Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_538Újabb és újabb alkatrészekkel, fejlesztésekkel jelentkezik versenyről versenyre Bodogán – a bemondók szerint újabban Bogdán –  Feri, aki ezúttal a hajtásban eszközölt fontos változtatásokat. Az eredmény meggyőző, rögtön a kategória harmadik helyét csípték el, ami egy beugrós navigátorral igen elismerésre méltó teljesítmény. Különösen az erős P12 géposztályban. Feriék a Salgó Rallye-ra is nagy munkával készülnek, kategóriatársaikon kívül a citroenes versenyzők orra alá is szeretnének újra borsot törni. A tervekről és Baranya Kupáról Bodogán Ferencet kérdeztük.

Rallye2.hu: A Székesfehérvár Rallye után egy régen halogatott fontos döntést hoztál meg az autótokkal kapcsolatban és ez adta a felkészülésetek legnagyobb részét.

Bodogán Ferenc: A többszöri hajtásproblémánk és az ezek miatt feladott versenyeink okán úgy határoztam, hogy a hajtásláncban a típusváltás mellett döntünk és a kategóriatársakhoz hasonlóan beszerelünk mi is az autónk alá egy Mitsubishi hidat. Galuska Szabi barátomtól kaptunk kölcsön egyet, amit sikerrel összeházasítottunk a Ladánkkal és a futómű illetve az egyéb beállítások után tökéletesen működött. A Baranya Kupa előtti teszten ismerkedtünk meg vele, hajszoltuk rendesen, a versenyen csak annyit módosítottunk rajta hogy a hosszabb áttételt kicseréltük rövidebbre, hogy a felfelékben kicsit fürgébben mozogjon a kocsink. Ezt leszámítva minden rendben volt és örülök neki, hogy sikerült végre stabil hajtásláncot kialakítanunk. A Székesfehérváron használt hat sebességes váltó most ideiglenesen kikerült a kocsiból, ötössel mentünk, mert annyi mindenen változtattunk mostanában, hogy nem tudtuk, hogy ez pozitív vagy negatív hatással lenne a komlói szereplésünkre. Amit lehetett kivettünk és most apránként igyekszünk mindent összehangolni.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_182

Rallye2.hu: A prológgal és az Árpádtető-Camping szakasszal kezdtetek szombaton. Hogyan sikerült a nyitány?

Bodogán Ferenc: A prológ rendkívül jól, mert most kettővel kevesebbet tolattunk, mint 2015-ben. Nem hármat, csak egyet. 🙂 Nekem igazából nem nagyon megy ez a szűk helyen, gumik közti jaszkarizás mert eddig bowdenes kézifékem volt, de a következő versenyre már bekerül a hidraulikus, amivel remélem látványosabban fognak menni nekünk is a prológok. Az első gyorsasági tapogatózós, ismerkedős volt, mivel az állandó navigátorom Molnár Tomi szabadságon volt, így Szarka Dávid barátunkat kértük meg, hogy segítsen. A Camping-Árpádtetőn még vele is tanultuk a közös munkát. Felfelében nem nagyon akart menni a kocsink, de rájöttem, hogy nincs töltés, ezért nem tud rendesen leforogni. Egy kábel szakadt el. Emiatt néhány másodpercet biztosan bent hagytunk, de nem voltam egyáltalán elkeseredve a gyorsasági végén. Azt láttam, hogy a P12 első két helyéért nem fogunk ezúttal csatázni, bár a teszten egált mentem Vizelli Karcsival, ami bizakodásra adott okot. A technikás részeken tartottuk vele az iramot, de a gyors részeken és az emelkedőkön kaptunk tőle. Vagy én nem merem elvállalni a tempós helyeket, vagy az autó kevés. Nem tudom. De a többieket foghatónak éreztem.

Rallye2.hu: Pihenés, majd jött a vasárnap reggeli rajt. Napközben randitok is volt egy szalagkorláttal.

