Idei harmadik győzelmét aratta a Rally2 Bajnokságban, a Vértes Rallye-n Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter, akik 100%-os teljesítménnyel, valamint megnyugtató előnnyel vezetik az éves ponttáblázatot.

Mór 2021-ben immár másodjára adott otthont a Vértes Rallye-nak, de mivel a verseny klasszikus pályái a Székesfehérvár Rallye-n is sokszor szerephez jutottak, így, ha csak „átutazóban” is, de többször megfordult már korábban a Rally2 Bajnokság mezőnye, a szőlőjéről és a boráról méltán nevezetes kisvárosban. A Salgó Rallye bojkottálása, és a Komló Rallye októberre halasztása utáni három és fél hónapos szünet lezárásaként a vértesi rajtlistára, az előfutók mögé 38 Rally2-es páros neve került fel, akik közül az első 10 kivétel nélkül esélyes volt az abszolút győzelemre. A legtöbben egyébként Ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter sikerére fogadtak volna előzetesen, és ezért is szurkoltak a legtöbben, hiszen a móri párost majdnem szétcincálták a szurkolóik a Szent István téren megrendezett, szombat esti rajtceremónián. Vasárnap három pályán, nyolc gyorsasági szakasz és 78,9 versenykilométer várt a mezőnyre Pusztavámon, Kőhányáson és Guttamásin. Ifj. Fogarasiék a terveiknek megfelelően bekezdtek és igyekeztek már az elején ellépni az üldözőktől. Janovich Rolandék viszont tapadtak rájuk, hiszen Roland kijelentette, hogy ők a győzelemért fognak küzdeni a vértesi pályákon. Eközben Szilas Dorkáék Ford Fiesta R2-je kéthengerezett, Merényi Zsolték pedig az átbeszélővel küszködtek. A második szakaszon Janovichéknak egy kicsit több lett a tempó a kelleténél, így megütötték az autó hátulját, több alkatrész, köztük a hátsó híd is sérült, felni tört, így a szakasz utáni etapon sajnos ki kellett állniuk. Kijelenthető, hogy ez nem az ő évük. Rolandék után még néhány páros lejött a szakaszról, majd a mentők, a tűzoltóság, a rescue egység, illetve a rendőrség is felhajtott a gyorsaságira, mivel Kaptás Levente és Papp László olyan borzasztó nagyot esett, a Peugeot 208R2-jével, hogy szükségük volt a segítségre. A pilótának három bordája tört el, a navigátornak a válla ment ki, de az autó állapotát elnézve – a kis 208-as szinte megsemmisült a fával történt találkozáskor – ez óriási szerencse, valaki biztosan fogta a srácok kezét odafentről. Mielőbbi gyógyulást kívánunk nekik! A mögöttük indulóknak a szakasz természetesen etap lett. A harmadik szakaszon Ázsót Szabolcsék nem sokkal a cél előtt forogtak meg és akadtak fel egy betontuskóra, ahonnan csak komoly nézői segítséggel tudták letolni a Hondájukat. Ruszó Krisztián arra panaszkodott, hogy sorozatosan apró hibákat vét, amik összességében már fontos másodpercek elvesztéséhez vezetnek. Az első kör végén csaknem fél perccel vezettek Ifj. Fogarasiék, akik nem akartak tovább gyorsulni, csak tartani szerették volna az addigi húzós, de biztonságos tempójukat. Ez sikerült is, hiszen hatból öt szakaszt megnyertek. Az utolsó kör előtt már nagyon lógott az eső lába, mindenki vakargatta a fejét, hogy mi legyen a gumitaktika. Az élen álló móri legények a 7. szakasz rajtja előtt feltettek két esőgumit előre is, de az utolsó pillanatban derült ki, hogy a bal első kerék defektes, így 0,3 Bar-os nyomással indultak neki a szakadó esőben Pusztavámnak. A gyorsasági végére Vitek Viktorék átvették az abszolút értékelésben a vezetést, de a power stag-en, Kőhányáson „helyre állt a rend” Ifj. Fogarasiék alaposan belehúztak, és végül 19 másodperces előnnyel megnyerték a Vértes Rallye-t. Eközben a vetélytársak is megvívták a maguk harcát az elemekkel. Péter Pálék és rajtuk kívül többen is slickekkel mentek az esőben, helyezéseket vesztettek, Péterék Kőhányáson sajnos be is estek. Plesz Márkék is az árokban kötöttek ki, ők odacsapták a Ladájuk hátulját. Kállai Tamásék Seatjában egy fékcső szakadt el, Bartha Nándorék Peugeotjában egy gyűrű ment tönkre a motorban, Borza Balázsék Ladájában pedig elcsöppent a gyertya, itt is a motor adta meg magát. Bucsi Józseféket az elektronika kényszerítette térdre, Várnai Dávidéknál egy cső mondta be az unalmast az AC pumpában, a tankban, így elfogyott a benzinük. Karsai Zsoltéknál a váltó parancsolt megálljt a versenyzésnek. Zsebe Gáboréknál is gond volt a váltóval, de a slick gumik sem működtek nekik túl jól a vízen. Stider Zoltánéknál a kuplung fogyott el a futam végére.

Az 5-ös kategóriában Ifj. Fogarasiék győztek Bencs Zoltánék és Ázsót Szabolcsék előtt. A 6-osban Peugeot-os dobogó alakult ki, mivel Vitek Viktorék, Stider Zoltánék és Tellér Antalék is 208R2-vel versenyeztek és szereztek kupákat. A P12-es géposztályt, valamint a Lada kupát Ruszó Krisztiánék nyerték. Mögöttük Baksai Lászlóék értek célba a vadonatúj VFTS-ükkel, a bronzérem pedig Ruszkai Attiláékhoz került. A P13-ba mindössze ketten neveztek, és csak Szabó Zoltánék értek célba. A 2WD kupa elsőségét Péter Pálék szerezték meg, Molnár Ferencéket és Merényi Zsoltéket utasították maguk mögé. Az Egyedi rajtengedélyesek géposztályában egy árokjárás ellenére is Oberling Krisztiánék voltak a leggyorsabbak, Rácz Gáborékat és Hollósi Endrééket előzték meg. Az abszolút értékelésben Ifj. Fogarasi Attiláék otthon tartották a győzelemért járó legnagyobb kupákat, Vitek Viktoréknak a második, Ruszó Krisztiánéknak pedig a harmadik hely jutott. A díjakat Mads Ostbergtől és navigátorától vehették át a Rally2 versenyzői.

A versenynaptár szerint a Rally2 Bajnokság a Komló Rallye-val folytatódik október 1-3 között, aminek a részleteiről izgatottan várják a híreket a versenyzők és a Rally2 Bajnokság szurkolói is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!