Fekete Dani nem tudta, esetleg csak sejtette, hogy mekkora fába vágta a fejszéjét, amikor boldogan nézegette a visszapillantó tükörben, ahogy az egyik hazafelé vezető útja során folyamatosan egy Subaru Imprezza akarja letolni az aszfaltról. A „küzdelem” után aztán otthon legurult vele a trélerről és a sejtése végül beigazolódott, mivel 2016-ban rengeteg időt, energiát és javakat feccoltak bele a szervizcsapattal közösen az autóba. De mondhatni, hogy ügyesek voltak és a fáradságuk sem volt hiábavaló, mert a kocsi versenyről versenyre jobbnak bizonyult, Dani mosolya pedig egyre szélesebb lett, miközben az év összes versenyén előfutóként segítette a Rallye2 Bajnokság mezőnyét. A Subaru feltámasztásáról és az elmúlt évéről a Rallye2 életének egyetlen összkerekes autót terelgető résztvevőjével, Fekete Danit kérdeztük.

Rallye2.hu: Az év kezdetén, az Eger Rallye előtt beleültetek egy olyan autóba, amiről azt gondoltátok, hogy, hú de jó lesz, aztán, hú de nem lett jó.

Fekete Dániel: No igen… Mondjuk nem voltunk ezért nagyon megsértődve, mert olyan pénzért került hozzánk, a kocsi a garázsba, hogy benne volt egy nagyobb volumenű munka lehetősége a pakliban. Jó dolog a fejlesztés, a szerelés, hiszen alaposan megismerhetjük közben a kocsit és szeretjük is az ilyen melót, de azért jobb lett volna, ha az elejétől fogva egy olyan kocsiban ülhetünk, ami élvezhető. Minden versenyen megmutatkozott valamilyen hiányosság, de szerintem ez a top autóknál is így van. Megfontoltan, tudatosan haladtunk folyamatosan előre a „feltámasztásával”. Azt azért még ehhez is hozzá kell tennem, hogy amikor már azt hittük, hogy jó a kocsi, akkor sem volt az igazi. Bajok voltak a sperdiffivel, amit akkor még nem tudtunk. Aztán amire ezt megjavítottuk vége lett az évnek, más élvezte ennek az előnyét. A Mikulás Rallye-n Jánosa Ákosék, a Szilveszteren pedig Harsányi Zsoltiék használták az autót. Úgyhogy én még ki sem próbáltam. 🙂

Rallye2.hu: De legalább kifizetted. 🙂 Hogy tetszett a Subarud a bérlőknek?

Fekete Dániel: Amennyire én tudom Ákosnak bejött a kocsi, bár a váltóval voltak gondjai, nem lehetett csak úgy rángatni. Akadt néhány kisebb műszaki jellegű probléma, amik orvosolhatók voltak, de a verseny végét már nagyon-nagyon élvezték. Harsányi Zsoltiéknak is hasonlóan alakult a Szilveszter Rallye. Ők nagy hangsúlyt fektettek a gyakorlásra és a nézők kiszolgálására.

Rallye2.hu: Kanyarodjunk vissza a te évedhez. Navigátorfronton mi újság? 2016-ban nyolc versenyen, öt navigátort „fogyasztottál el”.

Fekete Dániel: Az év végén többször is mentem Kovács Zolival, vele már beszélgettünk a soron következő szezonról, de még nincs lefixálva semmi egyelőre.

Rallye2.hu: Milyen évadként emlékszel vissza 2016-ra?

Fekete Dániel: A legjobban Salgótarjánban tudtunk gyakorolni a kocsival, ott már elég jónak bizonyult az autó, bár mint később kiderült a sper egyáltalán nem volt rendben, ami a kanyarokban nem könnyítette meg a dolgunkat. Ezzel együtt is egy jó versenyként könyveltük el a nógrádi futamunkat. Nagyon meglepő volt számunkra az autónk népszerűsége. Még előfutóként is hatalmas szeretettettel vártak és fogadtak minket a szurkolók a pályák mentén éppen ezért a támogatóink – akiknek, a szervizcsapattal együtt nagyon hálásak vagyunk az egész éves segítségükért – is azt gondolják, hogy érdemes lenne a jövő évet is ebben a kocsiban eltöltenünk. Óriási kultusza, rengeteg rajongója van a Subaru Imprezzának, ami alapvetően engem is meglepett.

