Fábián Donát és Bencsik Pisti már a rajt előtt kibékült volna azzal a tudattal, hogy a Salgó Rallye céljában átadják nekik az ezüstérmet a P12-es géposztályban, a Lada kupában és az összetettben is, de a fiúk nem kértek az alamizsnából, inkább kemény csatában ragadták magukhoz a három trófeát. Fábián Donát összegezte az eredményes Salgó Rallye történéseit.

Alaposan felkészültetek a szezon rajtja előtt, nem bíztátok a véletlenre 2020-at.

Amennyit csak tudtunk teszteltünk és edzettünk. Kunmadarason többször autóztunk, Cereden ott voltunk egy teszten, de Alsózsolcán is edzettünk. Cereden nagyon hasznosan és vidáman töltöttük az időt, Kunmadarason viszont csak a móka volt a lényeg, rengeteget csúszkáltunk. Szerintem minden tekintetben jól sikerült a felkészülésünk a Salgó Rallye-ra, illetve a 2020-as évre.

Ez tökéletesen látszott a teljesítményeteken is Nógrádban, a célban pedig elmondtátok, hogy nem számítottatok ennyire eredményes szereplésre. Hogy alakult nektek az évnyitó futam?

Mi csak jól akartuk érezni magunkat Salgótarjánban, mert azt gondoljuk, hogy ez bajnokság valószínűleg egy csonka szezon lesz. Az aszfaltos versenyeken szeretnénk menni idén. Ha tömören akarom összefoglalni a történteket, akkor azt mondom, hogy mi próbáltunk gyorsan menni és ez kerekedett belőle. Összességében nekünk rendben volt a versenyünk, bár láttuk, hogy voltak problémák, és az első körről én sem tudnék túl sok jót elmondani. Slick gumikkal mentünk ki, amik az első gyorsaságira jók lettek volna, a másodikra talán, de a szakadó esőben, a mátrakeresztesi pályán olyan volt, mintha jégen mennénk velük. Kínlódtunk a vízen, nagyon rossz időt mentünk, ráadásul a rajt előtt alaposan le is hűltek a kerekek. A tapadás a nullával volt határos.

A szervizben felpofoztuk és felszívtuk magunkat ennek köszönhetően a második körre már jó gumikat választottunk és remek időket sikerült autóznunk. A 26 kilométeres Bátonyterenyére készültünk leginkább, mert azt tartottuk a vízválasztónak. Ott sokat lehetett nyerni és bukni egyaránt. A bal első lengéscsillapítónk kiszakadt a nagy sietségben, ezután nem nagyon akart az autónk rendesen elfordulni a jobbos kanyarokban, és a fékünk is elmelegedett, de ez nem volt egyedi probléma, sokan küzdöttek ezzel a jelenséggel. A szakasz még ezekkel együtt is jól sikerült, így az abszolút eredménylistán felkapaszkodtunk a hatodik helyről a másodikra. Erre a pozícióra záró szakaszon, Mátrakeresztesen igyekeztünk vigyázni. Összességében egy kifejezetten pozitív hétvégét zártunk, rengeteg kupával térhettünk haza.

Készültök a Miskolc Rallye-ra?

Igen, mi arra számítunk, hogy megrendezhetik nekünk a versenyt. Az autót már elkezdtük rendbe szedni és magunkat is igyekszünk majd újra formába hozni, hogy legalább ugyanennyire eredményesek lehessünk a borsodi pályákon is. Ami tőlünk telik, azt a Miskolc Rallye-n is meg fogjuk tenni a sikerért.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük Szponzoraink támogatását és egész éves segítségét!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell Helix Ultra, Mobil Credit Kft.

Köszönjük azt East Motorsport Kft-nek!

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!