Nem készül és nem készülhet egy nyugodt, spórolós évadzáró versenyre Ferjáncz Andris és Nagy Attila a Mecsek Rallye-n, mivel garantáltan hatalmas pozícióharc folyik majd a P14-es géposztály minden egyes év végi helyezéséért. Andris nem bízza a véletlenre a dolgot, már szeptember közepén megkezdi a felkészülést a Mecsek Rallye-ra, a tököli rallyedzésen, és erősen bízik abban, hogy a kevésbé sikeres Baranya Kupa illetve Kassa Rallye után végre a szerencse is melléjük szegődik és egy jó teljesítménnyel fölkapaszkodhatnak az összetettben a dobogó harmadik fokára. Ferjáncz Andrist kérdeztük.
Rallye2.hu: Az autótok az esetek 100%-ában tökéletes állapotban kerül hozzátok a versenyhétvégékre, rendben volt Kassa előtt is minden? A pályabejáráson ti hogyan teljesítettetek?
Ferjáncz András: Szokás szerint most is minden rendben volt a kocsin, tökéletes állapotban kaptuk meg, amiért hálás köszönet illeti a szervizcsapatunkat és Berényi Lacit is. No és a Kassa utáni munkájukért is! A verseny előtt pontosan így éreztünk magunkkal kapcsolatban is, tökéletes volt minden, győzni mentünk Kassára. Szuperül sikerült az itinerünk, bár tudom, hogy ezt az eredményünk támasztja alá, de szerintem akkor is ez volt az idei szezonban legjobban felírt itinerünk, úgy éreztük, hogy minden kanyar stimmel, aminek nagyon örültünk, rendkívül sajnáltuk, hogy nem érhettünk célba.
Rallye2.hu: A Kassa Rallye előtt a Rallye2 állandónak nevezhető mezőnyéből elég sokan tartottak a versenytől és inkább úgy gondolták, hogy kihagyják a felvidéki futamot akár ilyen, akár olyan okokból. Ez meg is látszott a nevezési listán. Bennetek volt e bármilyen negatív érzés a Kassa Rallye előtt?
Ferjáncz András: Én csak 2006-2007-ben versenyeztem Kassán velem nem történt eddig ott semmi, de ettól függetlenül hallottam arról, hogy más versenyzőtársakkal történtek atrocitások az elmúlt években. Ezért bevallom, nem szívesen utaztam ki a Kassa Rallye-ra. Szerintem bőven van itthon is még olyan város, aki szívesen adná a nevét egy magyar rallyefutamhoz. Valamint itthon is kerülnek szép számmal olyan gyorsasági szakaszok, ahol sokkal jobbat tudnánk kocsizni, mint a Kassa Rallye-n.
Rallye2.hu: Komlón, a Baranya Kupán nem voltál formában. Dekoncentrált voltál és a szerencse sem igazán szegődött mellétek. Éreztél még ebből valamit a kassai megmérettetés előtt?
Ferjáncz András: Nem. Semmit nem éreztem már belőle, sőt azt mondom, hogy minden klappolt ahhoz, hogy ezúttal születhessen egy nagyon jó eredmény. Nagyon akartuk, nagyon akartam, az első gyorsaságin akartam megnyerni az egész versenyt.
Rallye2.hu: Ha a Kassa Rallye-t nem is, de a legnagyobb tempóval történő esés versenyét jó eséllyel ti nyertétek meg.
Ferjáncz András: A leggyorsabban lehet tényleg mi estünk el, kicsit volt csak kisebb a tempónk 180 km/óránál. Fogták a kezünket fent az biztos. Kívülről akkora nagy nem volt ez az esés, ellenben minden alkatrész megsérült az autón.
Rallye2.hu: Mi is történt pontosan veletek, hol és miért? Sok volt?
