Két Rallye2-es aradi versenyből kettőt nyert meg Baksai László, akinek mondhatni vérében vannak a határon túli murvás pályák, hiszen a két versenyen két különböző autóval és két különböző navigátorral a jobb1-ben érte el a sikereket. Azt tudjuk, hogy Laci imádja a veszprémi gyorsokat, fekszik neki a murva. De, hogy Aradon mi a titka? Arról is mesélt a Rallye2.hu olvasóinak.
Rallye2.hu: Kettőből kettő Laci. Ez nem lehet véletlen. Van egy titkod Aradra, amit el kell, hogy árulj nekünk, nincs mese! 🙂
Baksai Laci: 🙂 Én úgy érzem, hogy a legnagyobb titka az aradi győzelmeimnek, hogy nagyon, de nagyon pontos itinert kell írni, ami a rendelkezésre álló pályabejárások számának köszönhetően nem kis feladat, de ennyiből kell kihoznunk a maximumot. Ahogy látjátok ez nekünk ezúttal is jól sikerült. Jó, ha van egy megbízható és pontos, precíz navigátor, akinek elhiszed, amit mond. Ez kétszer is megadatott nekem Fekete-Tóth Gabi és Nagy Béla személyében. És kell egy jó nagy adag bátorság is, mert nagyon keményen át kell az autót ezeken a pályákon küldeni. Véleményem szerint ennek a három feltételnek kell teljesülnie, ahhoz, hogy Aradon jól szerepeljen az ember, és elhiggye azt, hogy valóban meg tudja csinálni.
Rallye2.hu: Vannak még kósza, de egyre biztosabbnak tűnő hírek sok mindenről. Lehet lesz 5. futam a Rallye2-nek 2012-ben, de jelen állás és a versenynaptár szerint akárhonnan nézzük elérhető közelségben van számotokra a Rallye2 abszolút bajnoki címe is. Foglalkoztat ez a kérdés, vagy teljesen hidegen hagy egyelőre a dolog?
Baksai Laci: Természetesen mindenki foglalkozik egy ilyen lehetőséggel. De számomra különösen az lenne a hatalmas fegyvertény, ha 2012-ben ezt nekem éppen egy Ladával sikerülne megnyerni. Ám ha igazán őszinte akarok lenni, akkor azt mondom, hogy év vége fele annyiszor pórul jártam már a technikával, hogy már akkor is nagyon boldog lennék, ha a kategóriagyőzelem összejönne. Ez jobban foglalkoztat, mint az abszolút győzelem. Az összetett sikerhez nagyon nagy szerencse és Kuncz Dezsőéknek valamilyen problémája kellene, és én ezt egy hangyányit sem kívánom. Azt szeretném, hogy a pályán dőljön el ez a csata. Ha felénk fog billenni a mérleg nyelve nagyon fogunk örülni neki, ha nem, akkor számunkra az A/6 elsősége lesz a legfontosabb.
Rallye2.hu: Gondolom a hírhedten és tapasztaltan autógyilkos Arad Rallye után, hogy a terveitek megvalósulhassanak egy komolyabb javítási listát írtatok össze a szervizcsapatnak….
Baksai Laci: Idén egy teljesen új autóval megyünk és ez nem olyan, mint ahogy számítottunk rá, egy kicsit meg lettünk vezetve ezzel az autóval. A motorunkat kb. 350 km-enként szét kell szedni és néhány dolgot cserélni kell benne. Ebben nem voltunk egyedül biztosak, nem tudtuk hány km van benne, kipróbáltuk és úgy éreztük, hogy Veszprémben mehetünk vele, de ez, mint már ti is tudjátok nem jött be. Mostanra elmondhatom, hogy minden ki van benne cserélve, a saját „szám íze” szerint van összerakva az autó. A gátlóink körül merült még fel néhány kérdés, mivel olyan speciális gátlókkal megyünk, amit Balázs Öcsi talált ki magának, és nekem nagyon tetszik ez a lágy rugózás. Aradon mindössze egy jobb első gátlótörést szenvedtünk, amit ott nem tudtunk orvosolni. Azóta átnéztük az autót és ezen kívül más komoly hibát nem nagyon találtunk, ezért talán joggal reménykedhetek abban, hogy olcsón helyre tudjuk állítani az autót és a komlói felkészülésre tudunk maximálisan koncentrálni.
