Bacsa Tamás és Hanyik Gergely Hajdú-Biharból, Berettyóújfaluból utazott el Komlóra, hogy kipipáljon egy tételt a bakancslistáján, és nem bánták meg a srácok a hosszú kiruccanást, mert pályafutásuk legjobb eredményét érték el a Baranya Kupán. A siker után jelenleg a kemény munkán van a hangsúly, mivel a Salgó Rallye még nem állt össze teljesen a párosnak, de azon vannak, hogy szeptember elején, Nógrádban is ott lehessenek a Rallye2 Bajnokság mezőnyében. Bacsa Tamással beszélgettünk. 

Székesfehérváron láthattunk titeket legutóbb, akkor kategória győzelmet arattatok. Versenyeztetek valahol a székesfehérvári és a komlói futam között?

Nem, nem volt rá lehetőségünk, de ezt már az év elején is tudtuk, nem kalkuláltunk a Rallye2 Bajnokság aszfaltos futamain kívül semmi mással, a murvák sem fértek bele a büdzsénkbe. Szeretnénk murván is menni, de a laza talajon rendezett futamok egyelőre maradnak bakancslistásak, Veszprém után nem hinném, hogy sikerült volna újjáépíteni a kocsinkat, a Baranya Kupáig. A Székesfehérvár Rallye-t követően alaposan átnéztük az autónkat, édesapámmal szoktuk ezt a munkát elvégezni, ezúttal is ő segített ebben. Minden csavart áthúzgáltunk, ellenőriztünk, még a legkisebb aggodalomra okot adó alkatrészeket is kicseréltük inkább, hogy ne az autón, vagy egy technika malőrön múljon a versenyünk végkimenetele. A murvához hasonlóan a Baranya Kupa is bakancslistás volt nekünk, ezt végre kipipáltuk, alig vártuk már a rajtját.

A céljában pedig óriási volt az örömötök, mivel pályafutásotok második kategória győzelmét arattátok. Milyen volt a versenyetek?

A forgolódós, prológok nem a kedvenceim, de ha van, akkor a legjobb tudásunk szerint próbáljuk teljesíteni, igyekeztünk Komló főutcáján is kiszolgálni a nézőket, akik a legnagyobb esőben sem hátráltak meg. Egy apró hibától eltekintve jól sikerült a bemutatkozásunk, de igazából mi nem erre, hanem a prológ utáni, egyetlen pénteki gyorsasági szakaszra gyúrtunk. A felhőszakadás miatt elég nagy dilemmában voltunk a szervizben, hogy milyen gumit válasszunk a Vasas-Hosszúhetény szakaszra. Kémleltük az eget a pálya irányába, borultnak és esősnek tűnt, az idő, nem akartunk kockáztatni, ezért előre esőgumikat, hátra pedig puha slickeket raktunk fel. Csak két darab esőgumink volt. De mire odaértünk a rajthoz, addigra – az erdősebb részek kivételével – majdnem teljesen felszáradt az aszfalt, nyúltak, máltak a vizes aszfaltra való abroncsok, mentünk, ahogy tudtunk, mást nem tehettünk. Maradt benne, de elsőre jó volt a teljesítményünk. A szombati nap volt a fontos, a maga hat gyorsaságijával. Hetvehelyet nagyon vártuk, mert az volt a kedvencünk, abszolút időt is autóztunk rajta, de az alsómocsoládi gyorsaságival kapcsolatban voltak fenntartásaink a tréningen.

Ám az első versenyautós nekifutás után nagyon megtetszett az a szakasz is. Volt egy mentorunk, Kósa András, aki azt mondta, hogy ha megszeretjük a pályát, akkor a pálya is megszeret minket, és ez szerintem be is igazolódott. Komolyabb célkitűzésünk nem volt az eredménnyel kapcsolatban, az abszolút értékelésre nem is nagyon figyeltünk, csak annyira vágytunk, hogy ha lehet, akkor a P12-es géposztály elejében végezzünk. Ennek tükrében elmondhatjuk, hogy az eredményünk egyértelműen várakozáson felüli, pályafutásunk eddigi legjobb Rallye2-es abszolút eredményét sikerült összehoznunk ezzel a bronzéremmel. Több esélyes páros, például Ráti Gergőék, Nagy Varga Gézáék és Neukirchner Andrásék is kiestek előlünk, a tempónk mellett ennek is köszönhettük, hogy az abszolút értékelés harmadik helyen, valamint a P12 élén zártuk, a Baranya Kupát. Ne feledjük, hogy a Lada kupát is mi nyertük meg, így borzasztóan örültünk a komlói Városháza előtt, maximálisan elégedettek voltunk az eredménnyel. Jó verseny volt, szenzációs pályákon, továbbra is tartom azt, amit a rajt előtt elmondtam, hogy a déli régió nem játék. 🙂

Szerintem a salgótarjáni szakaszok sem lesznek játékok. Ott lesztek a Salgó Rallye-n?

Így van, egyik salgói gyorsasági sem lesz játék, főleg a Zagyvaróna-Cered. De a kazári pálya sem egyszerű. Sámsonháza hosszú évekig nem szerepelt az útvonallapokon, sokaknak semmitmondó lehet, én szerencsére mentem rajta tavaly Kronome Ákos mellett ültem, a jobb1-ben. Tiszteletben kell tartani, mert nagy meglepetéseket tud okozni. Dolgozunk, készülünk, nagyon szeretnénk Salgótarjánban rajthoz állni, de 100%-ig biztosan egyelőre nem tudjuk kijelenteni, hogy ott tudunk lenni. Nem számoltuk ki, hogy hogyan állunk a Baranya Kupán elért győzelmünk után, a P12-ben, de szerintem, ha mindkét hátra lévő versenyen jól tudnánk szerepelni, akkor még akár dobogóra is állhatnánk az év végén a géposztályunkban. Ezért (is) lenne nagyon fontos, hogy ott lehessünk szeptember elején, Salgótarjánban.

Rallye2.hu – Salánki Gábor

Nagy köszönettel tartozunk Édesapámnak, Bacsa Kálmánnak, a családomnak, valamint az összes barátunknak, a csapattagoknak és minden segítőnkne,k az önzetlen munkájáért, mert nélkülük az évünk nem jöhetne létre.

Köszönjük a Támogatóinknak a kitartó segítséget!

Optimit Hungária Kft, Precedent, Tiszák Kft (Prígyeni TISZÁK Péter) Lisztes Trans Kft, Balog és Fia Gumiszerviz, Szalma Autófényezés és Autókozmetika, Kalmár Norbert, Kiss Tamás, HANKOOK RACING TIRES (Turán Frigyes)

 

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!