Bodogán Ferenc: Árpádtetőn kezdtünk visszafelé. Itt még továbbra is barátkoztunk a dolgokkal. De a hetvehelyi hosszabb gyorsaságit már rendesen letoltuk. Nagyon jót jöttünk, jól éreztem magam az autóban, kihasználtam tökéletesen a kocsit, talán féktávokon maradt még benne, de az sem lehetett több néhány másodpercnél. A következő körre kitaláltam, hogy kicseréljük az áttételt a rövidebbre, amit a szervizcsapat tökéletesen megoldott, örülök, hogy újra összeállt a csapat, köszönet nekik ezért és az összes munkájukért, hiszen nélkülük és a támogatóink nélkül mit sem érnénk. A csere hatására sokkal fürgébb lett az autó, magunkhoz képest, Árpádtetőn 7 másodpercet javultunk. Hetvehelyen elmelegedett a gumink, emiatt pedig egy szalagkorláthoz hozzáért az autónk hátulja. Nem volt komoly az eset, csak a szalagkorlát egy korábbi ütközés során már megsérült, így nem lepattantunk róla, vagy megcsúsztunk rajta, hanem beleakadt a kiálló része a kocsi hátuljába, amit feltépett, mint egy konzerves dobozt. A kár látványos volt, de éppen csak érintettük a korlátot. Semmi más nem sérült, a szervizben összerakták a srácok és az utolsó körnek is nekivághattunk. Ott volt egy kis navigátorhibánk, Dávid Árpádtetőn eltévedt, de a helyezésünket ez nem befolyásolta. Talán csak abszolútban vesztettünk egy helyet. De a záró szakaszon minden rakétánkat begyújtottuk, remek időeredménnyel teljesítettük a záró gyorsaságit, magunkhoz viszonyítva a nap legjobb idejét autóztuk és visszavettük abszolútban is a pozíciónkat. A Fábián fiúkkal meccseltünk. Dáviddal adok-kapok volt, Donát is csak néhány másodpercre volt tőlünk, szerintem elkaphattuk volna őket is. Óriási csaták vannak a géposztályunkban, spórolni nem lehet, folyamatosan keményen kell nyomni a gázt, ha dobogóra akarsz állni. Összetettben a nyolcadik, P12-ben és a Lada Kupában pedig a harmadik helyen zártunk, amivel összességében elégedett vagyok, nagyot küzdöttünk érte. Jól éreztük magunkat, csak a versenyzéssel kellett törődnöm. Sajnálom, hogy a csoportból és a mezőnyből többen összetörték a kocsijukat, remélem, hogy hamarosan újra a pályán láthatjuk majd őket is.

Baranya Kupa 2016 Rallye2 Salánki Gábor_748

Rallye2.hu: A Salgó Rallye következik.

Bodogán Ferenc: Igen, ott leszünk és újra Molnár Tomi diktálja majd nekem a kanyarokat. A főiskolát Salgótarjánban végeztem el és akkor jártam ki a Zagyvaróna-Cered szakaszra. Rali Túrában egyszer indultam is a versenyen. Nem frissek az emlékek, de nem is lesz ismeretlen számomra a környék. Idén eddig minden versenyre fejlesztettünk valamit, ezúttal is így készülünk, most a motorerőre gyúrunk rá. A Salgó Rallye-s terveink attól függenek, hogy miként sikerül a motorunk, ugyanis éppen annak a fejlesztésével bíbelődünk. Orbán Norbi dolgozik rajta, Komló után azonnal szétszedtük, hogy neki tudjunk kezdeni a szükséges revíziónak. Egy új, Havassy Péter által készített vezérmű tengellyel és egy új motorelektronikával okosítjuk. Reméljük ezekkel tudunk még néhány lóerőt a motorba csalogatni. Futómű és váltóügyileg nem változtatunk, már csak azért sem, hogy más újdonsággal már ne kelljen ismerkednünk a versenyen. A hidat is visszaadjuk Galuska Szabinak és a sajátunkat építjük be, amin már tárcsafékek lesznek. A cél természetesen a célba érkezés, de van egy saját kitűzött tervem is. Az év elején még tudtunk csatázni a Citroen C2R2-el, de azt látom, hogy mostanság nagyon feltámadtak, eléggé elemükben vannak a srácok. Szeretném Jánosa Ákosékat és Hibján Józsiékat is megszorongatni, de leginkább elkapni őket. Az abszolút 5-6-ik hely környékét érzem reálisnak. A kategóriában, hogy mire lehetünk jók? Majd meglátjuk…

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!