Bodogán Feri és Molnár Tomi Salgótarjánban kénytelen volt behozni valamennyit a Miskolcon elvesztegetett gyorsasági szakaszai közül, mert csaknem minden ellenőrző pontra futó percre érkeztek az apró-cseprő gondok miatt, de végül két kupát is hazavihettek Nógrádból. A Szombathely Rallye azonban több, mint húzós lesz Feri számára, hiszen, amíg szombaton éjjel, az ellenfelek nagy része édesdeden csicsikál majd az ágyában ő keresztben, hosszában átutazza, oda-vissza csaknem egész Magyarországot. Bodogán Ferivel beszélgettünk.

Miskolcon a harmadik szakaszon megtörtétek a Ladátokat, rengeteget dolgoztatok azért, hogy ott lehessetek Salgótarjánban. A javításon túl miből állt a felkészülésetek?

Újjáépítettük az autónkat. Nem teljesen A-Z-ig, de nem volt ez kis munka így sem, hogy kizárólag a szükséges dolgokat javítottuk. Még a hátsó hidat is ki kellett cserélnünk sajnos. A teljes bal oldalát, az első doblemezt, sárvédőket pótoltuk, a hátulját ki kellett húzni, de teljesen időben készen lettünk a munkákkal, amiért óriási köszönet illeti meg a szervizcsapatunkat és a támogatóinkat. Tesztelni nem tudtunk, pénteken, a dekorostól indultunk el egyenesen a verseny helyszínére. A pályabejárásunk hibátlan volt, ideálisak voltak a körülmények, szép és kellemes volt az időjárás, csak a felírásra fordítható időt találtuk egy kicsit szűkösnek. Ennek ellenére meglepően jól sikerült feldolgoznunk a pályákat, bár a Zagyvaróna-Cered az irgalmatlanul technikás, a temérdek kanyarral majdnem feldolgozhatatlan. 🙂

Valóban jó lehetett az itineretek és a gázzal sem spóroltatok sokat, mert a Lada kupa és a P12 második helyén értetek célba.

Nagyon jól éreztük magunkat a versenyen. Szombaton este már a prológ is jól kezdődött, mert végre megértük azt, hogy egy prológon egyszer sem tolattam. 🙂

Csak azért tolattál eddig is, hogy színezzed, ne legyen annyira egyhangú az autózás… 🙂

Hát persze. 🙂 Bár a vasárnap is olyan jól indult volna, mint, amilyen a prológunk volt! Akadtak bőven problémáink az etapokon, mindig futó percre érkeztünk mindenhová az első körben. Óriási szerencsénk volt, hogy sehonnan sem késtünk el, éppen időben odataláltunk mindenhová. A negyedik gyorsaságira menet megállt a Ladánk az etapon, mert az összerakás során rosszul raktunk össze egy vezetéket, ami szétcsúszott. Szerencsére nagyon gyorsan megtaláltam a hibát és kijavítottam, azonnal sisakoltunk, beöltöztünk, bekötöttük az öveket és megint futó percre értünk a rajthoz. 🙂 Elég rohanós volt. Állítgattuk a lengéscsillapítókat, próbáltunk rájönni, hogy miért nem úgy fordul az autónk, mint korábban. Dolgos volt, munkás megmérettetésen vagyunk túl.

Ezek szerint nektek 16 gyorsaságiból állt a legutóbbi verseny. 🙂

Kis túlzással igen. 🙂 Rengeteg gyorsaságink volt, sokat siettünk, amit remélem csak a tényleges gyorsasági szakaszokon dokumentáltak a fotósok. 🙂 Ezúttal adtunk még egy kis esélyt Vizelli Karcsiéknak. Ha nincs a miskolci fiaskónk, akkor most lehet, hogy elkaptuk volna őket. Ez nem biztos, de éreztem, hogy volt még a kezemben és a lábamban egy kevés az esésünkből. Ha az nincs, akkor…

A második hellyel sem voltatok azért boldogtalanok?

Nem. De szerettünk volna jobbak lenni. Meglepett minket, hogy az utolsó körben gyengébben szerepeltünk, mint a másodikban, összesen 7 másodperccel voltunk lassabbak magunknál Kazáron és Cereden. Ezt nem értettük, éppen ezt elemezgetjük a videóinkon Tomival, miközben beszélgetünk. Kerestük a hibát, szerintem meg is találtuk, így kezdhetünk készülni a következő versenyre.

Ami Szombathelyen lesz?

Igen. Én ezúttal nem örülök a hosszabb versenytávnak, és a több napos versenynek, mert nekem szombaton lagziba kellett volna, és valószínűleg kell is mennem. A két versenynappal pedig elég necces lesz megoldani, hogy itt is, valamint ott is legyek. A szombati két gyorsaságit követően én hazautazok majd a lagzira, eljárom a menyasszonytáncot…

Budapesten?

Nem, Nyírbátorban.

Hú, basszus! Azt még testvérek közt is röpke 1000 kilométernek hívják oda-vissza.

Annyi az, nem kevesebb. De majd pihenek a kocsiban, mivel a srácok ebben is a segítségemre lesznek, amit előre is köszönök nekik, mert nagyon szeretjük a szombathelyi pályákat és izgatottan készülünk a májusi fordulóra.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!