Bartha Nándi és Farkas Martin különleges és egyedi formájúra nyalogatott „serlegekkel” ünnepelte meg azt, hogy a pécsi fiaskó után Egerben újra átgurulhattak a céldobogón. Bartha Nándival beszélgettünk.
A Mecsek Rallye-n dadogott a Peugeot-tok, gallyra ment a váltó, sok sebből vérzett a pécsi futamotok. Sikerült felkészülnötök az East Eger Rallye-ra? Mik voltak a terveitek?
Minden hibát elhárítottunk. A dadogást, vagyis a három hengerezést az okozta, hogy vagy koszos volt az üzemanyagrendszer, vagy az üzemanyag csövet oldja a benzin. Ezt még nem tudtuk eldönteni. A lényeg, hogy kitisztítottuk, és Egerben már tökéletesen működött. A váltónkat kiküldtük Béres Józsihoz, aki minden igyekezete ellenére csak az utolsó pillanatban tudta eljuttatni hozzánk, megjavítva. A rajt előtt, kapkodva be is tudtuk volna rakni az utcai váltónak a helyére, amit a versenyváltónk pótlására vásároltunk, B tervként, 30000 forintért, de már nem akartunk rohanni. Se sper, se semmi nem volt benne a széria váltóban, ellenben jóval hosszabb volt az áttételezése, mint a tolókerekesnek, így kb. 220 kilométer/óra volt a végsebességünk. Minden rosszban van valami jó…
Ezt ki is tudtátok használni? Milyen volt a versenyetek? Elhagytátok a valóságot? 🙂
Azt azért nem, de a bátori szakaszon tudtunk ötödiket is kapcsolni, érdekes volt 220 körüli tempóról elkezdeni a lassulást a böhöm nagy, lassítóként szolgáló szénabálák előtt. A hatalmas tempóval legalább tudtuk kompenzálni azt a hátrányt, amit az utcai váltó hosszú kiosztása és a nagy fordulatszámejtései jelentettek. Érdekes lett a vége annak az összevetésnek, amit elvégeztem a verseny után. Ugyanazt az eredményt tudtuk produkálni az utcai váltóval, mint a tolókerekessel tavaly.
Csak az utcai 30000 Ft volt, a tolókerekeshez meg sokszor meg kell szorozni ezt az összeget… 🙂
No igen, ebben van valami. Ezzel lassabban gyorsultunk, de gyorsabban mentünk, azzal meg megy az autó, mint a távirat, ám többet utazunk az alacsonyabb végsebességen. Hihetetlen jól éreztük magunkat, fantasztikus volt a verseny, a szervizpark kifejezetten kellemes csalódás volt nekünk. A verseny előtt látott fotók alapján tartottunk tőle egy kicsit, de élőben hibátlan volt. Ahogy a teljes East Eger Rallye is. Én azt kívánom, hogy minden rendező legalább ilyen jó versenyt rendezzen, és ilyen jó pályákat, helyszíneket találjon a rendezvényéhez! Jár a taps Begala Tominak és a csapatának. Szerintem még azok is jó szájízzel tértek haza, akik kiestek. Nekünk egyetlen egy kisebb megcsúszásunk volt, akkor elvittünk egy út szélén álló, útpadkát jelző, vagy védő táblát az egerbocsi elágazásnál, – itt a videó, nézzétek meg! – meg a jobb oldali visszapillantó tükröt leütöttük valahol, de azt még ma sem sejtem, hogy hol.
@rallye2.hu Bartha Nándor-Farkas Martin Eger Rallye 2023 Rallye2 Gy2 Szarvaskő-Egerbocs Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
Más esemény nem történt velünk, lassítót nem romboltunk. A pályákon már annyiszor mentem, hogy Martinnal most csak felírtuk őket, egy kört mentünk rajtuk a tréningen, vissza sem ellenőriztük az itinerünket. A csapat mellett Martin is nagyon ügyes volt, mindenki maximálisan kivette a részét a munkából, köszönöm, hogy a forróság ellenére végig kitartottak mellettem, mellettünk.
A legjobb az egészben, hogy nem kellett üres kézzel hazamennetek! 🙂
Pontokat kaptunk a P13-as géposztály 5. helyéért, de kupákat nem, a céldobogón viszont nem akartunk üres kézzel átgurulni. Várakoztunk a Dobó téren, hogy oda érjünk a céldobogóhoz, és a forróságban úgy döntöttem, hogy elmegyek és veszek magunknak egy fagylaltot. Már megkaptam a fagyit, amikor Martin szólt, hogy igyekezzek, mert egy autó van előttünk, de én azt a finom és nem mellesleg elég drága fagyit nem akartam eldobni, így azzal ünnepeltük meg az újabb célba érkezésünket. A pontok nagyon értékesek, de már látjuk azt is, hogy mennyire hiányoznak a Mecsek Rallye-n elhullajtott pontjaink. Most bárkiből, bármi lehet, annyira szoros az állás.
@rallye2.hu Bartha Nándor-Farkas Martin Eger Rallye 2023 Rallye2 Gy5 Szarvaskő-Egerbocs Rally rallye rallycar rally rallyecar rallying
A Győr Rallye előtt rátok még vár egy jókora kihívás. Merre mentek?
A Barum Rallye-ra készülünk, aztán fogunk menni Győrbe is. Túl közel van egymáshoz a két futam dátuma, nagyon vigyáznunk kell a kocsira Csehországban, ha bajnoki csatákról nem akarunk lemaradni a győri versenyen.
Rallye2.hu/ORB2.hu – Salánki Gábor
Köszönjük szépen támogatóink segítségét!