Ferjáncz András: Nem. Gyakorlatilag nagyon sok! Nagyjából 30 másodpercet autóztunk és volt egy tempós jobbos kanyar, egy jobb egy, amit ötödikesnek írtunk fel. Itt belógott egy fa bokorral. Ati mindent bemondott rendesen, de valószínűleg nem húztam le eléggé tőre és nagy volt a tempó, a bal hátulja pedig leért az útról a kivezető íven a fűre. Ezen megcsúszott az autó, egy homokpadon átbucskáztunk és ez eldobott minket az erdőbe. Szerencsére ez a hely inkább cserjés, bokros volt, ami folyamatosan lassított lefelé minket és ez kétségkívül egészségesebb volt, mint ha egy nagy fát kaptunk volna telibe.
Rallye2.hu: Mint említetted szinte minden alkatrészetek sérült az autón. A Mecsek Rallye-ra elkészültök e vele?
Ferjáncz András: A fényezés is készen van már, Berényi Laci és a szervizcsapat pedig maximálisan az én versenyzésemet helyezi az előtérbe, csak a Mitsubishinkkel foglalkoznak. Szeptember 19-én már Tökölön fogunk vele autózni és szponzorokat autóztatni, ezért a kérdésre azt mondom, hogy természetesen kész lesz a Mecsek Rallye-ra az autó, sőt már jóval azelőtt is.
Rallye2.hu: Akkor innentől nyugodtan tudtok a Mecsek Rallye-ra készülni.
Ferjáncz András: Igen, gőzerővel készülünk az évadzáró versenyre. Minden az utolsó futamon fog eldőlni. Ha a szerencse is mellénk áll és minden 100%-osan fog sikerülni, akkor még van esélyünk arra, hogy dobogóra állhassunk. Szeretnénk az év végi harmadik helyet megcsípni, de ezért nagyon oda kell tennünk magunkat. Muszáj lesz fejben kitisztulni és kizárólag a versenyre koncentrálni.
Rallye2.hu: Akkor rátok is nagy hajtás vár a Mecsekben.
Ferjáncz András: Igen. Jelenleg a negyedik helyen állunk és 5 ponttal előznek meg minket Molnár Pistiék, de az üldözőink csak 1-1 pont lemaradással követnek minket, tehát garantáltan hatalmas csaták elé nézünk októberben. Ám nem csak nekünk lesz izgalmas a Mecsek Rallye, mindenkinek ott fog eldőlni minden a kategóriában. Tuti, hogy minden pozícióért komoly csaták lesznek. Nekünk ezt az 5 pontos hátrányt kell valahogy ledolgoznunk. Nyilván jó lenne a Mecsek Rallyen is dobogóra állni, de ez egy technikai sport, bárkivel bármi történhet, velünk is természetesen, ezért maximálisan arra fogunk figyelni, hogy a kitűzött céljainkat elérjük, ezért ennek szellemében fogunk a mecseki pályákon közlekedni.
Salánki Gábor
Köszönet a támogatásért:
Vitex Plus s.r.o., LivewireEnergy Kft., LiveWire Rally Team, Paragraf-MGIs.r.o., Rics-Cont
Business Kft.,Print Profi, Bayer Trans Kft., Tartós-Produkt Kft., Europe Market s.r.o., Digital
Fire Kft., FAIR Diszkont, Ensure Pénzügyi Szolgáltató Kft, Bionectar Kft.,Bakery Group
Kft.,Duex Meta Kft., Duo Metal Kft., Brucker Plusz Bt., Hankook Tyres, Wellness-Info Kft.,
Aura System Kft., QuasarDatabase Systems Kft., Web – Factory kft, Székelyi Kamion
Technikai BT, Hajnal és Kriszt BT, Ali Transport Kft, Inker BT, Pedro 2006 Kft, ZozoTrans
Kft, Kolláth szerviz Kft, Moniktrans Kft, www.versenyfelszereles.hu, Admagic Kft.,Rácz-
Trans Kft.