Fábián Donát és Bencsik Pisti idén először látogatott el a Kovászna hórallyera, és ha már ott voltak akkor be is gyűjtöttek gyorsan egy kategóriagyőzelmet. Ennek apropóján hívtuk fel Bencsik Istvánt, és egyúttal az elmúlt évükről, valamint az idei terveikről is megkérdeztük a navigátort.


Először utaztatok el Kovásznára, ahol részt vettetek a 13. Covasna Winter Rallye-n. Honnan jött az ötlet?

Sok jót hallottunk korábban erről az erdélyi futamról, most pedig kínálkozott egy remek lehetőség, amit nem akartunk semmiképpen sem kihagyni, eldöntöttük, hogy szerencsét próbálunk. A tétnélkülisége ellenére mi nagyon is komolyan vettük a futamot.

Ez meglátszott az eredménylistán, mert nem csak szerencsések voltatok, hanem gyorsak és ügyesek is. Célba értetek, kupát szereztetek.

Remekül sikerült a székelyföldi bemutatkozás, mert nem akármilyen serlegeket kaparintottunk meg, hanem a géposztályunk legnagyobb kupáit. Nagyon érdekes volt számunkra ez a megmérettetés, mert soha nem versenyeztünk még Donáttal murván. Azért mondom, hogy murván, mert a hó folyamatosan olvadt, sok helyen már inkább murvás volt a pálya, mintsem havas, de kivétel nélkül nagyon izgalmasok voltak a szakaszok. Legjobb tudomásom szerint a pilótám mindeddig csak egy fél gyorsaságit teljesített a szombathelyi murván, így nem volt tapasztalata a laza talajról. Értem ezt az autó beállítására is, ami biztosan hagyott maga után némi kívánnivalót. Az, hogy minden fehér volt megnehezítette a tájékozódást, az itiner felírását, de összességében jól alkalmazkodtunk, hamar megbarátkoztunk az új gumikkal és a körülményekkel. Örültünk, hogy jó helyismerettel rendelkező, nagy köbcentis BMW-kkel, illetve R2-es autóval induló helyi versenyzőket is sikerült megelőznünk. Maradandó élményt adott a kovásznai kirándulás, 2021-re már előre beírtuk magunknak a versenynaptárba.

Fotó: Balázs Attila – RallyPhoto Hunters

Kalandok?

A pályák minősége tett kalandossá egy-két helyzetet, mert az autók kitapostak egy nyomot, amibe, ha ritmusosan beletaláltunk, akkor jó idő került a végén a nevünk mellé. De, ha nem, akkor arra is volt példa, hogy kicsúsztunk. Etap is lett emiatt az egyik gyorsasági. Mindketten vétettünk kisebb hibákat. Az utolsó gyorsasági elején kaptunk egy defektet, amivel 12-13 kilométert autóztunk a célig. A szombaton kiautózott előnyünk emiatt jócskán megfogyatkozott, de szerencsére maradt belőle annyi, hogy megtartsuk az első helyezést.

Ez a verseny mondhatni, hogy tökéletesen modellezte a tavalyi évetekbe, hiszen itthon nagyon megszenvedtetek az összes versenyen a Ladátokkal, de külföldről mindig széles mosollyal tértetek haza. Milyen volt 2019?

Visszagondolva rá, elég vegyes képet mutat az elmúlt évünk. Akadtak technikai gondjaink, ezek kijavítására tettünk próbálkozásokat, amik nem mindig hozták meg a várt eredményt. Azt tudom elmondani pozitívumként, hogy amíg mentünk, ameddig versenyben voltunk, addig minden jól alakult, rendre a P12-es géposztály elejével tudtunk csatázni. Amikor kiálltunk, az 99%-ban nem a mi hibánkból történt, hanem a Ladánkban mondta be valami az unalmast. Mi mindig a maximumra törekedtünk. Egerben, Miskolcon, Székesfehérváron, és a Baranya Kupán vettünk részt 2019-ben, a Rallye2 Bajnokságban. Egyik sem lett a kedvencünk, ráadásul Komlón még a motorunk is felrobbant. Külföldön a Barum Rallye-n, valamint a Rallye Legend-en szerepeltünk, teljesen tét nélkül. Csehországban egy borzasztóan színvonalas versenyen vettünk részt, utcai gumikkal csapattunk, nagyot mókáztunk és sokat tanultunk mindenből. A Legenden második alkalommal álltunk rajthoz, de ezúttal is elképedtünk azon, hogy mi megy ott. Köszönjük szépen a sok, magyar szurkolónak a rengeteg szeretet, amit San Marinoban kaptunk. Ez a két verseny gyakorlatilag kárpótolt minket a teljes hazai szezonunkért.

Mik a tervek 2020-ra?

Természetesen idén is ott akarunk lenni a Rally2 Bajnokság mezőnyében, Egerben és Miskolcon már szinte biztosan indulunk. Az autónk felkészítésének a napokban nekilátunk, lesz dolgunk, mert Kovásznán kapott rendesen. A futóművet visszaszereljük aszfaltra, és amit szükséges azt javítunk, illetve cserélünk. Egyelőre még csak a Miskolc Rallye-ig látunk előre, de azon vagyunk, hogy ettől a kettőtől lényegesen több versenyre adhassuk le a nevezésünket. Azt sem tartjuk elképzelhetetlennek, hogy újra felkerekedünk és ellátogatunk néhány határon túli futamra is.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Köszönjük a segítséget!

LLRacing, Optimus 92 Kft. Shell helix, Mobil credit Kft. East Motorsport

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!