Elek Robi és Kőrösi Gyula hosszú kihagyás után állt rajthoz újra a Rallye2 Bajnokságban, de az egyedi rajtengedélyes, MARB-os páros ezúttal sem csalódott: színvonalas pályákon autózva gyűjtöttek sok-sok tapasztalatot, amit a reményeik szerint 2018-ban már többször hasznosíthatnak majd a Rallye2-es futamokon, mint ahogy az idén sikerült nekik. Az eredményes Eger Rallye-ról, Elek Róbert számolt be nekünk.

A Miskolc Rallye-n, április legelején szerepeltetek utoljára Rallye2-es versenyen. Hogyan telt azóta az időtök? MARB versenyen sikerült részt vennetek?

A miskolci és az egri Rallye2-es verseny között nyolc hónap telt el, ami igen nagy szünet volt a számunkra, mert ezalatt mindössze csak egy júniusi MARB futamon tudtunk rajthoz állni. Ám június óta egyáltalán nem ültünk a versenyautóban. A Budapest Rallye lemondása után úgy tűnt, hogy véget is ért nekünk a 2017-es versenyév, de miután megláttuk az Eger Rallye időbeosztását, mégis ránk mosolygott a szerencse. Kiderült, hogy a verseny nagyobbik része szombaton lesz lebonyolítva, így vasárnap már otthon lehetünk. Ez azt jelentette, hogy rajthoz tudunk állni és ezért azonnal nekiláttunk a felkészülésnek. Az autónk jó bőrben volt, Budapestre felkészítve állt a garázsban, sok dolgunk nem akadt vele, de azért mindent leellenőriztünk.

Nem jártatok még korábban az egri pályákon.

Egyszer nézőként látogattunk el az Eger Rallye-ra, csakis akkor jártunk a mátrai gyorsaságikon, ezért igyekeztünk jó, és minél részletesebb itinert írni. Nem csak ezeken, de még hasonló pályákon sem versenyeztünk eddig, a végsebesség közeli tempót kívánó egyenesek meg is leptek engem. Főleg a reggeli ködben. Úgy végképp szokatlanok voltak. De összességében pozitívnak éreztük az egri bemutatkozásunkat.

Milyen volt a versenyetek? Ti voltatok az egyetlen páros, akik a MARB mezőnyéből, egyedi rajtengedéllyel elrajtolt az Eger Rallye-n.

Elsőként, az lepett meg minket, hogy mennyire szeretik az emberek Egerben a Rallye-t. A rajtdobogónál, majd másnap a gyorsasági szakaszokon és a célban is rengetegen köszöntöttek minket, nagyon sok érdeklődő követte az eseményeket és buzdítottak is minket a szurkolók. Pedig mint derült égből a villámcsapás, úgy jött nekik ez a verseny, az elmaradt Budapest Rallye helyett. A gumiválasztásnál a slickek mellett döntöttünk. Miután sok ideig nem autóztunk, így az első kör a visszaszokásról, a helyes tempó és a jó féktávok megtalálásáról szólt, miközben a köd és a hideg is nehezítette a dolgunkat. A terpesi gyorsasági rajtjában „sikeresen” összeégettem a kuplungot, de szerencsére, mondjuk azt, hogy megjavult. A köddel kellett megbarátkozni, de feltaláltuk magunkat, mert Terpesen egy kicsit már gyorsabbak tudtunk lenni, mint az első szakaszon. Az eredményen még nem látszott meg, hogy haj’ de nagyon összeszedtem magam, de már alakult. 🙂 Az egerbocsi pálya elejét nagyon szerettük. A szűk, dobálós, mindenütt letövezett, nem autópálya minőségű kb. 2 kilométeres rész szerintem VB-s volt. Ezen a pályán kicsit megütöttük az autó jobb elejét, de ezt a szervizben helyre tette a csapatunk, nem okozott semmi problémát ez a kis kaland. A második körre sokat melegedett az aszfalt, fölszállt a köd, csodálatos, őszi időben versenyezhettünk. Bátrabban tapostam a gázpedált, így az első körös időeredményeinken kivétel nélkül javítani tudtunk. A hetedik szakasz etap lett, a záró gyorsaságit pedig igyekeztünk áttolni, minél nagyobb átlagsebességgel, ami a második körhöz viszonyítva további gyorsulást eredményezett. Jókat autóztunk, jól éreztük magunkat és nagyon boldogok voltunk, hogy mindezekről legelőször egy technikai egyéb hibáktól mentesen teljesített verseny céldobogóján beszélhettünk. Ennek köszönhetően a jövőképünk pozitív, mert a gyakorlás mindig jó hatással van a teljesítményünkre és az autónk is jól bírta a versenyzéssel járó megterheléseket. Úgy gondoljuk, hogy összeállt, de a szervizcsapatunk is kitett magáért. Reméljük, hogy úgy tudunk odaállni 2018-ban az első verseny rajtjához, hogy magunkhoz képest tovább tudunk majd javulni.

Ezek szerint már megvan az elképzelésetek a jövővel kapcsolatban is…

Van egy kialakult képünk, amiben a Mikulás és a Szilveszter Rallye nincs benne az év végén. Szeretnénk 2018-ban a Rallye2 Bajnokságban többet versenyezni, amit akkor tudnánk a legegyszerűbben megoldani, ha olyan lenne a versenyek időbeosztása, mint amilyen most, az Eger Rallye-é volt. Konkrétan a szombati versenynapra és a szabad vasárnapra gondolok. Ez nekünk nagyon szuper lenne. De ha marad az általában megszokott versenymodell, és vasárnap lesz a futamok oroszlánrésze, akkor is a Rallye2 Bajnokságot kívánjuk előtérbe helyezni a MARB-al szemben, mert azt látjuk a versenyeken, hogy a Rallye2-es erőpróbák lényegesen magasabb színvonalúak és többet kapunk tőlük, mint egy MARB-os megmérettetéstől.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!