Ifj. Kanyik Antal, Timár Tamással a jobb1-ben tér vissza a magyar rallypályákra, és rögtön a Székesfehérvár Rallye-n bemutatkoznak, ám egyelőre még „csak” egy Peugeot 208-R2-vel. Ifj. Kanyik Antallal beszélgettünk.
Három nagy újdonsággal kell rövidesen megismerkedned, izgalmas időszak vár rád, valamint a Kanyik Motorsport csapatára. Mit terveztek?
A Peugeot Kupába neveztünk be a 2023-as esztendőben, amiből már ki is derült, hogy ebben az évben „hazatérünk”, a Mitropa Kupa helyett az Országos Rally Bajnokság mezőnyében fogunk autózni egy Peugeot 208 Rally4-el. Azt már tavaly elterveztük, hogy vásárolunk egy új Peugeot-t, és természetesen lassan egy éve meg is rendeltük a kocsit. Az volt hozzá a kikötés, hogy a hazai Peugeot Kupában kell vele versenyeznünk. 2017-ben mentünk itthon utoljára, – néhány Mitropa Kupa futamot leszámítva – ezért nagyon vártuk már a hétvégi Székesfehérvár Rallye-t, mind a szurkolóink, mind a támogatóink, mind pedig az új autó miatt.
Viszont néhány porszem került a gépezetbe…
Korábban biztossá vált, hogy az új, Rally4-es autónk nem érkezik meg a rajtig, de bevallom őszintén, hogy nem valószínű, hogy lett volna szívem egy ilyen csodálatos, vadonatúj kocsit a hírhedt, murvás pályákon felavatni. Ezek miatt időben elkezdtünk tárgyalni hazai és külföldi csapatokkal egy Rally4 bérléséről. Csűrtük, csavartuk, az utolsó hétig kerestük a megoldást, húztuk, halasztottuk a dolgot, de rá kellett jönnünk, hogy nem könnyű és pláne nem olcsó egy hasonló Rally4-es Peugeot-t kölcsönözni. Indulni mindenképpen akartunk, így jött a képbe a csapatunk, és Angyal Tomi Peugeot 208R2-je. Nagy előnye, hogy olcsóbb és itt van. Azzal fogunk autózni Székesfehérváron, most még a Peugeot Kupa értékelésén kívül.
Nem csak a bajnoki sorozat és az autód lesz új az idei évben, hanem a navigátorod is.
Endrész Pistivel megbeszéltük, hogy az idei évben együtt versenyzünk, de a futamok időpontjai az egyéb elfoglaltságai miatt neki nem illettek be a naptárjába. Ő mondta, hogy keressek valakit helyette a jobb1-be, ahová Nyirfás Julcsit a lehető legjobb, nem mellesleg teljesen kézenfekvő megoldás lett volna beültetnünk. Viszont nem szeretnénk, hogy a versenyek miatt mindketten elfoglaltak legyünk, és a kislányunkat, Mirát többször is ki kelljen vennünk a bölcsődéből. Nem akarjuk, hogy sokat hiányozzon, napokat, esetleg heteket. Bárdos Petivel nagyon szerettem volna menni, legalább egy-két futamon, de az a terv sem állt össze.
Keresésbe kezdtem és tudomásomra jutott, hogy Tim Gábor és Géringer Zoltán navigátora Timár Tamás jelenleg éppen szabadúszó státuszban pilótát keres, így felvettem vele a kapcsolatot, megbeszéltük az elképzeléseinket, megállapodtunk, így idén Tomi fogja az itineremet olvasni. Nagyon lelkes srác, jó navigátornak tartom, sokat beszélgetünk mióta összehozott minket a sors. Az első közös métereinket a Székesfehérvár Rallye hivatalos tesztjén fogjuk megtenni, szombaton pedig Királyszentistvánon, illetve a Kislőtéren jön az első éles bevetés.
Mik a terveitek az R2-es autóval?
Természetesen követni fogjuk a Peugeot Kupás versenyzők eredményeit, de emellett lesz bőven mire figyelnünk. Tomival meg kell ismerkednünk, és nekem is vissza kell rázódnom a versenytempóba, a murvára. Véleményem szerint az aszfaltos pályákon jobban kijönne az újabb, Rally4-es autóknak a fölénye, mint a laza talajon. Reményeink szerint, némi szerencsével, és egy kis esővel a Peugeot Kupa középmezőnyébe, de minimum a legjobb tízbe odaérhetünk a verseny végére, a kis 208R2-esünkkel.
Kik leszek még ott a Székesfehérvár Rallye-n a Kanyik Motorsportból?
A Rally2 P13-as géposztályának tavalyi bajnok pilótája, Kókai Gábor új navigátorával, Bíró Attilával mutatkozik be Lada VFTS-el az Országos Rally Chellenge-ben, a P13-as kategóriában, az ORB-s párosok közt pedig Perge György és Kovács Zoltán képviseli majd a csapatunk színeit a Skoda Fabia R5-el.