Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Ikotics Mátyás: Hibát vétettem, de tanultam belőle

Ikotics Mátyás első Rally2-es versenyére készült a Zemplén Rallye-n, Gálik Katával, de Bózsván, egy kanyarban, amire külön felhívták a pilóta figyelmét elragadta a hév Mátyást, ki akarta szolgálni a közönséget, ami nem teljesen úgy sikerült, ahogy azt eltervezte. Ikotics Mátyással beszélgettünk.

A navigátorodnak, Katának már van Rally2-es tapasztalata bőven, te viszont Szerencsen debütáltál a Rally2 Bajnokságban. Mi volt az elképzelésetek, milyen tervekkel érkeztetek meg az évzáróra?

A Rally2-es bemutatkozásnak az ötlete onnan jött, hogy összehasonlítottuk a Rally3, valamint a Rally2 költségeit a Zemplén Rallye-n, és azt láttuk, hogy nem igényel a Rally2-es részvétel sokkal több befektetést nekünk, mintha a Rally3-ban indulnánk. Elhatároztuk, hogy ha már elutazunk az ország túlsó feléből a Zemplénbe, akkor menjünk bőven versenykilométert, amennyit csak lehet. Minél több tapasztalatot szerettünk volna gyűjteni. A Hondánknak ez volt a második futama nálunk, előtte Ladával versenyeztem, csak 5-6 évig a családunktól nem szerettem volna ezt az időt elvenni az autósportra, kislányom is ez idő alatt született. Mára talán belefér. A Zemplén Rallye egyik pályája, a Fony-Regéc-Óhuta nagyon tetszett, arra különösen kíváncsi voltam.

Szombaton reggel rögtön a rajt után ezzel kezdődött a verseny, volt lehetőségetek megismerkedni vele. Viszont utána nem sokkal véget is ért a futam nektek. Mi történt veletek?

Fonyon magamhoz képest sikerült elég stabilan megkezdeni a futamot, az eredmény tekintetében ettől komolyabb reményeink szerintem nem is lehettek volna. A lényeg az volt, hogy jól indult a napunk, abszolút nyolcadik időt futottunk Fonyon. Elsősorban abban bíztam, hogy tisztes helytállással tudjuk majd abszolválni a versenyt, nagyjából a középmezőnybe vártam magunkat. A második szakaszon, Bózsván, egy Tesco parkolóban megrendezett szlalom versenyen is csúnyának nevezhető hibát vétettem. A csapatban több komoly Rally2-es tapasztalattal rendelkező ember is van körülöttem, akik elláttak jó tanácsokkal. Ott volt Kata és Neukirchner András is, Bandi konkrétan figyelmeztetett erre a kanyarra. Megbeszéltük, hogy nem szabad belógatni az autót. Nehéz megállni, elmondta, de én néző orientáltan akartam mégis bevenni.

Fogd meg a söröm!

Igen, én körülbelül ezen a fogd meg a söröm szinten oldottam meg a kérdést. A tanácsokat egyébként megfogadtam nem herdáltam el, ám amikor megláttam, hogy mennyien vannak a pálya mellett a szurkolók, akkor mégis szerettem volna nekik egy kis örömet okozni. Abban a pillanatban elhittem, hogy én nagyon el tudom fordítani az autót. Ezt végül megtettem, ebben nem volt hiba, csak túlzottan ráfordult a kocsi, már majdnem a kigyorsítási pozícióban voltunk, de jobb oldalra sikerült leesni az árokba. Joggal lehettem mérges magamra ez nagyon buta hiba volt. Azért is haragudtam, mert sokan, sok munkát raktak bele abba, hogy ott lehessünk a versenyen, rengeteg versenykilométert vesztettünk, amiken bőséggel tanulhattunk volna. Ellenben ebből is tanultam és talán jobb is hogy így kaptam a leckét, mint mondjuk ötödik fokozatban, padlógázon. Az árokból a nézők segítségével sikerült visszajutnunk az aszfaltra, célba értünk, de a cél után félre kellett állnunk, feladtuk a versenyt.

A Rally2-es bemutatkozás után várható, hogy jövőre többet szerepeltek a bajnokságban?

Még idén is szeretnénk autózni, pedzegettük, hogy a Mikulás Rallye-ra elmegyünk, de ez még egyelőre kérdéses. Attól függ, hogy fel tudom e rá készíteni az autót, ami jó lenne, mert egy elég komoly tétel a Mikulás Rallye, a bakancslistámon. Sokat nem mentünk a Zemplénben, de miután belekóstoltam, nagyon megtetszett nekem a Rally2 Bajnokság. Tetszik a közeg, tetszik, hogy több gyorsaságit mehetünk. A tudásom szerintem még nem indokolja azt, hogy a Rally2-ben versenyezzek, de előfordulhat, hogy elkezdjük a tanulást és jövőre belevágjuk a fejszénket a nagy fába. Azt még nem tudjuk, hogy a Rally2-ben, vagy a Rally3-ban tesszük majd próbára a tudásunkat 2023-ban, de az biztos, hogy a friss élmények után jelenleg a Rally2 Bajnokság irányába kacsintgatok. Ha a Rally2 mellett döntünk akkor azt azért tesszük, hogy a lehető legtöbbet tanuljunk és teljes bajnokságot teljesítsünk. Invesztícióban számunkra nincs vállalhatatlanul nagy különbség a Rally2 és Rally3 között viszont a Rally2-ben – meglátásom szerint – jóval több tapasztalatot lehetne szerezni. Szerencsére komoly támogatói háttér állt össze mögöttünk az év végére, ők bíznak bennünk, mi pedig szeretnénk maximálisan meghálálni nekik a bizalmukat és a segítségüket.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Nagyon szeretném megköszönni hogy mindezeket lehetővé tették nekünk a barátaink és támogatóink. Tóth Péter, Mészáros Róbert, Neukirchner András Guzi Róbert, Guzi János.

Támogatóink:

Farkas Filter Kft, a MOTUL versenyolajok hivatalos forgalmazója, WRAP ART, LD TRANS KFT, TS CSAVAR KFT, SPANNUNG KFT, IES-HU KFT.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.