Bencs Zoli és Bencs Gabi második Rallye2-es versenyén vett részt az új Honda Civic-jevel és máris ádáz ellenfelekre találtak az 5-ös géposztályban, akikkel a növekvő tempóval belehajszolták egymást, a Miskolc Rallye-n, a jobbnál jobb eredményekbe. Emiatt és a begyűjtött serlegek miatt boldogok is voltak a Bencs testvérek a célban, ám Zoliék számára mégis savanyú egy kicsit a szőlő. Az okokról és a Miskolc Rallye-ról Bencs Zoli számolt be nekünk.  

Egerben a verseny utolsó szakaszán már gondok voltak a kocsitokkal. Sikerült e megjavítani? Tesztelni tudtatok e a Miskolc Rallye előtt?

Sikerült természetesen megoldani a problémákat, de tesztelni nem voltunk, csak utcán próbáltuk ki, hogy hogyan sikerült a javítás. A fékekkel volt probléma Egerben. Utólag elmondhatom, hogy nem bántuk meg azt, hogy elspóroltuk az tizedik szakaszt, az Eger Rallye-n, mert két féktárcsa is elrepedt az évadnyitó futam végére. Új féktárcsákat és fékbetéteket szereltünk be, átnéztük a Hondánkat, meghúzgáltunk minden csavart, és már állhattunk is oda a miskolci rajtvonalhoz, mivel más problémánk szerencsére nem volt. A pályák közül, kettőn, réges-régen én már mindkét irányból mentem, de ettől függetlenül nagyon alaposan kellett elvégeznünk a pályabejárást, mert rettenetesen sokat változtak a körülmények azóta, amióta legutóbb Hernádvécse és Szemere környékén versenyeztem.

Nézzük, hogy mi történt veletek a prológtól, a célig! Az eredményre azt hiszem nem lehetett panaszotok.

Az eredményünk tényleg jó lett, de az érzelmeink mégis vegyesek. Kezdjük a pozitívumokkal, aztán elmondom a kevésbé kellemes részleteket is. Végre sikerül egyre inkább egymásra találnunk az autónkkal, ami talán annak is köszönhető, hogy az Eger Rallye-n elég sok tapasztalatot gyűjtöttünk a Hondánkról, így itthon már magabiztosabban ülhettem be a volán mögé. Ráadásul Miskolcon, a Várnai Dávid-Szabó Tamás páros személyében igen nemes ellenfelet és jó srácokat ismerhettünk meg, akikkel egész nap űztük, hajtottuk egymást, ez pedig ösztönzött minket a jobbnál jobb teljesítményre és tempóra, valamint a tanulásra. Ütöttük-vágtuk egymást a márkatársainkkal, a gyorsasági szakaszokon, egymás mögött rajtoltunk, tudtunk velük személyesen is kapcsolatot tartani, a kilencedik szakaszon dőlt el köztünk, hogy ki nyeri meg az 5-ös géposztály csatáit. Az utolsó körben mi egy jobb3-at alaposan letöveztünk, levertük a kipufogót a kocsi aljáról, ettől egy kicsivel, de érezhetően gyengébb lett az autónk, talán ez döntötte el a csatánkat. De mindketten azt mondtuk már a végén, hogy tök mindegy, hogy ki nyer, vagy, hogy ki lesz a második, mert ezért az izgalmas párharcért már önmagában is megérte részt venni a Miskolc Rallye-n. Közben persze igyekeztünk beosztani az autót, mert a cél mindig a cél, ott osztják a kupákat és a pontokat, mi pedig nem szerettünk volna kimaradni a futam végén az osztoszkodásból. Végül abszolút hatodikként és az 5-ös géposztály második helyén zártuk a napot, aminek nagyon örültünk. Sok tapasztalatot szereztünk a versenyen, de lesz még mit tanulni a kocsinkról, illetve további versenykilométereket kell gyűjtenünk.

Hol tervezitek ezt? Meglepnél, ha azt mondanád, hogy eljöttök Szombathelyre.

Én pedig hazudnék, ha azt mondanám, hogy korábban nem gondoltunk erre, és nem teljes szezont terveztünk a 2018-as esztendőre, még valamikor az év elején. De az Eger és a Miskolc Rallye-n tapasztaltak után egy kicsit átértékeltük a helyzetet és változtattunk ezen az elképzelésen, mert azt látjuk, hogy vannak problémák itthon a versenyrendezéssel és a rallyesporttal kapcsolatban. A Rallye2 Bajnokságot továbbra is mostohagyereknek érezzük, ezért külföldi futamokon is szeretnénk részt venni, ezek közül beírtunk néhányat a versenynaptárunkba. Például a Tátra Rallye-t. De ettől függetlenül nem mondom ki azt, hogy nem fogunk magyarországi futamokon részt venni. A Salgó és a Zemplén Rallye képben van, mert itt lesz hozzánk elég közel az év második felében. A Baranya Kupát is szeretjük, jó lenne elindulni rajta, de alaposan meggondoljuk. A murvás versenyeket most elvetettük, plusz a Székesfehérvár Rallye-t is kihagyjuk, mert akkor nekem más elfoglaltságom lesz. Számunkra, és magának, a Rallye2 Bajnokságnak is nagyon fontos lenne, hogy két napba beleférjen egy-egy verseny, lehetőleg hétvégén. Ehhez képest eddig mindkét idei futamot úgy szervezték meg az illetékesek, hogy már csütörtökön a pályákat kellett járni, pénteken is volt program, aztán szombaton versenyeztünk. A Rallye2-es versenyzők nagyobbik része nem azért megy a Rallye2-ben, mert fel akar jutni az ORB-be, ORC-be, bár ilyenek is vannak természetesen. Azért autóznak itt sokan, mert erre van idejük és/vagy pénzük. Mi sem tudunk rendszeresen legalább két hétköznapra is elszakadni a munkánktól és a csapattagoktól sem várhatjuk el, hogy miattunk, éves szinten, a szükségesen felül nyolc további napot eldobjanak a szabadságukból. Ezt pont fel tudná használni bárki, egy 10 napos családi pihenésre. Mi továbbra is azt kérjük és javasoljuk, hogy legyen a pályabejárás mondjuk pénteken reggel 8-tól 18:00-ig. 18:00-tól, vagy már kicsit hamarabb is mehetnek az átvételek, 22:00 órára ágyban vagyunk, reggel 6-kor kelünk, 7-kor rajtolunk, versenyzünk, este hazamegyünk és ennyi. Ha ezt figyelembe vennék az illetékesek máris sokkal jobban éreznénk magunkat a versenyhétvégéken.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

(U.i.: Bencs Gabinak köszönjük szépen még egyszer, a csütörtök esti fuvart! 🙂 )

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!