DSC_03073

Sokáig úgy álltak a dolgok, hogy Ifj. Kanyik Anti és Nyirfás Juli is a Rallye2 Bajnokságot erősíti majd Abarth Grande Punto-jával, sőt az abszolút bajnoki címért is harcba kívánt szállni Anti, de végül az a szabály született, hogy a talján Diesel versenyautó nem alkalmas a Rallye2-ben történő indulásra. Ezért Antiék számára az Eger Rallye-ra nem maradt más alternatíva, mint az új Rallye Challange bajnokság és az élmények gyűjtögetése. Az egri terveiről és a téli holtszezon történéseiről faggattuk ifj. Kanyik Antit.

Rallye2.hu: Egy Abarth Grande Puntot szeretnék venni. Jó számot hívtam?

Ifj. Kanyik Antal: Igen. Úgy is mondhatnám, hogy sajnos, de az autónk még mindig meg van. Szeretem, ám szívesen átültem volna egy másik kocsiba. Sok érdeklődő volt, többen is alkudoztak rá, persze akadtak köztük komolytalanok is, ezek miatt végül a miénk maradt. A Ladánkra is volt vevőjelölt, de az sem kelt el. Több tervet is kidogoztunk az idei évre. Venni szerettünk volna ezt-azt, de ezeket  az elképzeléseket el kellett engednünk. Két autó mellé nem akartam egy harmadikat. Túl nagy luxus lenne. Gondolkodtunk bérlésben is, de ugyanezen ok miatt az sem vált valóra.

Rallye2.hu: 2016 tehát ismét a Punto éve nálad.

Ifj. Kanyik Antal: Igen. Idén is Nyirfás Julival és a Puntoval fogunk menni, az Eger Rallye-ra is ebben a felállásban neveztünk.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_01191

Rallye2.hu: Mégsem talállak titeket a Rallye2 nevezési listáján, holott többször is mondtad nekem, hogy az abszolút bajnoki címért is szívesen harcba szállnál, mivel úgy tűnt, hogy idén már megteheted az autóddal.

Ifj. Kanyik Antal: A Rallye Challange-ben állunk rajthoz, ezt a nevezési zárlat vége előtt éjfélkor találtuk ki. Sokat beszélgettünk erről a Technikai Bizottsággal. Közösen megállapítottuk, hogy hol lehet és hol nem lehet menni az autónkkal. Tehát a Challange-ben kezdjük az évet, aztán meglátjuk. Még bármi lehet belőle. Akár külföld is. Vagy a Ladával is autózhatunk Historicban. A B-s licencemet az utolsó pillanatban váltottam át A-sra, ezzel több mindenre van lehetőségünk.

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_459

Rallye2.hu: Miért nem jöhettek Rallye2 Bajnokságban?

Ifj. Kanyik Antal: Teljesen jogos a  történet, megértem az illetékesek döntését. Az A csoportban egyféle turbót lehet használni, más kategóriában másik kettőt és mit ad Isten, nekem pont a másik kettő van fönt. Igazából március 15-én kaptuk meg a választ rá, hogy hol mehetünk a kocsinkkal. Eddig sosem volt erre a kérdésre megfelelő, egyértelmű válasz.

Rallye2.hu: Ezennel ezt is megkaptad.

Ifj. Kanyik Antal: Igen, megkaptam. Ez alapján pedig eldöntöttem, hogy nem szeretnék több energiát és pénzt áldozni erre a kérdésre. Két turbót kéne vásárolnom, ezekkel felprogramozni az autót. Ez töménytelen munka és még több pénz lenne. Amikor elkezdtem árulni a Puntot, rengeteg mindent kicseréltünk rajta, azért hogy ha véletlenül nem talál új gazdára, akkor nekünk már ne legyen vele sok gondunk, másfelől pedig eladóként jobban éreztem volna magam, ha egy jól felkészített, korrekt autót adhatok el a vásárlónak, így szinte rajtkész volt a versenyautónk már az év végén is.

 

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_073

Rallye2.hu: Akkor az egri versenyhétvége előtt nem sok dolgotok volt és lesz. Megismerkedtél már te is a versenykiírással.

Ifj. Kanyik Antal: Igen és örömmel láttam, hogy a Challange mezőnyének pont azok a pályák lesznek, amik nekem igazán a kedvemre valóak. A Mátraalmás és a Szuha-Parádsasvár is igazi, bevállalós, dobálós rallyepálya. Néhány évvel ezelőtt már mentem rajtuk, nagyon szeretem őket. Olvastam, hogy négyet lehet csak tréningezni, de ez nem feltétlenül hátrány, mert nem mindig jó az, ha százszor végigmegy az ember a pályafelírás alkalmával és mindent tud becsukott szemmel. Várom már nagyon a versenyt, hiszen régen volt már a Mikulás Rallye, azóta pedig nem versenyeztem.

 

Baranya-Kupa-2015-Rallye2-Salánki-Gábor_0033

Rallye2.hu: Tervek, vágyak álmok az új bajnokságban az Eger Rallye-ra?

Ifj. Kanyik Antal: A Challange-ben most úgy tudom, hogy lesz 5-6 Mitsubishi, néhány nagymotoros BMW-vel. A kategóriatársaink Fenyvesiék lesznek egy Volkswagen Golffal.  Jelenleg tehát nincs meg a kategóriánk, így egyetlen célunk az lehet, hogy minél jobban érezzük magunkat az évad nyitányán. Aztán, hogy végül leszünk e hárman, nem tudjuk. Örülnénk neki, ha pontokért és kupákért is küzdhetnénk. Csak itt tudunk most menni, ami miatt nem bánkódunk. Mosolyra fel, nyomjuk a gázt és remélem élvezni fogjuk az Eger Rallye minden egyes kilométerét.

 

Salánki Gábor

Köszönjük a támogatást!

Selénia Motor olaj forgalmazója az Elaforg 2000 Kft , Exclusive change, Exclusive tours, Ecometalex Kft., Pentolt Kft., Alpha Industries Kft., Schon-gumi.hu, Hidra Kft. Kenguru konténer, Valida Kft, Akvilla Kft, Tej-express, Csonka F-Trans, a Kanyik Autószerviz, Bartha transz Kft, Farmmix Kft.

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!