Trópusi hőség, hatalmas por, valamint embert és gépet egyaránt a végsőkig próbára tevő gyorsasági szakaszok. Ez a Veszprém Rallye. A képlet egyszerű: célba kell érni. Csak ennek a kivitelezés lesz ezúttal is az igazi kihívás.
Mielőtt igazából nekikezdenék az idei Veszprém Rallye bemutatásának, néhány sort a saját gondolataim virtuális papírra vetésére szánnék. Személy szerint én nem vagyok a Veszprém Rallye rajongója. Majd talán most… Mint az évad legnehezebb megmérettetését tisztelem, becsülöm és igen nagyra tartom azokat a versenyzőpárosokat, akik elindulnak ezen a nagyon komoly erőfeszítéseket követelő versenyen. A por, a rekkenő hőség adja a savát-borsát ennek a méltán népszerű futamnak és igazából fotósként engem ez is, ami mindeddig távol tartott ettől a versenytől. Szívem mélyén mindig is játszottam a gondolattal, hogy meleg ide repkedő, öklömnyi kövek oda akkor is megyek Veszprémbe, hiszen rallye „ájlávjú”. De a vége mindig az lett, hogy majd inkább jövőre. Mert rettenetesen utálom a forró nyarat és a kánikulát. Eddig ment ez a dolog, valamilyen mondva csinált indokkal mindig le tudtam magam beszélni a veszprémi kirándulásról, de nincs tovább: pénteken hátamra kötöm a klímát és a ventilátort, majd én is felkerekedek, elindulok arra az egyébként méltán népszerű rallye-ra, amelyet 2010-ben 17. alkalommal rendeznek meg a Balaton közelében. 2009-hez viszonyítva ebben az évben kettővel több gyorsasági szakaszt kell majd teljesítenie a Rallye2 mezőnyének, mégpedig szám szerint hatot. Érdekes viszont az, hogy a gyorsasági szakaszok távja között a két év versenykiírása szerint, csupán 700 méternyi különbség van, ennyivel kell ebben az évben tovább taposni a gázt. Az össztáv ezúttal 178, 3 kilométer lesz. A két verseny nevezési listáját böngészve örömteli változást fedezhetünk fel, abból a szempontból, hogy míg a legutóbbi alkalommal csupán 19 Rallye2-es versenyzőpáros indult a lőtéri csatákba, addig most ez a szám már 26-ra duzzadt. Más versenyekhez viszonyítva viszont már nem olyan rózsás a helyzet, főleg ha a Salgó Rallye csaknem 50 Rallye2-es indulóját vesszük alapul. Az A csoportban 14, az N csoportban – lévén, hogy megduplázódott- 2, az F-ben pedig 14 versenyautó küzd majd a pontokért és másodpercekért a Veszprém környéki murvás speciálisokon. A verseny programjában szereplő 13, 8 km-es Szentkirályszabadja névre keresztelt szakaszt háromszor, a 12 kilométeres Sólyi erdőt kétszer a 7200 méter hosszúnak mondott Gyártelepet pedig egyszer kell majd teljesíteni Rallye2-nek a versenynap folyamán a Rallye Túra Bajnokság résztvevői előtt. A program mondhatni, hogy elég gyors lefolyású lesz, mivel az első autó a GY1-en a tervek szerint 8:50 órakor kapja meg a startjelet és 14:35-kor már a céldobogónál kell lennie a napi élménybeszámolóval. A Rallye2 bajnokság A/N csoportjában jelenleg teljes a Hondák dominanciája, mivel az első három helyen kizárólag ilyen márkájú versenyautó található. Az élen a Bereczki Norbert-Kozma László páros áll, az Órai Balázs-Jancza Tamás és a Kuncz Dezső-Kemény Zsolt páros előtt. Míg Bereczkiék megnyugtató -33 pontos- előny birtokában várhatják a megmérettetést, addig az F csoportban már jóval szorosabb a csata. Medvecz Péterék előzik meg alig több, mint 5 ponttal a Dudás Csaba-Dudás Viktor párost és 7-el a Borbás Szabolcs-Borbás Attila egységet. Itt tehát bármi megtörténhet, és a Bükfürdő Rallye után Veszprémben is komoly változások lehetnek majd a tabellán.
Egészen biztos vagyok abban, hogy ez a Veszprém Rallye sem lesz könnyebb vagy egyszerűbben teljesíthető, mint ahogy már eddig megszokhattuk. Forró, fárasztó, és küzdelmes lesz, épp ezért célba érkezni talán a más rallye-kon megszokottakhoz viszonyítva is felemelőbb érzés lesz. Szívből kívánom, hogy mindenki átélhesse ezt az érzést, baleset és technikai hiba mentesen gurulhasson fel a céldobogóra az Óváros téren vasárnap délután.
Salánki Gábor