Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Gerevics Dominik GT: Nem mély vízben, hanem egy vad folyóban találtuk magunkat

Gerevics Dominik és Bán Viktor váratlanul került egy komoly autóba, de hamar felnőttek a feladathoz, ügyesen teljesítették a versenytávot és még egy éves kupát is sikerült begyűjteniük 2022 végére. Gerevics Dominik GT küldte el a beszámolóját nekünk.

A Zemplén Rallye-n mindenki meglepetésére egy másik autóval indultál. Mi történt a Hondátokkal és hogyan kerültetek a Peugeot 208 Rally4-be?

Történt egy váratlan műszaki hiba a Hondával, amit idő és alkatrész hiányában nem sikerült megoldani, ezért a saját autóval nem tudtunk indulni. Mindez közvetlenül a verseny előtti estén történt. Apa meg akart kímélni a csalódástól, – mármint attól, hogy nem tudok indulni a versenyen – így minden követ megmozgatott, hogy egyrészt legyen másik autó, másrészt indulhassak vele a versenyen. Nagyon őszinte leszek, engem is meglepett ez a váratlan fordulat annyit tudtam csak, hogy lesz valami, amivel indulni tudok. Amikor megláttam a Peugeot 208 Rally4-et a szervízparkban, képzelhetitek mit éreztem. 🙂

Ki tudtátok próbálni az autót, vagy csak beugrottatok a mély vízbe?

Én ezt nem mély víznek éreztem, hanem egy gyors sodrású, hegyekből lezúduló folyónak, olyannak, mint amin raftingolni szoktak. Az első érzés a hihetetlen öröm volt a következő, hogy Úristen megbirkózom-e a feladattal? Aztán leszálltam az érzelmi hullámvasútról és elkezdtem fejben összerakni a versenyt, hogy hol, hogyan fogok menni és min kell változtatnom ahhoz, hogy ezzel a teljesen más karakterisztikájú autóval is gond nélkül le tudjuk hozni a versenyt. A kérdésedre is válaszolnék: hát igen is, meg nem is. 😀 Soha nem ültem ilyen autóban, eddig csak kívülről csodáltam őket, de pénteken elvittem a szervízparkból gépátvételre és vissza, hogy ne az első gyorson keressem pl. a lámpa kapcsolóját.

Mennyire voltak ismerősek a zempléni pályák?

Azt gondolom, hogy ez valamikor még a javamra is válhat, hogy folyamatosan minden új és változik. A zempléni pályákat pont annyira ismerem, mint az összes előzőt, vagy mint a Peugeot-t, illetve teljesen új élmény volt az esti gyorsokon versenyezni. Mindenütt először megyek, minden változik körülöttem, de azért igyekszem alkalmazkodni és kihozni a legjobbat az adott szituációból.

Mi történt veletek a versenyen?

Száguldás, mámor, öröm, boldogság. 🙂 A Rally4-es Peugeot-t nagyon nehéz szavakkal leírni. Fergeteges, fenomenális, gyors, pontos, rendkívül reszponzív. Egy épített versenyautóhoz képest ez a gyári precizitás és zsenialitás annak, aki először ül bele, akár még veszélyes is lehet. Mondok egy példát: a Honda kormányműve kifejezetten hosszú, rettentően sokat kell tekerni és nagyokat kell fordítani a kormányon. Ehhez képest a 208 Rally4-nél az egész borzasztóan direkt, egy svájci óra pontosságával dolgozik. Kicsiket és keveset kell mozdítani a volánon. Azért mondtam, hogy veszélyes lehet, mert, ha megszokásból akkorát mozdítasz a kormányon, mint a Hondáén, akkor máris alászedted. és az árokban vagy. Teljesen mások a féktávok. A tolókerekes és a szekvenciális váltó között fényévnyi távolság van. Ugye az egyik H váltó a másikat csak előre hátra tolod kuplung nélkül. A futóműről, a nyomtávszélességről és a többiről már nem is beszélek, de úgy érzem sikerült gyorsan alkalmazkodni a rengeteg változóhoz és óriási élménnyel lettünk gazdagabbak. Persze azért hozzá kell tenni, hogy most már pontosabban látom hová kell fejlődnöm, és mennyit kell tanulnom ahhoz, hogy el tudjam érni céljaimat. Technikai gondok természetesen nem voltak, ami nekem megint nagy újdonság volt. Szinte zavart is, hogy folyamatosan azt vártam, hogy mikor romlik el valami, mert ehhez szoktam hozzá.

Célba értetek, most a Just4Fun-ban versenyeztetek, de az 5-ös kategória éves bronzérme meglett az év végére. Örültök ennek?

A célba érés vegyes érzelmeket váltott ki belőlem mert még mentem volna szívesen és tudtam, hogy ha átgurulok a céldobogón, akkor ki kell szállni az autóból és véget ér az első találkozás. A másik szemem, ahogy a mondás tartja meg nevetett, hiszen gond nélkül lehoztuk a versenyt ezeken az extra nehéz gyorsokon. Ráadásul a kategória első helyén és az abszolút 5. helyen, ami minden körülményt egybe véve nem rossz, de remélem gyorsan fel tudok fejlődni az élmezőnyhöz is. Az 5. Kategória éves bronzérme a cseresznye a tejszínhab tetején. Főleg, hogy a Zemplén Rallye-n az autó csere miatt teljesen más kategóriában versenyeztünk.

Hogyan tovább 2023-ban?

Egyelőre szeretném kiélvezni a 2022-ben szerzett élményeket, de a szezon nem ért véget, mert a felkészülés folyamatosan zajlik a Fit4Race keretein belül. Egy nagy álom vált valóra a Zemplén Rallye-n. Nagyon szeretném a Peugeot Kupában folytatni, de meglátjuk mit hoz a jövő.

Rallye2.hu – Gerevics Dominik GT

Elsőként APÁNAK és ANYÁNAK szeretném megköszönni, hogy bíztak bennem és engedték, hogy erre az útra lépjek. Köszönöm nekik, hogy egész évben mindent megtettek azért, hogy ott lehessek a versenyeken! Köszönet Kőváry Barnának a tanácsokért, az interjúkért és az őszinte barátságáért! A Zemplén Rallyért külön köszönet Berényi Lacinak a gyors reagálásért és azért a feltétel nélküli bizalomért, amit irántam tanúsított és engedte, hogy az autójával versenyezzek! Óriási köszönet Bán Viktornak, hogy ismét vakon bízott bennem és úgy ült be mellém, hogy tudta egy métert se mentem ilyennel! Vitya innen is üzenem, hogy nélküled nem ment volna! 😉 Köszönöm Papp Gyurinak és Markovics Gyurinak a háttér munkát! Juhász Csabinak a gyors és hathatós segítséget! A fantasztikus Bencséknek az egész éves segítséget és a barátságukat! Köszönet az MNASZ-nek a verseny szervezőknek, az ATB-nek, a sportbíróknak. Köszönet a sporttársaknak, fotósoknak, videósoknak, a nézőknek, szurkolóknak! Találkozunk jövőre!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.