Mészáros Zsolt és Egerszegi Dávid Peugeot 208-asában Orfűn a motor visszaadta a lelkét a teremtőjének, ezért a páros új erőforrással és komoly tervekkel vágott neki az Ózd-Eger Rallye-nak. Egerszegi Dáviddal beszélgettünk az ózdi hétvégéről.

Elég komoly munkát kellett eszközölnötök a Peugeot 208R2-n, az Orfű Rallye után. Hogyan készültetek az Ózd-Eger Rallye-ra?

Az Orfű Rallye-n, az árpádtetői szakasz végén a motorunk felrobbant, így a két futam között egy teljesen új erőforrást kellett beszerelnie a csapatunknak a tönkrement motor helyére. Ezt természetesen bejárattuk, az EuroRingen mentünk néhány kört vele, mert nem akartunk egy teljesen nyers motorral odaállni az ózdi rajtba. Szerettünk volna egy jót autózni, egy jó rendezvényen, ahol a kilométerek gyűjtögetése is a célunk volt, de nem titkoltuk, hogy lassacskán azért szeretnénk a mezőny elejében mozgolódni.

Milyen volt a versenyetek?

Nehezebb, mint vártuk, mert Zsolti nem igazán találta a helyét az autóban.  A prológon egészen biztatóan indult nekünk a futam, tökéletes volt az autó, jól mentünk, így az abszolút hetedik helyen értünk célba a három kör végén, pedig Zsolti most autózott életében másodjára a salakon. Reggel a sátai pályán kezdtük el mi is a napot, nem esett az eső, jól éreztük magunkat az autóban, belülről azt gondoltuk, hogy egy jó gyorsaságit teljesítettünk, de az időeredményünk az érzéseinket nem támasztották alá. A második szakaszig csak egy nyúlfarknyi összekötő táv várt ránk, aminek a végén hamar oda lett a kezdeti jókedvünk, amikor megtudtuk, hogy a Királdi körgyorsasági sajnos etap lesz.

A szerviz után szerencsére egy teljes kört autózhattunk, zavartalanul, de a sátai időnkön nem tudtunk javítani, ugyanúgy 5:33-at autóztunk, mint elsőre. Bentről újra egész gyorsnak tűnt, a saját tempónkat autóztuk, kalandunk sem ekkor, sem napközben nem volt. Az egyetlen megrendezett királdi gyorsaságin a napunk legjobb eredményét értük el a 6-os kategóriában és az összetettben egyaránt. A második szervizben leszakadt az ég, felraktuk mi is az intermedia gumikat, ami jó döntésnek bizonyult, mert Sáta ¾-éig szakadt az eső, Királdra pedig teljesen mindegy volt, hogy milyen gumik vannak fent, mert közölték, hogy etap lesz ismét. Ennek egy csöppet sem örültünk, mint ahogy az eredményünknek sem, mert igazából előrébb vártuk magunkat a végelszámolásnál.

A 6-os géposztály hatodik helyén zártuk az Ózd-Eger Rallye-t. Megtudtuk, hogy az autónk rendben van, hibátlanul tette a dolgát, tesztversenyként könyveltük el utólag a futamot, ahol azért sikerült pontot szereznünk.

Folytatás? Mi a helyzet a Salgó Rallye-val?

Jó kérdés. Mi is aláírtuk a Rally2 versenyzőinek a petícióját, mert egyetértünk vele, valószínű, hogy nagyon sokan ki fogják hagyni a Salgó Rallye-t. Szerintem mi is. Komlón viszont mindenképpen szeretnék autózni, oda gőzerővel készülünk.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!