Nem sok párost fogadott akkora tapssal és ovációval Lyukóbányán a közönség, mint Fekete Danit és Kovács Zolit a Rallye2 Bajnokság egyetlen – igaz versenyen kívüli – összkerekes autójával. Dani látványosan megforgatta a Subarut, ám sajnos pont ez lett a vesztük, technikai gondjuk keletkezett, a szerviz után fel kellett adniuk a versenyt. Dani már a Miskolc Rallye előtt is azon törte a fejét, hogy szombaton és vasárnap is szeretne autózni, mondjuk az ORB mezőnye előtt, de hogy erre Salgótarjánban sor kerül e? Arról Fekete Dani mesél nekünk.

Nem volt szerencsétek a Miskolc Rallye-n. Amikor bérbe adtad a Subarud, a Mikulás Rallye-n tök jó volt az autó. A Szilveszteren remekül muzsikált, erre most, amikor te vezeted, megint nem működik rendesen valami.

Öröm az ürömben, hogy nem lett nagy gond, az anyagi kárunk sem jelentős szerencsére, nem vagyok nagyon elkeseredve, csak szerettünk volna többet autózni. Új kipufogó leömlőt vettünk a kocsinkhoz, amiből egy kis rezgéscsillapító darabot, ami letört, az ALS, belelőtt a turbóba, aztán tönkretette a kipufogó tömítését is. Ezt nagy nehézségek árán meg tudtuk csinálni, ilyen fabrik, „sufni tuning” módon, de amikor újra kimentünk megint nem volt turbónyomásunk. Az, hogy mi is történt valójában, már csak itthon derült ki pontosan.

Mikor jelentkezett ez a probléma? Már az első gyorsaságin, a buszmegállóhoz is vészvillogóval érkeztetek meg, ami kb. 3 kilométerre volt a rajttól. Ott szépen megforgattátok a Subarut, imádta a közönség.

Az elakadásjelző azért volt, mert felraktuk az autóra az új kerekeket és az etapon szembesültünk azzal, hogy a hátsó gumik beleérnek a kerékjárati ívbe. Nem akartuk nagyon forszírozni a tempót, tartottunk tőle, hogy a kanyarokban valami kivágja a gumit, de egy kis móka gondoltuk, hogy belefér. 🙂 A gumik gondját már a gyorsasági után orvosoltuk, raktunk fel másik kerekeket, ettől még mehettünk volna nyugodtan a világ végéig is. Ám pont ez a kis forgolódós „bohóckodás” tette be az ajtót, akkor keletkezett a műszaki hiba, onnan már alig tudtunk tovább menni. Sajnálom, hogy így jártunk, mert került néhány fejlesztés a kocsiba, amit ki akartunk próbálni. A fékek mellett, ott volt a leömlő, amitől erősebb, élvezetesebb lett a kocsi, vásároltunk gyors kormányt, amit tesztelni sem tudtunk, de éreztem, hogy másképp kell vele bemenni a kanyarokba. Jó lett volna még néhány kilométer autózni az április eleji, szép időben és kitűnő hangulatban.

 

Salgótarjánban is felvezetitek a mezőnyt?

Természetesen. Egyeztettünk a télen a szponzorainkkal és nekik is tetszik, hogy ilyen kötetlenül, a közönség és a saját örömünkre autózunk, a pontokért pedig Jánosa Ákosék küzdenek. Salgótarján környékét nagyon kedvelem, irtó jók az ottani gyorsaságik, de ez a Sámsonháza most szerintem kakukktojás lesz a mezőny számára. Tudtommal volt ez már gyorsasági, valamikor nagyon régen, az 1990-es évek elején. Ha helytállóak az emlékeim ez egy kihívásokkal teli, veszélyes speciális, de semmi más információm nincs róla. Gondolkodtam azon is, hogy Salgótarjánban esetleg ezúttal nem csak a Rallye2 Bajnokság, hanem az ORB vagy a Historic Bajnokság mezőnye előtt is autóznánk egy jót, mindkét napon. De magamat ismerve félek, hogy addig fogom törni a fejem ezen, hogy késő lesz és marad minden a régiben. Salgótarjánig meglátjuk, hogy mire jutunk ebben a kérdésben.

Rallye2-hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!