Balics Ákos és Borsfai Dávid némi historicos és volkswagenes kitérő után tért vissza 2017 elején a Rallye2 Bajnokságba, majd amikor az autójuk is hagyta, akkor meg tudták lepni, valamint szorongatni a 7-es kategória sokszoros bajnokait, a Szepesi-Gondos duót. Ám Ákosék Hondája sokszor megmakacsolta magát, így végül a bajnokság nem úgy alakult, ahogy azt a Korda Racing párosa előzetesen eltervezte. De pont ezek a tapasztalatok segíthetik idén Ákosékat abban, hogy felállhassanak majd novemberben, vagy még korábban a géposztály dobogójának a legfelső fokára. Balics Ákossal összegeztük a 2017-es évet.  

Március végén, percekkel a rajt előtt készült el az autótok, de nem 100%-osan. Ez okozta a veszteteket Miskolcon. Mire készültetek 2017 tavaszán?

Egy évvel korábban még a Historic Bajnokságban autóztunk és azt vártuk az autó és a bajnokság váltástól, hogy a Rallye2-ben új lehetőségek nyílnak meg előttünk, a Hondánk pedig utólag nézve, a hibák ellenére is jó vételnek bizonyult. A 2016-os Szilveszter Rallye előtti teszten csapágyas lett benne a motor, de a rajtig szereztünk bele egy új motort, amit végül a 2017-es évad rajtjára felújítottunk. A szezon kezdetéig a lengéscsillapítók kivételével minden munkával elkészültünk. A bajnoki nyitányon kénytelenek voltunk utcai gátlókat beszerelni az autónkba, amik, szinte természetesnek mondható módon nem is bírták a kiképzést, az első kör végén, a szervizben mondták a srácok, hogy felrobbantak a lengéscsillapítók, azokkal nem tudunk tovább menni, ki kellett állnunk féltávnál. A második helyen álltunk a géposztályunkban, sok pontot eldobtunk magunktól Miskolcon. De ettől függetlenül elégedettek voltunk, a tapasztalatok azt mutatták, hogy az irány jó lesz.

Év közben elég vegyesen alakultak az eredményeitek. Voltak kiemelkedő pillanatok, de többször váratlanul vesztettetek, nem is kevés pontot.

A második futam, a Salgó Rallye éppen nem a pontvesztésről, hanem a sikerről szólt, itt már a versenyzésre teremtett lengéscsillapítók voltak beszerelve a Hondánkba. A 7-es géposztály második helyét szereztük meg. Imádom a murvát, csakis ezért indultunk el Szombathelyen, az Iseum Rallye-n. A géposztályunkban nem volt meg a minimális létszám, ezért fölsoroltak minket a 6-os kategóriába. Annyiból jó lesz a futam, – gondoltuk – hogy tapasztalatokat tudunk szerezni. De az első gyorsasági vége felé lefogazott a váltó, egy nagy lyuk keletkezett az oldalán, emiatt feladtuk a versenyt. A Székesfehérvár Rallye-t azért hagytuk ki, mert nem lett kész a váltó, nem érkeztek meg hozzá időben az alkatrészek. Veszprémre akartuk összerakni a váltót, ami sikerült is, de Székesfehérváron – a mi szempontunkból sajnos, de összességében egyáltalán nem sajnos – elegendően neveztek a géposztályunkba, meg lett a kategória és Szepesi Marciék a győzelmükkel nagyon megléptek előlünk. Veszprém remekül sikerült, megnyertük a géposztályunkat, csak az utolsó gyorsaságin nem kaptunk power stage pontokat, mert kevesebben vágtunk neki a záró szakasznak, annál, mint amit a szabályok megkívánnak.

