A szombathelyi kategóriagyőzelme után újra elemében volt a murván Hulmann Gabi és Molnár Zsolti, de a veszprémi pályák igazolták, hogy valóban rászolgáltak az autógyilkos névre, tönkretették a páros Ladáját (is), akiknek a P12-es géposztály első helyéről kellett így kénytelen, kelletlen kiállni. Gabiék viszont nem tétlenkednek, hamar munkához láttak, mert szeretnének szépíteni a bizonyítványukon, Komlón az lesz a céljuk, hogy jó sokat visszaszerezzenek a Veszprémben elhullajtott pontjaikból. Hulmann Gáborral beszélgettünk.

Hogyan tudtatok felkészülni a Veszprém Rallye-ra?

Soha nem mentünk még a Veszprém Rallye-n, teljesen ismeretlenek voltak a pályák, de igyekeztünk a hírünknek megfelelően felkészíteni, és levédeni a Ladánkat, a kövek és a sziklák várható támadásaival szemben. A hasmagasságot, a rugókat és a futóművet a murvára hangoltuk, de ezen kívül csak a szokásos feladatokat, például az olajcserét végeztük el. A pályákról azt elmondhatom, hogy a várakozásunknak megfelelő arcukat mutatták, nem okoztak csalódást. A verseny első körében még egészen tűrhető állapotban autózhattunk rajtuk, de a második körre rettenetesen leamortizálódtak, az ORB mezőnye megdolgozta őket, autógyilkosok lettek, és végül mi is ennek estünk áldozatul.

 

Mi történt veletek? Milyen volt a versenyetek?

Hegyesden, az ötödik szakaszon ért véget a futamunk, úgy, hogy a P12-es géposztály vezető helyén álltunk. Először futómű problémák jelentkeztek, majd kitört a jobb hátsó kerék a VFTS-ünk alól. A napunk jól indult, végig jó időkkel teljesítettük a gyorsaságikat, kettőt megnyertünk a P12-ben és kétszer másodikak lettünk. Óriásit vívtunk Pethő Tyutyuékkal, mindösszesen 0,7 másodperc volt az előnyünk velük szemben az ötödik szakasz rajtja előtt, rettenetesen élveztük a csatát. Az első gyorsaságink meglepően jól sikerült, eléggé bekezdtünk, a szakaszgyőzelmünk mellé egy szenzációs, abszolút negyedik helyet is begyűjtöttünk. Kislőd volt amúgy is a kedvencem, a három gyorsasági közül. A lőtéren is közel jártunk az összetettben, az élmezőnyhöz, hatodikak lettünk és ott szereztük meg a második szakaszgyőzelmünket, a géposztályunkban. De ezután már kezdte magát megmakacsolni az autónk. Kisebb bokorjárásunk volt, ám komolyabb kalandunk, kicsúszásunk nem. Sajnos nekünk négy és fél szakasz jutott, nem volt jó érzés kiállni, de nem csüggedünk, készülünk a folytatásra.

A Baranya Kupára?

A kitört kerék mellett a futóművet is renoválnunk kell, és vissza kell rendezkednünk aszfaltra, de úgy néz ki, hogy ott tudunk lenni augusztus elején, a Baranya Kupán. Nagyjából ismerős lesz a komlói futam, úgyhogy megcélozzuk a géposztályunk dobogóját, hogy vissza tudjunk szerezni néhányat a Veszprémben elhullajtott pontjainkból. Legutóbb 2015-ben álltunk rajthoz a Baranya Kupán, akkor egészen jól sikerült, dobogóra állhattunk a P12-ben, úgyhogy jók az emlékeink, reméljük ezúttal is jut majd nekünk serleg szombaton este a komlói városházánál. Mindenképpen szeretnénk szépíteni egy kicsit a legutóbbi eredményünkön, a mecseki gyorsaságikon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!