Talán Forgács Laci és Szabó Krisztián sem gondolta az év közben kihagyott három verseny után, hogy az évadzáró Mecsek Rallye előtt a P14 2WD kupa éléről várhatják majd a mindent eldöntő utolsó futamot. De ez van. Bár a Mecsek Rallye és maga a Mecsek is eléggé ismeretlen az onnan csaknem 500 kilométerre élő srácok számára, mégsem feltartott kézzel érkeznek Pécsre – hiszen az elég furcsán is nézne ki, sőt szinte biztos, hogy elfáradna a karjuk is…- mivel úgy gondolják, hogy nagyon oda kell tenni magukat, ha szeretnék megőrizni jelenlegi helyüket a bajnokság végén is. Szabó Krisztiánt kérdeztük.
Rallye2.hu: Az év során eddig kétszer is majdnem teljesen újjáépítettétek a BMW-teket, mivel Egerben és Szombathelyen is alaposan odacsaptátok a bajor vasat…
Szabó Krisztián: A közvélemény igazából csak kettőről tud, de az év elején is gyakorlatilag teljesen nulláról, mondjuk egy 70 %-os készültségről építettük fel ezt a kocsit. Aztán az év eleji egri esésünk után következett egy közel hasonló mértékű javítást, de a szombathelyi kiesésünk szerencsére inkább csak látványos volt, mintsem vészes vagy erős, akkor csak négy ajtót, három sárvédőt, két lökhárítót, no és egy motorháztetőt kellett cserélnünk.
Rallye2.hu: Hányat „aludtatok” a műhelyben?
Szabó Krisztián: Az egri verseny utáni javítás volt az, ami nagyon húzós volt, mert akkor sietni kellett a munkákkal, mivel a Miskolc Rallye nagyon közeledett, ott pedig mindenképpen el szerettünk volna indulni, hiszen az számunkra hazai versenynek számít. Megérte a sietség, mert megnyertük Miskolcon a kupát és ez a siker nagyon feltöltött minket, láttuk, hogy volt értelme a sok éjszakázásnak, hétvégének és minden percnek, amit az autóba fektettünk. Nagyon hálásak vagyunk a szervizes barátainknak a munkájukért és segítségükért! Majd jött egy újabb fiaskó, egy nulla pontos, töréssel véget ért verseny, Szombathelyen, életünk első murvás versenyén.
Rallye2.hu: Ami után el is tüntetek elég rendesen a Rallye2 mezőnyéből. Mi történt veletek ezalatt a négy hónap alatt?
Szabó Krisztián: Az Iseum Rallye-n történt kiesés után nagyon elkeseredtünk. Négy éve versenyzünk együtt Forgács Lacival, együtt kezdtük az egészet, első perctől együtt versenyzünk és soha sem törtünk autót, egyszer sem estünk le az útról aztán az évben már a szombathelyi volt a második. Ekkor visszább esni látszott a lendületünk, alább hagyott nálunk némileg a rallyezás iránti vágy. Azt beszéltük meg, hogy úgy rakjuk össze az Iseum Rallye után az autót, hogy azt el tudjuk adni és aztán nem foglalkozunk tovább ezzel a sporttal esetleg csak külső szemlélőként. Aztán jöttek a versenyek, a Székesfehérvár és a Veszprém Rallye, valamint a Baranya Kupa. Mi pedig lestük a kategóriát, figyeltük az eredményeket, a kategóriatársakat és szépen lassan fellángolt bennünk a szenvedély.
Rallye2.hu: Ami arra sarkalt titeket, hogy elinduljatok a Kassa Rallye-n.
