Nagyon megdolgozott a székesfehérvári részvételért és a remek eredményért Ifj. Vizelli Karcsi és Nagy Peti, akik Miskolcon egy motor, majd Szombathelyen egy váltó hiba miatt csomagolhattak össze idő előtt. Most viszont nagyon boldogok, hogy ott lehettek Fehérváron, hiszen a kategóriában és abszolútban is jól teljesítettek visszatornázva ezzel magukat a bajnokság élmezőnyéhez. Ifj. Vizelli Karcsival beszélgettünk.
Rallye2.hu: Szombathelyen a váltótok, Miskolcon a motor adta meg magát, tehát bőven akadt dolgotok a felkészülés során. Hogy sikerült?
Ifj. Vizelli Károly: Gyorsan. 🙂 Mivel rengeteget vaciláltunk rajta, hogy menjünk, vagy ne menjünk a versenyen. Az utolsó hét hétfőjén döntöttük el, hogy mégis ott akarunk lenni a Székesfehérvár Rallye-n. Ezután már minden percben az autót kellett csinálnunk, hogy időben elkészülhessünk mindennel. Szerencsére mindent rendbe is tudtunk rakni, bár azért izgultunk amiatt, hogy két nulla pontos verseny után nehogy a fehérvári legyen a harmadik „mínuszolásunk”. De hála az égnek, a jó Isten mellénk állt és célba értünk a futamon. Ráadásul hiba nélkül.
Rallye2.hu: A Székesfehérvár Rallye előtt beszélgettünk és azt mondtad, hogy a megszokottól egy gyengébb motort építettetek ezúttal az autóba. Mennyiben volt ez másabb, mint a rendes motorod?
Ifj. Vizelli Károly: Nincs annyira felhúzva, mint egy valódi versenymotor. Ez egy – idézőjelesen- utcai kocsiba készült, ami nem a versenypályákra épült igazából. Nem volt ez olyan szinten gyenge, hogy ne lehessen vele rajthoz állni, de az én versenymotorjaimhoz viszonyítva mindenképpen kevesebb volt benne az erő.
Rallye2.hu: Én olyan széria ezerkecskének saccoltam a pálya mellett, sportlégszűrővel… 🙂
Ifj. Vizelli Károly: 🙂 Na attól azért valamicskét erősebb volt. Volt rajta néhány elengedhetetlen fejlesztés, meg van fúrva, de nincsenek benne kovácsolt alkatrészek, ezért nem lehet annyira kihegyezni, mint egy vérbeli versenymotort.
Rallye2.hu: A pályákról milyen véleménnyel voltál?
Ifj. Vizelli Károly: Mivel még nem mentünk sosem Székesfehérváron sokakkal ellentétben nekünk teljesen új itinert kellett készítenünk. Egyedül az oroszlányi gyorsasági volt ismerős, ott már volt lehetőségem korábban is autózni. A pályák alapvetően nagyon tetszettek. Főleg a Csákberény-Kőhányás a maga több, mint 18 kilométerével. Erre készültünk igazán. Tudtuk, hogy az egy technikásabb pálya, több a kanyar ott, mint a másik két szakaszon, ezért le is rövidítettük a kocsit. Ez jó ötletnek bizonyult, bár így a másik két gyorsra ez nem volt az igazi. De a hosszún megtette, amit vártunk tőle. A rövid gyorsaságit, a Bakonycsernyét nem igazán értettem, hogy miért van, nem nagyon láttam az értelmét. Feküdtek nekem a szakaszok.
Rallye2.hu: Az elején említetted, hogy hiba nélkül teljesítettétek a versenyt. Semmi gond kaland nem hátráltatott a verseny során?
Ifj. Vizelli Károly: Nem. Semmi. Teljesen zökkenőmentesen ment minden, a kocsink tökéletesen működött, amiért nagyon hálás vagyok a csapatomnak, a munkájukért, kitartásukért, valamint a Korda Racing csapatának és minden támogatómnak, segítőmnek, szponzoromnak. Nélkülük nem lehetnénk ott a versenyeken.
Rallye2.hu: Hogy éreztétek magatokat a Székesfehérvár Rallye-n?
Ifj. Vizelli Károly: Nagyon jól. Mi, amióta a Rallye2-ben megyünk nincsenek csúszások, nem kellett még túl sokat állnunk a gyorsaságik előtt és most is nagyon tetszett a versenynek a szervezettsége, időbeosztása valamint a pörgése. Amiről a szervezők nem tehetnek, az az, hogy nagyon meleg volt. Embert próbáló volt a hőség.
Rallye2.hu: Következő versenyetek?
Ifj. Vizelli Károly: Veszprém Rallye. Szeretnénk célba érni és újra pontokkal gyarapítani eddigi gyűjteményünket. Nagyon örültünk annak, hogy két technikai hibák miatt feladott verseny – Miskolc és Szombathely- után végre a célban, ráadásul kategória másodikként zárhattuk a Székesfehérvár Rallye-t. Ez újra pozitív gondolatokkal töltött fel az évad hátra lévő részét illetően.
Rallye2.hu: Kész lesz a Veszprém Rallye-ra a megszokott motorod, vagy újra a tartalékos megy a veszprémi bevetésre?
Ifj. Vizelli Károly: Ha minden igaz, akkor készen lesz. Elméletileg már megérkezett hozzá a dugattyú, innen már csak össze kell rakni. Bízunk Havassy Peti bácsiban, hogy ezúttal is kitesz magáért, pont úgy, mint máskor. Köszönjük szépen a munkáját!
Salánki Gábor