Faltusz Dávid és Balai Róbert senkit sem lepett meg a fantasztikus tempójával a Mecsek Rallye-n, szinte csak ők lepődtek meg azon, hogy senki sem tudta legyőzni őket a mecseki pályákon. A győztes párossal beszélgettünk.

Robi! Diósgyőrben alaposan feltettétek magatoknak a lécet. Pécsen sem versenyeztetek még soha, egyikőtök sem állt rajthoz a Mecsekben. Mit vártatok a hétvégétől, és hogyan sikerült szerinted?

Nagyon nem tudtuk, hogy mit várhatunk a Mecsek Rallye-tól, nem tudtuk pontosan belőni magunkat, hogy a mezőnyben mire leszünk jók. Most jöttek vissza Baksai Laciék, Lakatos Tamásékkal is számoltunk, sejtettük, hogy azért jól fognak menni, de tudtuk, hogy Molnár Zoliékra is figyelnünk kell. Nem okoztak csalódást… Az első szakaszon mindezek fényében meglepetés volt, hogy mindössze 0,6 másodperc előnnyel teljesítettük a pályát, úgyhogy ott már éreztük, hogy nem lesz ez a verseny egyszerű menet. A dobogós helyet céloztuk meg, ahhoz képest viszont eredményen felül teljesítettünk, főleg abban a tekintetben, hogy hatból hat szakaszt sikerült megnyernünk. Dávid nagyon jól vezetett az egész hétvége során. Úgy érzem, hogy jól sikerült a pályafeldolgozás, a csapat remek munkát végzett, minden összeállt és így születhetett meg ez az eredmény. 

@rallye2.hu

Faltusz Dávid-Balai Róbert Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Orfű #Rally #rallye #rallycar #rally #rallyecar #rallying #rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu

Milyen volt nektek a verseny?

A rajtdobogó előtt pénteken teszteltünk egyet Bakonyán, mentünk pár gyorsaságit, fordultunk néhányat a főpróbán, eközben összeállt a kép a fejünkben, hogy mit szeretnénk az autón állítani és milyen beállításokkal akarunk menni. Ezt ki is próbáltuk az első három gyorsaságin. Ezekről a beállításokról utólag elmondhatom, hogy teljes mértékben elégedettek voltunk velük, minden a terveink szerint sikerült. A gyorsaságik előtt állítottunk mindig a terveknek megfelelően a 208R2-n, ennek köszönhetően működött is minden elképzelésünk. A gumik remekül dolgoztak, jól választottunk abroncsokat, kifogástalan volt a beállítás és az időjárás is szenzációs volt. Dávidot meg kell dicsérnem, mert nagyon jól vezetett, én is próbáltam a maximumot kihozni magamból, maradéktalanul összeálltak a csillagok nekünk a Mecsek Rallye-ra, nagy volt az öröm a célban, vidáman pezsgőztünk Pécs főterén a csapattal.

Egy pici kaland sem volt?

Megforgásunk, kicsúszásunk nem. Egyszer-kétszer megúszott az autónk, de ezeket Dávid biztos kézzel korrigálta, teljesen uralma alatt tartotta a kocsit. Nem voltak nagy megcsúszásaink, csak a vártnál valamivel jobban megindult a Peugeot-nk hátulja, erre alapvetően nem számítottunk, de nem volt semmilyen problémánk, kalamajkába nem kerültünk egyszer sem.

Dávid! Te hogy érezted magad belülről? 

Úgy érkeztünk meg Pécsre, hogy azt nem mondhattuk, hogy nincs tétje a versenynek. Mindenképpen szem előtt akartuk tartani, hogy volt egy nagyobb előnyünk a bajnokságban, amit szerettünk volna beosztani, esetleg növelni a versenyhétvégén, ám semmiképpen sem életre-halálra akartunk hajtani. Az volt a tervünk, hogy autózunk a saját tempónkban, a saját ritmusunkban, mert szerintem ez a legfontosabb mindig. Amint kiesik az ember a megszokott ritmusából, onnantól kezdve legtöbbször vége a dolognak. Ennek a kitételnek úgy látszik, hogy sikerült megfelelnünk. Nem azt mondom, hogy nem képzeltük oda a dobogó tetejére magunkat, mert tudtuk, hogy gyorsak vagyunk, ám ezzel együtt is nagyon-nagyon durva, hogy ilyen fantasztikus eredménnyel, az összes gyorsaságit megnyerve tudtuk befejezni a Mecsek Rallye-t. Gyerekkorom óta az volt az álmom, hogy a Mecsek Rallye-n menjek, és az, hogy meg tudtuk nyerni, az tényleg egy roppant felemelő érzés. Boldogok voltunk a céldobogón. Alapvetően minden nagyon jól alakult, sikerült találnunk egy kiváló beállítást a bakonyai hivatalos teszt után. Kitaláltunk a srácokkal, hogy hogyan fogunk puhítani az autón az Árpádtető-Orfű szakaszt követően, emiatt még szereltem is az etapon. Robi hatalmas munkát végzett, én nem tudtam volna nélküle még ezt így végigcsinálni, azt pedig nem tudom, hogy ki tudta volna ugyanilyen profin lenavigálni, a teljes futamot, mint ő? Folyamatosan tartotta a ritmust, végig a tempóban olvasott, hiba nélkül. Visszagondolva rá félelmetes is, hogy mekkorát jöttünk mindenhol, Mecsekpölöske, meg különösen kemény volt.

Robi említett két megcsúszást…

Zobákpusztán vannak a bal6, jobb6 visszafordítók, amik fehér aszfaltosak, egy szakadékos részen. Itt történt az egyik, eltolta az orrát a kocsi, érzésem szerint az nagyon necces helyzet volt, örülök, hogy megúsztuk. A másik pedig Mecsekpölöskén történt, ezekben a sodort, jobb semmi, bal semmi tempós, ötödik sebességi fokozatos, tiltásos kanyarok egyikében csúsztunk meg egyszer. Ezt is sikerült összeszednem, pedig nem volt kicsi a tempónk. Ezeken kívül tényleg semmi nem volt, féktávokon akadtak még, apró megúszások, de azok teljesen szokásosak.

@rallye2.hu

Faltusz Dávid-Balai Róbert Mecsek Rallye 2025 Rallye2 Gy4 Árpádtető-Orfű #Rally #rallye #rallycar #rally #rallyecar #rallying #rali

♬ eredeti hang – Rallye2.hu/ORB2.hu

Folytatás Székesfehérváron?

(Az interjú készültekor még nem tudtunk a Székesfehérvár Rallye törléséről, így elhangzott a következő versennyel kapcsolatban is egy kérdés, ezt nem vettük ki a beszélgetésből.)

Igen, reméljük, hogy lesz Székesfehérvár Rallye, oda mindenképp elmegyünk, ugyanis teljes ORB2-es szezont terveztük 2025-re, illetve lehet, hogy megyünk külföldön is egy-két horvátországi bajnoki futamot. Ez hamarosan el fog dőlni, szervezzük, hogy hogyan jutunk ki, illetve felmérjük, hogy milyen kapcsolataink vannak kint. De alapvetően az lenne a terv, hogy legközelebb Székesfehérváron találkozzunk.

Jó lett volna, de majd inkább meglátogatunk titeket szeptemberben, otthon, Győrben. 

Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!