Szép hivatás és hobbi az autószerelés, de vannak olyan emberek, akik ennek az extrémebb változatát „kedvelik”. Szemán Sanyi és Horváth Levente úgy „szereti” csinálni eme tevékenységet, hogy közben pörögnek a másodpercek, telik az idő a gyorsasági szakaszon. Ez valóban nagy adrenalin löketet adhat, de az időeredménynek nem tesz jót. Tudják ezt a srácok is és Levente elmondása szerint Veszprémben már szeretnének felhagyni ezzel a hagyománnyal. Horváth Leventét kérdeztük.
Rallye2.hu: Hogy sikerült a felkészülésetek a Székesfehérvár Rallye-ra?
Horváth Levente: Hát mi abban a hitben vágtunk neki a versenynek, hogy minden korábban jelentkező problémát megoldottunk és sikerült maximálisan felkészítenünk a versenyautót, ám ez nem egészen így alakult, de erről még úgyis beszélek. Menet közben ébredtünk rá, hogy mi valójában „nagyon szeretünk” szerelni a gyorsaságikon. 🙂 Szombathely után ki kellett cserélnünk a két hátsó lengéscsillapítót, mert azok leszakadtak. A futóművet visszaalakítottuk aszfaltra, nagy fékeket raktunk rá. Az autó zabálta az olajat. 4 litert pusztított belőle 300 kilométer alatt. Gyűrűztük, megjavítottuk a hengerfejet. Nem kétperces, vagy átlagos felkészítést igényelt az autónk Székesfehérvárra.
Rallye2.hu: A pályák tetszettek nektek?
Horváth Levente: Elég nagy köröket kellett mennünk, de nem volt mit tenni, megoldottuk. Sanyinak már ismerős volt az oroszlányi pálya. Nekem még új minden. Idén először ülök a jobb1-ben, de igen jó benyomást keltettek bennem a szakaszok. Sanyival erről nem is beszéltünk igazán. Különben is, neki az volt a dolga, hogy vezessen. 🙂 Gyorsan és ügyesen! Nem volt tetszik, vagy nem tetszik. Menni kellett, teljesíteni.
Rallye2.hu: Említetted, hogy ti „nagyon szerettek” a gyorsaságin szerelni. Milyen problémákkal, kalandokkal kellett megküzdenetek?
Horváth Levente: A gázbovden villája tört el egyszer, ez nagyjából két perc gondoskodást kívánt a szakasz közepén, a computer vacakolt, a hőmérsékletérzékelő dobta be a törölközőt. Ezt úgy oldottuk meg, hogy behúztunk egy kábelt, amit, amikor kellett lehúztunk, majd amikor kellett újra összekötöttük. Volt mit küzdenünk. Technikával, meleggel egyaránt. Kalandunk, kicsúszás, becsúszás, erdőbe történő kiruccanásunk nem volt. Sikerült célba érnünk, tudtunk pontot gyűjteni, ami a bajnokság szempontjából nagyon fontos nekünk.
Rallye2.hu: Következő versenyetek?
Horváth Levente: Készülünk a Veszprém Rallye-ra, ahol újra szeretnénk eljutni a célig. Terveink szerint a dobogó sem tűnik elérhetetlen célkitűzésnek. Bízunk abban, hogy végre a gyorsasági szakaszokon a versenyzésre koncentrálhatunk és nem kell a szerelésre időt és energiát pazarolnunk. Ha már mindenképpen szerelnünk kell, azt szeretnénk a szervizparkban megtenni.
Rallye2.hu: Első évadod teljesíted. Mennyire ismered a veszprémi pályákat?
Horváth Levente: Nem voltam még a Veszprém Rallye-n. Viszont a környéket jól ismerem! J Sportolok, edzek, ha kell, hamar ki tudok pattanni az autóból. J Pályabejárás után okosabb leszek. Sok információt hallottam már szakaszokról, legendásan híresek ezek a gyorsaságik, és tudom, hogy bár murvás futam lesz ez teljesen más lesz, mint az Iseum Rallye. Megteszünk majd mindent azért, hogy 100 %-osan felkészüljünk a pályákból, mi örömmel tekintünk a soron következő kihívás elé, nagyon várjuk már a veszprémi rajtot.
Salánki Gábor