Az augusztus 20-i hétvégén rendezték meg idén Kazincbarcikán a Borsod Rallyt. Számunkra ezen a versenyen való célba érés jelentette a bajnoki cím megszerzését. De ezt még csütörtökön nem is sejtettük, mikor elindultunk újra a hegyekbe. Kétes érzelmekkel vágtunk neki ennek a futamnak. Nagyon nehezen jött össze a verseny a rendezőnek a természeti katasztrófáktól a polgármesterek akadékoskodásain keresztül. Még ekkor sem tudtuk milyen pályákra számíthatunk. Milyen beállítások lennének a legmegfelelőbbek, de nagyon vártuk az indulást két okból is.Egy: imádjuk a versenyt. Kettő: aszfalt versenyünk nem volt május óta. Akkor még nem tudhattuk azt sem, hogy ezekre a szakaszokra is csempésznek be nekünk murvát. Tehát csütörtökön hajnali négykor cuccolt a család végig az országon, hogy a rendező által megszabott 8-10-ig oda tudjunk érni. Épp sikerült felvenni az itinert és már mentünk is pályát bejárni. Nagyon messze voltak a központtól a kitűzött szakaszok, de végre odaértünk és szembesültünk a kihívással. De a pályák minősége és veszélyessége nemcsak nekünk, az első osztálynak, és a versenytársaknak is ugyanígy fejtörést okozhatott. A legfőbb aggodalomra az adott okot, hogy minden levágható kanyart feltöltöttek a kedvünkért zúzott kővel és belül gumi hiányában csapágygolyóként terült szét az utakon. Már kis Skodánkkal is csúszkáltunk, de ez tette izgalmassá a szakaszok teljesítését. A pályák egyébként ezen kívül teljesen rendben voltak. Sajnos nem tudtunk elég időt szentelni a bejárásokra, mert elég sűrű volt a program, de ennek csekély a jelentősége. Pénteken az átvételek után este Barcika főutcáján volt a rajtceremónia, majd utána ki tudtunk menni az első osztály éjszakai futamát megnézni. Majd szombaton 11.49-kor rajtoltunk el az elő gyorsaságin. Elég nehezen melegszünk be mindig. A navigáció és vezetés részről sem voltunk összeszedettek, habár most nagy műszaki problémákkal nem kellett megküzdenünk. Csak arra kellett ügyelni, hogy a néhány millis fékbetétünk kibírja és a Kb. 5 versenyt látott gumijainkkal se szenvedjünk defektet. Az első gyorson 8 másodpercet kaptunk Borbás Szabiéktól, majd a következőn 3-at, majd 1-et és 4-et és így tovább…. A harmadik gyorson volt egy két kalandunk is. Először Kánó után nem sokkal, az erdőben a pálya első harmadánál volt egy erős balos 2.-os kanyar, de saras volt és megúsztunk rajta, de Peti összeszedte, go tovább. 1-2 kilométerrel arrébb kicsit gyorsabban vettünk egy bukkant, ahol volt benne egy kis bal törés és nem jól érkeztünk. Keresztben csúsztunk egy 200 métert és szántottunk árkot, bokrot, de Petit idézve „ a jó Isten visszatett bennünket az útra” és megint go tovább. Az ötödik gyorson már annyira kavicsos volt a pálya Meszes-Rakacán, hogy Péter ügyességén sok múlott. Navigáció szempontjából is voltak izzasztó részek. Az ötödik gyors után végre mehettünk a szervizbe. De szerencsére egy kerékcserén és tankoláson kívül nem akadt nagyobb feladat. Lányaink megtisztogatták az autót és már mehettünk is a hatodik gyorsra. Ezeket már nagyon élveztük. Persze a hetedik most még murvásabb lett, mint láthattuk a neten a „szurkolóink” hordták fel rá a köveket. Ezúton is köszönjük a sporttársaink nevében is, akik emiatt össze is törték az autóikat. Mi szerencsére megúsztuk. Az utolsó gyorsnál már szerintem egyikőnk sem emlékszik rá, hogy izgult-e, vagy nem, egyszerűen tettük a dolgunkat és mikor begurultunk a célba nem akartuk elhinni, hogy megcsináltuk. Sikerült. Igaz II.-ak lettünk, de megnyertük a bajnokságot F csoportban és F/3-as kategóriában is. A boldogságunk hatalmas. Az egész csapatunk és családunk velünk örül.

Szeretnénk megköszönni mindenkinek, aki tett azért, hogy ez megvalósulhasson. Első sorban szerviz csapatunknak Molnár Zsoltinak, Kakuszi Sanyinak a remek munkájukat. Ezen felül legjobb barátunknak Herédi Lacinak, hogy mindig bíztatott és segített már hatodik éve, hogy eljussunk idáig. A Lambda System Kft.-nek és azon belül is Nagy Zolinak, hogy társként áll mellettünk, nekünk ez sokat számít. Az RPM Racing Kft.-nek, mert nélkülük nem is versenyezhetnénk.

Forrás: www.medveczrally.hu

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!