Bartha Nándor és Farkas Martin az 5-ös kategória leggyengébb autójával is igyekezett az erős Hondák nyomába eredni az Orfű Rallye-n, ahol ők szívesen versenyeztek volna, de a Peugeot 206-osuk kuplungjának egészen más elképzelései voltak a Rally2 Bajnokság évadnyitó hétvégéjéről. Bartha Nándorral beszélgettünk.

Nektek nem Orfűn kellett volna autóznotok március 18-19-én, hanem Afrika, és Európa déli partja felé kellett volna robognotok ezerrel…

Végül mégis Orfűn kötöttünk ki, de mint a végeredmény is megmutatta jobban jártunk volna, ha nem halasztják el a Budapest-Bamako Rallye rajtát, és a csaknem 10000 kilométeres, izgatottan várt túránknak vágunk neki inkább, az Orfű Rallye helyett. Szomorúak minden esetre így sem voltunk az érkezésünk estéje jól alakult, nagyot mulattunk a csapattal a szállásunkon. A kuplungproblémánk, ami a futamunk végét jócskán előre hozta mindenféle előjel nélkül tett nekünk keresztbe. Nem értjük, hogy mi történt, és amíg mentünk azt sem tudtuk, hogy miért kapunk olyan sokat az ellenfeleinktől.

Mesélj arról, amit értettetek és átéltetek a harmadik gyorsaságiig!

A pályák ismerősek voltak, mindenhogy mentem már rajtuk, szeretem őket, ezért nagy örömmel vágtunk bele a váratlanul jött orfűi kirándulásunkba. Bármennyire messze van, bármennyire fájóan sokba kerül, egyszerűen imádom Pécset és környékét, a mecseki gyorsasági szakaszoknak különleges varázsa van. Vadonatúj gumikkal kezdtük meg a versenyt, de kezdésként a puhákat tettünk fel, ami nem bizonyult ideális választásnak. Mentségünkre szólva nem csak mi jártunk ebben a cipőben. A reggeli hideg némileg megkeverte a lapokat, reméljük egy jó darabig utoljára, és a következő versenyen már valamivel kiszámíthatóbb időjárásra készülhetünk. Az időjárás tehát egy kicsit megviccelt engem is, nem úgy, mint Martin, aki remekül navigált, de a poénjai eléggé gyengére sikeredtek. 😀 😉

A második szakaszon adódott egy olyan megcsúszásunk, amit anno, még Veres Pisti navigálásával, három éve is pontosan ugyanígy eljátszottam, és idén, meglepő módon be tudtam mutatni Martinnak is, hogy azon a helyen miként lehet a partoldalra feldobni a Peugeot hátulját. Külső nyoma nincs a kalandnak, még csak futóművet sem kellett állítani a sztori után. Belülről viszont izgalmas volt, mert azt éreztük, hogy a levegőben vagyunk. Ennyi történt velünk, semmi más a három, megtett szakaszunk alatt. Kiderült utólag, hogy valószínűleg azért kerültünk érthetetlenül nagy hátrányba, mert hiába nyomtam a gázt, az autó nem úgy gyorsult és ment, a kuplung hibája miatt, mint, ahogyan kellett volna. Inkább kiálltunk, minthogy nagyobb kárt csináljunk.

Hol terveztek legközelebb rajthoz állni?

Az Eger Rallye-n, és mivel nem szeretnénk ott is hasonlóan járni, ezért már meg is javítottuk a kuplungot. Reméljük, hogy addigra már a csapatunk, a North Racing Team nagyobb része hadra fogható állapotban lesz. Fróna Janiékkal Egerben szerintem már újra együtt fogunk bandázni, de Tordai Gabi is eléggé izgatott, készül ám miután az autóját eladta, így ő csak bérelt autóval fog tudni rajthoz állni, ha sikerül neki. Bucsi Józsi talán már a harmadik futamtól újra velünk tart. Most azt látom, hogy nagyjából az év közepétől lehet újra teljes a csapatunk, de nem kérdés, hogy már az Eger Rallye-n is nagyon jó lesz a fiúkkal újra találkozni, illetve versenyezni az ikonikus és tradicionális mátrai pályákon.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!