Miután a stopperrel nem kellett harcolnunk, amikor tudtunk, akkor igyekeztünk látványosan autózni a Rallye2 Bajnokság mezőnye előtt. Jövőre jó lenne, ha erre még rá tudnánk tenni még egy lapáttal. Az év során fokozatosan fejlődtünk, egyre jobb lett a kocsink, ám az év elején még elég reménytelennek tűnt a helyzet. Egerben és a Miskolc Rallye-n még egyáltalán nem volt jó az autó. Az első versenyen a rossz fékek miatt szinte oda kellett lopakodnunk a kanyarokhoz, komolyan azt éreztem, hogy úgy lassultunk, mintha egy holland fapapuccsal kéne megzabolázni a versenyautót a féktávokon. Rosszabb volt, mintha egy utcai autóval álltunk volna rajthoz. Elképesztő szinten mellékvágányon volt a kocsi. Miskolcon is retteneteset küzdöttünk a technikával, majd mindig előrébb és előrébb tudtuk lépni vagy jelentősen, vagy csak egy kicsit. De sosem rossz irányba indultunk, így ezáltal jó volt a hangulat. Most pedig szerintem már csak pár lépésnyire vagyunk és lehetne a Subarunkból akár egy ütőképes versenyautó is. De nem ez most a célunk.

Rallye2.hu: Hanem mi? Mik a tervek az idei évre?

Fekete Dániel: A másodpercekért nem fogunk elkölteni milliókat. A 2017-es évről jelenleg nehezen tudnék bármi biztosat mondani, még az is előfordulhat, hogy nem én fogok menni a kocsival, de azon sem lepődnék meg, ha továbbra is előfutóként, tét nélkül autóznánk az idei esztendőben. Igazából még azt sem tudjuk, hogy mit szeretnénk fejleszteni a kocsinkon. Ötletünk amúgy van bőven, szívesen beszerelnénk egy szekvenciális váltót, a motort is lehetne fejleszteni, de az utóbbihoz biztosan nem fogunk hozzányúlni a télen. Lenne és lesz is ezen kívül sok más apróság, amikkel törődhetünk. Például megérett a cserére a kormánymű, a futóműnek csak kisebb gondjai vannak, ezek lennének a legfontosabb teendőink. De a legfőbb csapásvonal a váltó lenne. Az pedig elég nagy falat. A kocsi cseréje is szóba került, de ezt az eshetőséget hamar elvetettük. Nem lenne jó akkor kiszállni a Subaruból, amikor rengeteg munkával végre életet leheltünk bele, ráadásul, mint mondtam nagyon örülünk a népszerűségének. Ezek a tervek vannak a fejünkben, aztán, hogy ezekből mi lesz, az majd kirajzolódik a bajnokság rajtjáig.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Reklámpartnereink:

MAGreen Kft. – Professzionális terményvédelem; CSMBT. Kft. Fémmegmunkálás; Medito Kft. – Játék nagykereskedelem; ASONÁJ 2003 Kft. Munka, – Tűz, – Környezet, – Védelmi Kft.; Alga ’93 Kft. – Vas, színesfém hulladék felvásárlás; Global Roll Kft. – LFP, Plotter papírok, médiák tekercsben; ConTruck Kft. Tengeri konténerszállítás; Kamiker Kft. Nyomda; MIRA SAFETY Kft. Munka-, Tűzvédelmi Szolgáltatás, Autóalkatrész Kereskedelem; Automobile France Kft. Francia autóbontó; HK Trans Kft- Ömlesztett áruszállítás,; V-System Tam – Informatika; TÉTÉNY – KER – Épületgépészet, HSC Motor Kft – Gépberendezések, ECS HUNGARY KFT – Amalidó Bánka Transport – Közúti árufuvarozás; Mazzini Csomagolástechnika; Via-Nortonia Kft.; Branko Pénzügyi és Számviteli Kft.; Soft Consulting Hungary Zrt. – BaBér bérügyviteli programrendszer; Várkörnyéke Kft. – Építőipari kivitelezés; Artiger Kft. – Töltőállomás üzemeltetés; Gyopár 2000 Kft. – Fémmegmunkálás

 

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!