Fábián Donát és Bencsik István szeretett volna géposztályt váltani 2021-ben, de az élet úgy hozta, hogy mégis maradnak a jól bevált Ladánál és 2022-ben ők is újra a Rally2 Bajnokság mezőnyét erősítik. Fábián Donáttal beszélgettünk.
2020-ban autóztatok utoljára a Rally2 Bajnokságban, azóta több hír is felröppent körülöttetek. Próbálgattatok Peugeot-kat, árultátok a Ladátokat, mi történt veletek 2021-ben?
2020 végén határoztam el azt, hogy meghirdetem a kocsinkat, megpróbáljuk eladni és ha sikerül, akkor kategóriát és autót váltunk. Igazából a vevőre történő várakozással telt el az elmúlt évünk, mert úgy voltam vele, hogy ha már meghirdettük a Ladát, akkor nem versenyezünk vele, mert mindig benne van a pakliban, hogy az ember csinál belőle egy jó nagy gombócot, ezt pedig szerettem volna elkerülni. A műhelyben állt a kocsi, felkészítve, kicsinosítva várta az új tulajdonosát, aki végül nem érkezett meg. Eközben jött egy olyan gondolatunk, hogy egy kisebb megmérettetésen, Kunmadarason, ismerkedjünk meg belülről is egy gyári építésű, szívómotoros Peugeot 208 R2-vel. Az autó nagyon jó volt, értelemszerűen hamar megtetszett nekünk, majd nem sokkal később a Tagai Racing Technology jóvoltából egy jóval fiatalabb, turbós Peugeot 208 Rally4-be is beülhettünk pár kör erejéig, a Kakucs Ringen. Teljesen más világ volt, mint a Lada, vagy mint az R2, de ahhoz, hogy bármelyik irányba el tudjunk indulni, ahhoz el kellett volna adni a Zsigulit. Érdeklődők voltak, de mint mondtam korábban senkivel sem tudtunk kezet rázni a sikeres adás-vétel örömére. Aztán az év vége felé kezdtek jelentkezni az elvonási tünetek, így az addigi elveimet feladva beneveztünk egy kunmadarasi futamra. Utcai gumikat tettünk fel, csapattunk, jól éreztük magunkat, visszajött a Lada életérzés, és ekkor döntöttem el, hogy ha nem sikerült eddig váltanunk, akkor marad a Lada, télen faragunk rajta egy kicsit és tavasszal mi is ott leszünk a Rally2 Bajnokság mezőnyében.
Hol tart a faragás?
Került az autóba egy új motor, a váltón is alakítottunk valamennyit és közben igyekeztünk szebbé és jobbá is varázsolni az kocsit. Nagyon komoly fejlesztés nem történt, a legnagyobb munka az volt, hogy kicseréltük az erőforrást.
A testvéredék autójában már évek óta nem Lada motor dolgozik. Ti maradtok a Lada Kupában?
Igen, ebben nem történt változás, mi Lada motorral megyünk továbbra is.
Mik lesznek a terveitek a Rally2-ben?
Azt halljuk, hogy elég ütős mezőny áll össze a Rally2-ben 2022-ben, szerintem lesz legalább annyira jó a csapat, mint, amilyen 2020-ban volt, amikor itt utoljára versenyeztünk. 2020 egy szuper év volt, nagy csatákra számítunk az előttünk álló évadban. Idén az aszfaltos versenyeken szeretnénk mindenképpen rajthoz állni, a tervek szerint ezekből lesz hat, valamint novemberre egy murvás futam is van beírva a tervezett versenynaptárba. Kisvárdának most még nem tudjuk, hogy mi lesz a sorsa nálunk, ezt majd az évad közben eldöntjük. Az biztos, hogy nekikezdünk a teljes szezonnak, több futam lesz hozzánk – Debrecenhez – közelebb, mint távolabb, ami nekünk mindenképpen kedvez. Meglátjuk, hogy mit hoz a jövő, de jelenleg még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a Rally2 mellett idén újra szerencsét próbálunk külföldön is.
Rallye2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük Szponzoraink támogatását és egész éves segítségét!
LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra, Mobil Credit Kft, Houesmarket Kft.
Köszönjük a Borsod Talent Kft-nek!