Szabó Krisztián: Sátoraljaújhelyhez elég közel van Kassa, tehát ezt is picit a hazai versenyeink közé sorolhatjuk, még ha Szlovákiában és számunkra totál ismeretlen pályákon rendezték a versenyt, akkor is. Tavaly ugyan mentünk már Kassán, de akkor teljesen más gyorsaságik voltak. Az ismeretlenbe mentünk, de a versenyhelyszín közelsége miatt ott szerettünk volna lenni. A nevezési listát böngészve azt láttuk, hogy a P14 2WD plusz kupa mezőnye nem lesz meg, mivel ketten neveztünk csak Riczkó Gabival. Aztán kiderült, hogy volt egy kis elírás, mert a versenyen indult egy páros – Kovács Zsolték- egy Diesel Volkswagen Golffal, akikről azt gondoltuk, hogy nem a mi kupánkba tartoznak. Az RSB átnézte és értelmezte a szabályokat és csak csütörtökön derült ki, hogy hozzánk sorolják a srácokat, így esett meg az a szerencsés helyzet, hogy úgy indultunk neki a Kassa Rallye-nak, hogy pont nélkül zárunk, de mégis gyűjthettünk pontokat, amivel a bajnokságban is miénk lett a vezető hely.
Rallye2.hu: Milyen volt a Kassa Rallye-tok?
Szabó Krisztián: Kétszer két gyorsasági várt ránk, amiből a 24,5 kilométer hosszúságú Opina igazán embert és gépet próbáló volt. Változatos gyorsaságinak nevezném. Jó és rossz minőségű erdei részekkel, egy, másfél és kétsávos utakkal, amiken nagyon észnél kellett lennünk. Nagyon balesetveszélyes volt és láttuk is hogy elég sok autó volt az erdőben és az árkokban. Elégedettek voltunk a verseny végén, bár lehetett volna még egy picit gyorsulnunk a megtartott három gyorsaságin. Élveztük a versenyzést, bár volt egy jókora kalandunk is. Megnéztük a belső felvételét, nézzétek meg ti is, ahogy az utolsó gyorsasági legutolsó kanyarjában kb. 140 km/órás tempónál beúsztunk a szántásba, forogtunk néhányat, de szerencsére nem volt semmi, amiben megakadtunk volna fa, árok, betonáthidaló és a többi, valamint nagy mázli, hogy mindezt 4 keréken tehettük meg. Mérhetetlenül hálásak vagyunk a szlovák KPM-nek, hogy ők csak ilyen nagyjából 5-10 centis árkokat építenek az út mellé.
Rallye2.hu: Mi is volt ez az eredmény, aminek örülhettetek a célban?
Szabó Krisztián: Abszolút tízediknek, a P14-ben ötödikként és a P14 2WD plusz kupában pedig másodikként hirdettek ki minket. De a kupánkban Riczkó Gabiéktól nagyon kikaptunk. Ők keményen bevállalták az erdei szakaszt.
Rallye2.hu: Ezek után jönnötök kell Pécsre, ha tetszik, ha nem.
Szabó Krisztián: A P14 2WD plusz állása alapján mindenképpen ott kell lennünk. Az év elején nem terveztük a Mecsek Rallye-t, mert tőlünk nagyon messze van, ismeretlenek is a mecseki pályák számunkra, mivel eddig egyetlen Baranya Kupán vettünk eddig csak részt. Talán három éve. Nem tudom, hogy milyen pályák lesznek most, azt érzem, hogy a sötétbe megyünk tapogatózni.
Rallye2.hu: Nem nagy az előnyötök, de akárhonnan nézzük, ti vezetitek a kupát jelenleg…
Szabó Krisztián: Két ponttal vezetünk Riczkó Gabiék és nyolccal Temesvári Laciék előtt, Szepesiéktől pedig 10-el tudtunk meglógni. Nagyon gyorsak a többiek azt tudom. Technikai sportról lévén szó, bármi megeshet. Mi is igyekszünk majd maximálisan odatenni magunkat, bízunk benne, hogy az előnyünk betart a verseny végéig és az év végén mi hozhatjuk majd el a legnagyobb kupát a P14 2WD plusz mezőnyéből az év végén.
Salánki Gábor
Köszönjük a segítséget: Zég Kft, Alu Casting Support Kft, Max Ferro Kft, Lakat- Tank Kft, Vector Line Consulting Kft, Balance A&M Kft, Heda-Sped Kft, Alinea-B Bt, Denré Kft, Pizza Rosso, Autóbontó Sátoraljaújhely, Fedor-Tanya Vendégház, Szalontai Pálinka, Kisgép Központ, Árkád Zöldség, Libegő Büfé, A-G Trans Kft, Füzér-Bau Kft, Zempléni Vízmű Kft, Botos Autó, Forgács Tomi és Németh Robi