Foczkó Ákosék néhány éve már kipróbálták magukat a Rallye2-ben, de akkor még nem állt össze minden a sikeres szerepléshez, így nagyon okosan visszatértek a MARB-ba, tanultak, fejlesztettek, és a munka 2019-ben meghozta a gyümölcsét. A szép eredményt viszont nem adtak ingyen, döcögősen indult a szezon Ákosnak, aki az állandó navigátorával, Kiss „Vadmagyar” Balázzsal, valamint a beugrósokkal, Madarász Szabival és Szegedi Mátéval együtt nagyot mentett a bajnokság végére. Foczkó Ákossal beszélgettünk 2019-ről.


Országos és régiós amatőr bajnokként tértetek vissza a Rallye2 Bajnokságba, 2019 tavaszán. Mi volt a tervetek az elmúlt évre?

Nagyon boldogok voltunk, amikor 2018-ban elértük a szép eredményeinket, sorra vettük át a bajnoki címeket, de a sikerek ellenére nem úgy vágtunk neki 2019-nek, hogy bajnokok akarunk lenni a Rallye2-ben. Szerettünk volna mindenképpen dobogóra állni a P12-es kategóriában, illetve a Lada kupában is. Az abszolút értékelésben a Top5 volt a célunk. Ezeket a terveket részben sikerült megvalósítanunk.

A rajt után igencsak messze jártatok mindentől, ám félidőben sikerül szárnyra kapnotok. Miben látod az év eleji sikertelenségnek, vagy pechszériának az okát?

Az Eger Rallye-n célba értünk, nagyon jó tempónk volt, de egy rettentően korán bekapott defektet a gyorsasági szakaszon kellett kicserélnünk, ezért az eredményünk nem lett túl fényes. A sikertelenség leginkább a Miskolc Rallye-n érintett meg minket, amikor Bükkszentkereszten, esőben nekimentünk a híres kőfalnak, ami sok versenyzőnek parancsolt már megálljt az évek során. A Szombathely Rallye elmaradt, ez nekünk valamennyire kapóra jött a nehéz helyzetben, mert a Székesfehérvár Rallye-ra tudtunk szerezni egy versenyautót. Rajthoz álltunk, de elmaradtak a várt eredmények. Mondhatni, hogy júniusig elég messzire elkerült minket a szerencse. A régen várt fordulat a Veszprém Rallye-n következett be, ahol végre kupákat gyűjtöttünk. A P12-ben harmadikak, a ladások közt pedig ezüstérmesek lettünk. Ha már egyszer elkaptuk a fonalat, akkor igyekeztünk szorítani, a csapattal együtt mi is megtettünk mindent annak érdekében, hogy az év első felében elhullajtott pontokból a lehető legtöbbet visszaszerezzük. Komlón, Salgótarjánban és a Mecsek Rallye-n megnyertük a Lada kupát, a P12-ben pedig másodikak lettünk. Ezzel a hajrával sikerült végül megszereznünk a Lada kupa elsőségét és a P12 bronzérmét, aminek örültünk, de az összetettben nem fértünk be a vágyott Top5-be, ott „csak” a nyolcadik hely lett a miénk. 49 pontot gyűjtöttünk, de szerintem ez is szép eredménynek mondható.   

Mivel telik a téli szünet?

Sikerült egy kicsit pihenni, kikapcsolódni, igyekszek arra is odafigyelni, hogy feltöltődjek a bajnokság tavaszi rajtjára. A megszokottaktól eltérően most nem az törtéik, hogy a Szilveszter Rallye után robbantott ábrát készítettünk a kocsinkból, és az Eger Rallye-ig igyekeztünk összerakni. Kihagytuk az év végi megmérettetéseket, így a VFTS-ünk már nagyjából készen áll a bevetésre, lesz időnk tesztelni és edzeni is márciusig. Havas versenyeken fogunk rajthoz állni hamarosan. A januári Kovászna hórally és néhány kisebb, remélhetőleg szintén havas környékbeli futam szerepel az elképzeléseink között. Ezeknek szerintem több haszna lesz, mint amennyi az év végi buliversenyeknek lett volna.

2020-ban milyen tervekkel, és hol álltok oda a rajtvonalhoz?

Továbbra is a Rallye2-ben akarunk szerepelni, csak az eddigiektől jobban és eredményesebben. Marad a Lada VFTS, sokat dolgoztunk már eddig is rajta, jól állunk, de van még híja a teljes ráncfelvarrásnak. Szeretnénk még ütőképesebbé és megbízhatóbbá tenni a kocsinkat. A terv, hogy mindenféle komplikáció és elpazarolt versenyek nélkül tudjunk idén autózni, mert úgy gondolom, hogy a 2019-es produkciónktól többre vagyunk képesek.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!