Szombathelyen csak szuperrallyeval, Székesfehérváron viszont még azzal sem ért célba Bartha Nándi és Andó Zoli, akik ezúttal még bent is ragadtak a sötét oroszlányi erdőben, versenyt néztek estig, miután széttört az olajdekni, a Peugeot-jukon. Mondjuk, ha azt vesszük ez az igazi vagányság, mert nem sokan tehetik meg, azt hogy pályazárás után kocsival mennek be a gyorsaságira versenyt nézni. 🙂 😉 Nándiéknak Fehérváron ez sikerült, de nagyon bíznak benne, hogy a Baranya Kupáig megbízhatóvá tudják tenni a kis 206-ost, mert ők szívesebben autóznának, Komlón már nem nézőként szeretnének ott lenni. Bartha Nándorral beszélgettünk.

Szombathelyen jó volt az autótok, csak a szerencsétek hagyott el. Hogyan készültetek Székesfehérvárra?

Azt gondoltuk, hogy nagyon alaposan felkészültünk, mert, mi mindent megtettünk, amiről azt gondoltuk, hogy jó. Új gátlókat, új jeladókat, szereltünk be, ám végül rá kellett jönnünk, hogy mégsem sikerültek úgy a munkák, ahogyan azt mi elképzeltük. Székesfehérváron csak a harmadik szakasz elejéig jutottunk el.

Miért? Mi történt?

Nem teljesen a saját hibánkból sikerült, de az út szélén felütöttük az autónk alját, és azonnal kitört egy jó tenyérnyi darab az olajteknőből, amiből egy szempillantás alatt elfolyt az összes olaj. Azonnal ki kellett állnunk, egy métert sem tudtunk tovább menni a Peugeot-nkal. A pályabejáráson, ugyanebben a kanyarban simán lemehettünk nagy tőre, de a versenyen annyira kihordták a belső ívet az R5-ös és az egyéb nagy autók, hogy előkerült a földből egy óriási kő. Amikor megláttam a kövön, a nyomokat, egyből összeraktam fejben, hogy mások is odacsapták a kocsijuk alját, ám akkor már menthetetlen volt a helyzet, csattant is abban a pillanatban, a dekni. Ezután egész nap versenyt néztünk, 18 óra után tudtak csak kivinni minket autóstól, a pályáról.

Az első két szakaszt hogyan láttad belülről?

Addig sem volt az igazi. Ötödik fokozatban, padlógáznál valami letiltott, dadogott a motor, elhajlott az új gátló, illetve defektet is kaptunk. Tele voltunk problémákkal, ráadásul olyanokkal, amikre az életben nem gondoltunk volna. Hálás vagyok a navigátoromnak és a csapatomnak is, hogy kitartanak mellettem. Pedig nincsenek könnyű helyzetben, mert általában elég kemény elvárásokat szoktam megfogalmazni.

 

Mondhatjuk ezeket a hibákat, az új építésű autótok gyermekbetegségeinek?

Én inkább a saját tapasztalatlanságunk számlájára írnám a rengeteg nyűglődést. Menni kellene az autóval, nagyon sokat, hogy megismerjük, valamint információkat gyűjtsünk erről az új kocsiról. Fel kell hozzá nőnünk. Érdekes lesz, amit mondok, de a tapasztalatszerzés oltárán áldozva kihagyjuk a Veszprém Rallye-t, mivel így több időt tölthetünk a műhelyben a kocsival.

Finomítsunk egy kicsit az előző mondatodon. A Peugeot-tok kihagyja a Veszprém Rallye-t…

Jól tudod, én valóban ott leszek, Fróna János barátom mellett fogok Veszprémben navigálni. Janinak navigátorra volt szüksége, én pedig nem szerettem volna a Peugeot-val menni Veszprémben. Így legalább többet tudunk foglalkozni a következő bevetésig a 206-ossal, miközben Janinak is segíthetek.

Mit gondolsz? Hol versenyeztek legközelebb a saját kocsitokkal?

Komlón szeretnénk majd rajthoz állni, augusztusban, a Peugeot-val, aztán ha a Mecsekben jól viselkedik az autó, akkor utána érdeklődünk, hogy a Barum Rallye-n befér e a kocsink valamelyik Historic kategóriába? Régi álmunk a cseh verseny, sok jót hallottunk róla, reméljük, hogy részt tudunk venni rajta idén, a Baranya Kupa után.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!