Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_147Másfél gyorsasági szakasz adatott meg Egerben Bencs Zolinak és Bencs Gabinak, mivel a bátori elágazásban a váltójuk megadta magát és bár a szakasz végéig még eljutottak, ott inkább a kiállás mellett döntöttek, nem akarták egy még nagyobb anyagi kárral veszélybe sodorni a Miskolc Rallye-n történő szereplésüket. Zoliék azonban az egri fiaskó után sem szomorkodnak, mivel, amíg mentek jól álltak és ez ad neki erőt és mindent lebíró akaratot a miskolci rajtig hátra lévő időben. Bencs Zolit kérdeztük.
Rallye2.hu: Milyen volt az Eger Rallye-ra a felkészülésetek?
Bencs Zoltán: Jól sikerült és úgy gondoltuk, hogy nem is lesz az autónkkal semmi gond az Eger Rallye-n. De tévedtünk, mert a technika ördöge mégis megviccelt minket a verseny során.

Rallye2.hu: A pályák ismerősek voltak nektek?
Bencs Zoltán: Igen, de igazság szerint nagyon régen mentem már ebből az irányból rajtuk, mert 2013-ban, amikor ebben a formában kellett őket teljesíteni, akkor mi nem álltunk rajthoz az Eger Rallye-n. Ettől függetlenül ismerősek voltak így is. Az első két szakasz tempós, lobogós volt, ami nem igazán feküdt a mi autónknak. Sokat mentünk hatodikban, végsebességen, ezért azt gondolom, hogy egy hosszabb végáttétellel biztosan jobb lett volna. Amíg mentünk, addig nagyon élveztük a versenyt.

Rallye2.hu: Azt elhiszem. Láttam az egerbocsi elágazásnál ott aztán jöttetek tökön-paszúlyon keresztül… 🙂
Bencs Zoltán: Igen. 🙂 Mi csak próbáltunk a lehetőségeinkhez mérten jól menni. Most mentünk először az új gumijainkkal, kerestem a hátárait, próbálgattam a fékutakat, valamint azt, hogy mennyire tartanak a kanyarban. Hagytunk bent sokat, nem tettünk fel mindent egy lapra az első szakaszon, de amikor az eredménylistát böngésztem mégis elégedett voltam. Abszolútban a 20-21-ik hely környékén autóztunk és akkor még szinte a teljes mezőny versenyben volt.

Eger Rallye 2016 Salánki Gábor_146

Rallye2.hu: Eztután viszont nem sokáig tartott a versenyetek…
Bencs Zoltán: Sajnos valóban nem. A második gyorsaságin, a Bátor-Terpesen az elágazásnál kb. 2 kilométerrel a rajt után történt egy „kis” technikai baki. Elég poros volt a féktáv az elág előtt és raktunk neki egy egyes sebességi fokozatot. Gyanítom, hogy a váltó bólogatásgátlója szakadt le és még valami felfogatás. Eltört a váltótartóbak és a váltórudazat is, amire ráesett a kipufogó, így nem tudtam tőle váltani sem. Tovább mentünk, a gyorsaságin még legurultunk, próbálkoztunk, de nem volt könnyű a dolgunk. Sok volt a lassító, a váltó pedig minden egyes alkalommal fékezésnél kivette a sebességet. Gyakorlatilag két lábbal kellett nyomni a féket a kívánt fékhatás eléréséért, mert a motorfékünk ugye megszűnt. A célban mérlegelnünk kellett, hogy kiállunk e vagy tovább megyünk, esetleg még több kárt okozva, kockára téve a miskolci indulásunkat. A feladás mellett döntöttünk inkább.

Rallye2.hu: A Miskolc Rallye-t tehát erősen tervezgetitek.
Bencs Zoltán: A Miskolc Rallye a mi hazai versenyünk, a pályák pedig igazán hazai pályák nekünk. Elég sokat autóztunk már mindegyiken, amikor még az időjárás is megengedte télen a jó kis hóautózásokat. Csak az már régen volt. Talán 2002-2003 telén adatott meg utoljára úgy istenigazán, de nyilván versenyeztünk is rajtuk. A Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt, a Mályinka igazi miskolci klasszikusok, ráadásul a mi autónknak biztosan jobban is fekszenek majd a sok-sok kanyarral, mint a tempós egri gyorsaságik. Kivétel, amikor elindulunk Bánkútnak felfelé, hiszen ott nagyon kellenek a lóerők. A 18 kilométeres Sáta-Sáta elég vegyes. Van rajta tempós, szerpentines és technikás rész is, lehet majd próbálkozni. Szeretnénk természetesen minél előkelőbb pozícióban végezni, lehet eső, jöhet hó, meglátjuk mennyire lesz elég a tudományunk. Mi megteszünk majd mindent, hogy a szurkolóink, barátaink előtt jól szerepeljünk itthon. Nyomjuk a gázt, hogy minél előrébb végezzünk. Aztán majd meglátjuk. Bármi történhet. Rajtunk nem fog múlni a sikeres szereplés az biztos. Már csak a váltónkat kell rendbe rakni és kezdődhet is a rajtban a visszaszámlálás.

Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!