A Baranya Kupán még önmagunkat is megleptük, olyan lendülettel indultunk neki a hőségben, a versenyzésnek. Már az első gyorsaságit megnyertük a 7-es géposztályban. A második, éjszakai szakaszon azonban elmelegedtek a fékek és beestünk, ami nagyjából másfél percet rabolt el tőlünk. De nem estünk kétségbe, mert azt éreztük, hogy képesek vagyunk felzárkózni, elkaptuk a fonalat, az autó pedig tökéletes volt. Vasárnap reggel viszont elhagyott a szerencsénk, mert a Nyárasvölgy-Hetvehely szakaszon tönkre ment a motor, pedig lett volna reális esélyünk a győzelemre. A Szepesi-Gondos páros is betlizett, így ha mi végig érünk a másfélszeres szorzós versenyen, akkor az év utolsó futamán roppant szoros csatát vívhattunk volna a bajnoki címért. Ám a technika ördöge nem így akarta. A Budapest Rallye elmaradt, az Eger Rallye-val meg úgy voltunk, – némi számolgatást követően – hogy már nem sok értelme van rajthoz állni, mert nem tudtunk volna sokat javítani a helyzetünkön a pontokkal. Ráadásul a motor is darabokban volt. Sokadikak lettünk az év végén, igazából nem is tudom, hogy milyen helyezéssel zártuk a 2017-es évet, de nagyon köszönjük a családunknak, a csapatunknak és a partnereinknek, hogy mellettünk álltak és segítettek minket.

Mi az elképzelésetek 2018-al kapcsolatban?

Első körben a motor javítását, cseréjét kellett megnyugtató módon rendeznünk. Sajnos az egész motor megsérült Komlón és ezekhez az autókhoz egy jó motort találni nem egyszerű feladat, mert szinte mindet teljesen elhasználták már az évek folyamán. Rizikós lenne egyet csak úgy megvásárolni és beledobni a kocsiba. Inkább nekiláttunk és szép nyugodtan felújítottuk a régit, ami a Mikulás Rallye-ra elkészült, kipróbáltuk, és szenzációs lett. Jól álltunk a versenyben, szintén nyerhettük volna a futamot, kategóriában, de eltört a féltengely külső csuklója az utolsó előtti gyorsaságin, így ki kellett állnunk. 2017-el kapcsolatban elég vegyesek az érzelmeink, mert amikor működött az autónk, akkor azt láttuk, hogy az év elejéhez képest jelentős mértékben tudtunk fejlődni, gyorsulni. Salgótarjánban sokat, ha jól emlékszem talán másfél percet kaptunk Szepesiéktől a célban, de Komlón már meg is tudtuk őket előzni. Jelenleg azon dolgozunk, hogy tökéletesen felkészítsük a kocsinkat az idei esztendőre. A kategória marad, nem tervezünk semmilyen komoly fejlesztést, csakis a megbízhatóságra, az üzembiztosságra helyezzük a hangsúlyt. Ha az autónk képes lesz technikai gondok nélkül mindig célba vinni minket, akkor a 7-es géposztály bajnoki címe sem lehet elérhetetlen távolságban, és megnyerhetjük a bajnokságot. Ez lenne a tervünk a 2018-as évre.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

A Korda Racing együttműködő partnerei:

A-HÍD Építő Zrt., Penta Általános Építőipari Kft, Siva Group Zrt, MÁDA Plusz Kft, Novomatic, ENEOS Motorolaj – Szakál-Met-Al Kft., Metrober Kft, HERTZ – Mercur Rent a Car Kft, REVO-TEC Gépipari Kft, Alabárdos Étterem, Frimedia Kft, K-P-K TransCoop Kft, Szerszámbróker Kft, SurgiCare Kft, StapleCare Kft, BHS Medical Kft, Music Engine Kft, MNR Fémmegmunkáló és Szolgáltató Kft, Corax-Bioner ZRt, Auto-Szoft Kft, , BDA Trans Kft, Lánchíd 19 Hotel, BWS Belső Tér Kft, RAORG Translog Kft, FEOL Industrial Automation Kft, BWS BelsőTér Bt., Alexovics Kft, Sinus-Networks Kft, Procomtec Kft, Verbis Kereskedő és Szolgáltató Kft, RAAB CNC Kft, Stefani Kft, FKZ-Tools Kft, VIWA Vitaminvíz, Ventil Épületgépész,Total Quality Control Kft., Equicom Kft, A. S. S. Kft, T-NC Technika Kft, Muzsai Metall Kft, BK Aeon Kft, Industrial Electro Service Kft, Dezső Bt, Bialabok Alexandra, Szalai International Kft, STEIN Villamos Kft, Doktor Természet Kft, Régió Center Kft, Auner Motorsport

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!