Rallye2.hu
logo
…csak a Rallye2 -ről szól!

Főszerepben a Rallye2

Lassan eljött ez a pillanat is. Záró forduló, évadzáró, utolsó futam, utolshow, sokan sokféleképpen nevezik a Baranya Kupát, a 2010-es szezon előttünk álló végső felvonását. Van, aki még reménykedve várja a komlói versenyt, és akad, aki már felszabadultan hátradőlhet a kagylóülésben, mert vagy már besöpörte a hőn áhított eredményt, vagy már esélye sincs az előrelépésre, így nyugodtan készülhet a soron következő hétvégére és egy felhőtlen örömautózásra, netán egy a jövő évi sikerek oltárán feláldozott kőkemény tesztelésre.

Lévén, hogy az ORB mezőnye Október 15-17 között a 43. Nemzetközi Allianz Rallye-n vesz részt Pécsett és környékén, így a Rallye2-esek ezúttal a Baranya Kupa főszereplőiévé léptek élő, és ennek megfelelően minden a Rallye2 mezőnye körül forog majd a verseny során. A társaságot azonban számos vendégművész kíséri majd a gyorsaságikon, mivel a Rallye2-eseken kívül a Historic kupa veterán versenyautói, az M csoportban versengő ORB-s párosok valamint az RTE és Rallye Sprint bajnokságban vitézkedő duettek is tiszteletüket teszik majd a baranyai kisvárosban. A hétfordulós bajnokság alkonyán 9 gyorsasági szakasz, egy nézőcsalogató prológ és egy Superspeciális szakasz vár a nevezési lista tanulsága szerint 26 párosból álló Rallye2-esek mezőnyére. A rallye távja 230, 75 kilométer lesz és ebből 77,75 km-nyi padlógázos szakasz vár a résztvevőkre, mégpedig mindvégig aszfalton, három körön át. A műsor tehát előre láthatólag versenyzőnek, nézőnek igen szórakoztató lesz, de szerencsére nem mindenkinek a szórakozásról fog szólni 2010 utolsó bajnoki futama. Bár több bajnoki cím is gazdára talált már, ám akad még szabadon néhány korona, amiért biztosan szépségdíjas csatákat fognak vívni az „ügyekben” érintett versenyzőpárosok. Az egyik legnagyobb csata Az A csoport 2-3-4-ik és az abszolút értékelés 3-4-5-ik helyén várható. Az A csoportban Kuncz Dezsőék 2 pont előnnyel állnak a második helyen Rádóczi Józsefék és 5,5-el Baksai Lászlóék előtt. Az abszolútban még nagyobb a tolongás az említett párosok közt, mivel itt Kunczék ugyan –a kialakult helyzet tekintetében- mérföldnyivel azaz 9,2 ponttal léptek el üldözőik elől a bronzos pozícióban, de mögöttük Baksaiék előnye mindössze 0,4 pont Rádócziék előtt, akik már Kazincbarcika után bejelentették, hogy a Baranya Kupáig ha kell minden nap „vért isznak”, de akkor sem hajlandóak lemondani az év végi jobb pozíció megszerzéséről. Az itt említett versenyzők „háborúja” azonban nem merül ki ennyiben, hiszen az A/6-ban Kunczék előnye csupán 1,6 pontocska az idény közben többször is nagy meglepetést okozó Baksaiék előtt, az A/7-ben pedig Óraiék bajszát rángatja guruló oroszlánjával a Rádóczi-Szemmelroth páros. Hátrányuk csak 0,8 pont. Az A/5-ben a hivatalos bajnoki ponttáblázat szerint –nem elírás következik- a 14 pontos Fróna Jánosék vezetnek a 18 pontos Bencs testvérpár előtt, de sajnos egyik páros nevezését sem látni a rajtlistán, pedig Kazincbarcikán a célban Bencsék még nagyon készültek a számismereteink szerinti ideiglenes aranyérmük védelmére. Sajnos valószínűleg Frónáék borsodi esése húzta keresztül mindkét páros terveit, és így már – jelen állás szerint- ebben a géposztályban is eldőlt a végső csata. Ez sajnos a teljes N csoportra is elmondható, mivel egyetlen N csoportos versenyautót sem találhatunk majd Komlón a mezőnyben. Az F csoportban – miután Medveczék Kazincbarcikán elhódították a bajnoki címet- az ezüst és a bronz csata maradt hátra. Borbásék előnye 3,8 pont az F második helyén Dudás Csabáék előtt, de némi szerencsével a Simon-Szigetvári páros is odaérhet az F csoport második helyére, ami szenzációs teljesítmény lenne a kétkerékhajtású BMW-jükkel az összkerékhajtásúak között. Az F/3-ban szintén Borbás-Dudás csata várható, mivel a tavalyi F csoportos bajnokok előnye itt csupán csak 1,8 egység a Dudás unokatestvérek előtt. Pillanatnyilag az F/2-ben Simonék 0,2 ponttal „maradnak le” Szabó Ferencék mögött, így ez a csata is hihetetlen izgalmakat ígér. Az F/1-ben meglepő módon nem találjuk Stepán Árpád nevét, aki még esélyes lenne akár az aranyérem megszerzésére is, mivel csak 3,2 pontra van az éllovas Varga-Jobbik kettőstől, de távolmaradásukkal akár az ezüsttől is elbúcsúzhatnak, mert a Fekete-Dombai páros hátránya mindössze 1,6 pont velük szemben. Takszisék a Baranya Kupa előtt egy héttel az Arad Rallye-n vendégszerepeltek, szerepelnek és lehet, hogy épp ennek a külföldi versenynek az oltárán áldozzák fel az itthoni szebb eredményüket.

A szervezők által felkínált programok és a bajnokságban hátra lévő ütközetek tehát igencsak érdekesnek és a közönség számára szórakoztatónak tűnnek, amit tovább színesítenek a pályára lépő neves „vendégművészek”, épp ezért is bátran kijelenthető, hogy nem érdemes kihagyni az év utolsó versenyét, és biztosan nem bánja meg senki sem, ha ellátogat a Komló belvárosában rendezendő prológra, a versenyvégi Superspeciálisra vagy valamelyik gyorsasági szakasz mellé a szeptember 25-26-i hétvégén.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.