Rallye2.hu: Az aradi abszolút kupát úgy néz ki, hogy egészen olcsóból megszámolták nektek. De mi a helyzet Veszprémmel? Ott komoly motorproblémáról beszéltél nekünk az út mentén, sőt arról is szó volt, hogy 2012-re lehúztad a rolót, ami szerencsére nem lett igaz.
Baksai Laci: Csak egy főtengelytörésünk volt, ami az A-s Ladáknál mondhatni betegségnek számít. Mindent ki tudunk rajta cserélgetni, de a főtengely az Achillesz ina ezeknek a technikáknak, le szoktak szakadni. De a motorguruk pont ezért úgy találták ki, hogy 300-350 kilométerenként ezeket ki kell cserélni és a baj jó eséllyel megelőzhető. Mi azt nem tudtuk pontosan, hogy hány km van benne, vagyis tudtuk, csak nem annyi volt, amennyit mondtak nekünk, de szerencsénk volt, aránylag jó helyen tört el a főtengely és nem okozott nagyobb kárt a motorban, viszonylag kis költségből orvosoltuk a hibát, többek közt ezért is tudtunk elindulni Aradon.
Rallye2.hu: Mivel és hogyan készültök Komlóra?
Baksai Laci: Akkor lenne igazából esélyünk és úgy tudnánk borsot törni a többieknek az orra alá, ha esne az eső, mert akkor kevésbé lenne érezhető a lóerők hiánya. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján jól jönnek majd a garázsban hegyekben álló eső és intermédia abroncsok, de száraz pályára gumit kellene vennem, mert egy darab sincs. Négy újra biztos nem ad engedélyt a büdzsé, jó állapotú használtakat szeretnék találni. A motorhoz szerencsére nem kell most hozzányúlni, azzal még tudjuk teljesíteni a Baranya Kupát. Benzint veszünk, az összes fő alkatrészt, váltót, difit, mindent elküldök átnézetni, és ha kell javítják természetesen. Úgy hallottuk, hogy jó hosszú lesz a verseny, ennek sokan örülnek, főleg, akik strapabírónak gondolják az autójukat. Én sem remegek, hogy nem fogja túlélni a kis autóm, de azért valljuk meg, hogy ez egy Lada, bármikor, bármi előjöhet, de bízunk benne, hogy technika ördögét valahol az autópályán kiviszi a huzat és végre egyszer célba érünk Komlón, mert eddig ez nekem egyszer sem sikerült. Most azonban félek egy kicsit, mert aszfalton még egy métert sem mentem vele, de Komlón az első gyors első km-en majd megismerkedünk, onnan pedig nyomjuk! 🙂
Rallye2.hu: Törekvéseid alapján reméljük, hogy az aradi menny után nem a komlói pokol vár rád. Veszprém után – érthetően- nagyon el voltál keseredve. Egyedül valami belső sugallat hatására győzted meg magad arról, hogy van még itt keresni valód 2012-ben, és szerencsés esetben még abszolút címért is küzdhetsz, vagy volt más is a háttérben?
Baksai Laci: Valóban, amikor lejöttünk az első veszprémi gyorsaságiról győztesen, de mégis harcképtelenül, akkor nem sok esélyt láttam arra, hogy Aradon elindulunk. Az egyik erő, ami a pályára „tolt” az a párom által nyújtott támogatás volt, maximálisan mellettem állt, rengeteget segített nekem mindenben, ezért nagyon hálás vagyok neki. Én nem akartam menni a veszprémi kudarc után, ő győzködött és mondta, hogy igenis csináljuk végig. Szintén köszönettel tartozok a tavalyi navigátoromnak, Nagy Bélának, aki több szponzort is hozott a konyhánkra, nélkülük szintén nem jöhetett volna létre az aradi siker sem. A szervizeseim Aradon majdcsak vért izzadtak, minden szakadt le a kocsiról, de ők helyre rakták, mi Gabival gondtalanul versenyezhettünk, náluk pedig egész nap ment a CO hegesztő. Ezek után remélem, hogy 2012 valóban egy sikeres év lesz, bár ez egy ismerkedős szezonnak van tervezve, inkább a 2013-as sikereinek az alapját szeretnénk most lerakni. Az autónk nagyon kezes, jól irányítható, nagyon könnyen hozzá lehet(ett) szokni. Bízom benne, hogy Komlón se cáfol majd rá ezekre a tapasztalatokra és minimum a kategória bajnoki címig repít minket.