG LEZÁRÁSA UTÁN LESZ…

  • szabi szerint:

    A P-rendszám már csikolgat emberkéket !

  • GabikaWRC szerint:

    Erdei Zoli! Üdv! Egy valamit nem a ráfordított pénz határoz meg: a tudást. Egész pontosan még sincs igazam, mert ha sok pénzt fordítasz rá, fokozatosan, “megveheted” vagyis inkább megszerezheted magadnak a tudást. A hangsúly a fokozatosságon van. A feljutásos rendszerrel én is egyet értek, szükségesnek érzem. De pénztől és a nevezők számától függetlenül. Sajnos a pénzzel bármit elérhet az ember, és ez az egész világra jellemző, nem csak a sportra. Én azt mondom, hogy tessék csak szépen lassan felépíteni azt a karriert. Menjen az ember amatőr libakergetésre, Rallyesprintezni, Rallye2-zni, aztán mehet az ORB-be. De legalább egy évet töltsön el mindenhol okosodással, és mutasson valamit, legyen érdem, hogy előrébb léphet. A hülye gyereket is megbuktatják az iskolába, ha nem teljesíti a minimum követelményt, pedig ott csak a jegyeivel meg az idejével játszik, és nem adott esetben egy másik ember életével is. Addig ne vitézkedjen vele senki, hogy Rallye1-es pilóta vagyok, amíg nem bizonyít és nincs tapasztalata. Szerintem többek közt ezért, na meg a pénzhiány miatt van az hogy jó páran lejönnek 1-1 gyorson úgy a “nagyok” között, hogy a pálya mellett bőszen kapja kritikát, és hogy így én is lejövök kupakold meg. Sokszor jogosnak érem… A jogsin még meg se száradt a festék ( ‘há persze, mert kártya a jogsi… 😀 ) és már Rallye1-be van a srác. Mert van pénze. Ez nem lehet(ne) megoldás soha semmikor. Bár én nem vagyok egy foci rajongó, de aránylag tisztában vagyok a rendszerével. Azért mert Sukorón felhúznak egy kaszinóvárost és az megtolja 2 milliárddal a Sukorói Tinédzser Baráti Kör FC szekerét, attól még nem mehetnek egyből az NB 1-be… Nem árt ha a Megye2-t, Megye1-et, NB3-at és az NB2-t is megnyerik az NB1 újonca címhez. Ez a minimum. Tehát summa-summárum, szerintem igenis tessék végigjárni a szamárlétrát, megismerkedni az autóval, pályákkal, a versenyzés alapjaival, fogalmaival, szabályaival és persze önmagunkkal. Utána lehet az ORB-n felérni a csúcsra. Persze ha sikerül….

  • Erdei Zoli szerint:

    Ezek szép gondolatok, csak én szerintem a mai helyzetben ez még jobban elnéptelenítené a rallyet sajnos 🙁
    A mai túrát, és R2 elnézve nem hiszem, hogy bárki is azt mondja, hogy idén túrában megyek, jövőre R2,2év múlva R1.
    Ma az határozza meg, hogy ki hol megy, hogy mennyi pénzt, és időt akar ráfordítani. Nem lehet szerintem vissza küldeni senkit R2-be mert nem ért el semmit R1-be.Örül az MNASZ, hogy valaki kicsengeti a horror nevezési díjat, hülye lenne kötekedni.
    A focival kapcsolatban, én elég sokáig űztem azt a sportot komolyabban, és hozzátenném, hogy ott is tudok olyan csapatokat amik mások indulási jogát vásárolják meg azért pl. másod osztályba indulhasson. Erre mindjárt rávágjátok: hát ezért tart itt a magyar foci! 🙂

  • Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé.