Tisztelt Elnökség, Tisztelt RSB!

Kedves Sporttársak! Szurkolóink!

A személyes találkozón való részvételt tisztelettel megköszönjük, de jelenleg nem tudjuk elfogadni mert a zárt ajtók mögött pont azok fogadnak majd, akik a problémáinkat okozzák. A sajtó előtti nyílt kommunikációval kívánjuk folytatni a Rally 2-vel kapcsolatosan felmerült problémák megoldását, így reflektorfényben marad az egyeztetés, ami mindkét fél előnyét szolgálja, hiszen semmilyen részlet felett nem lehet majd elsiklani.

A jövőbeni találkozót megelőzően szeretnénk válaszokat kapni a következők kérdésekre, felvetett problémákra:

– A tagság által felhatalmazott Elnökség miért nem ellenőrzi a Szakág működését?

– A Szakág miért engedi meg a mindenkori külsős rendezőnek, hogy rendezési hiányosságok és szabálytalanságok ellenére is ugyanolyan formában kerüljön sor az egyes versenyek megrendezésére eseményről eseményre minden?

– Mikor és milyen retorzió éri a mindenkori rendezőt a hiányosságok és a versenyszabályzat rendelkezéseinek be nem tartása miatt?

– Az Elnökség és az RSB miért nem tartják és tartatják be a rendezésre vonatkozó szabályokat?

– A rallyversenyek általános szabályai a versenykilométerekről úgy szólnak, hogy a versenykiírás alapján vett versenytáv a nevezési díj megfizetésével kötelezően megtartandó […] Miért fordulhat az elő, hogy a versenytáv megváltozik – lényegesen csökken – a nevezési zárlat után?

– Miért fordul elő, hogy megfelelő indoklás nélkül, a verseny közben különböző speciális szakaszok etap szakasszá vannak nyilvánítva, az ezeken a szakaszokon áthaladó mezőny mindeközben megbizonyosodott már több ízben arról, hogy az adott körülmény nem áll fenn, vagy nem létezik.

– Hogyan fordulhat elő, hogy az egyes rajtszámmal, elsőként rajtoló autót elindítják egy körgyorsasági szakaszon, ahol egyszerre öt autó tartózkodhat a pályán, viszont mögötte a teljes mezőny áll a rajtban és az első autó beérkezését követően etappá nyilvánítják a szakaszt? Később a szakasz életveszélyes voltával indokolják a döntést. Ha veszélyes volt a szakasz, akkor az első autót (aki a leggyorsabban és ebből adódóan a legveszélyesebben közlekedik ebben a mezőnyben) miképp engedhették versenytempóban végigmenni közvetlenül a 3 előfutó után?

– Idén a nevezési díjak több mint 30 %-kal növekedtek. Ez a jelen gazdasági körülmények között nagyobb terhet ró a csapatokra, mint a COVID előtt és alatt. Az emelkedett nevezési díjak által a versenyzők és a további érintettek magasabb színvonalú rendezvényeket várnak el, azonban fejlődés egyáltalán nem tapasztalható. Sem a szervizterület minőségében, sem a kapott szolgáltatásban, sem a speciális szakaszok minőségében vagy mennyiségében, sem a kiszolgáló személyzet magasabb kvalifikációjában, se a gördülékenyebb bonyolításban. Miért nem fejlődött a rendezvények minősége, ha ennyivel több erőforrás áll rendelkezésre?

– A szervizterületek minősége kritikán aluli. Sokszor előfordul, hogy a burkolat minősége nem kielégítő (sáros, buckás, süppedős nem szilárd talaj) ez kényelmetlen és veszélyes körülményeket teremt a versenyautók szervizelésére a versenyek alatt. Ezt tovább rontja, hogy sokszor a rendelkezésre álló szűk helyen az átmenő közlekedés veszélyezteti a szerviztevékenységet. Továbbá a szervizterületek organizációja nem történik meg időben, vagy teljesen elmarad, így a csapatok nem tudják, hogy ki és hol dolgozhat. Mosdók és mellékhelyiségek hiányában a csapatok méltatlan elbánásban részesülnek.

– Milyen megoldási javaslataik vannak, a Rally 2 versenyzők és csapataik megfelelő színvonalú
elhelyezésére, 21. századi szervizterületek biztosítására?

– Az itinerek változtatásának mennyisége, és a számos végrehajtási utasítás (több, mint 4 darab!) jelzi
a szervezési hiányosságokat, melyeket az esemény előtt mindenképp orvosolni szükséges.

– Az elmúlt időszakban látszódik, hogy az összes mezőnyt (R1, R2, R3, Historic, ORC) felölelő versenyt
csak egy kompetensebb, magasabban kvalifikált rendezvényszervező tudna megfelelően
megvalósítani. Ha nem áll rendelkezésre ilyen, akkor ne legyen minden mezőny azonos hétvégén egy
versenyen indítva, mert bonyodalmat és problémákat okoz. Várjuk szakmai javaslataikat, akár felvetett
problémák együtt átgondolkodással történő megoldását.

– Szeretnénk továbbá referálni a tisztelet kérdésére. A korrekt díjkiosztó, rajt és cél ceremóniák
tisztességes megrendezése, valamint a technikai átvételek alatt uralkodó légkör tiszteletlen és nem
méltó egy országos rally bajnoksághoz.

– Milyen garanciát tud adni az Elnökség és az RSB arra, hogy a jövőben ne forduljanak elő az előzőekben
felsorolt esetek?

Várjuk mihamarabbi válaszaikat, bízva abban, hogy sikerül a Rally sportnak és az összes érintett személynek élhetőbb és kellemesebb körülményeket teremteni. Csak így tudjuk a közös együttműködést a továbbiakban elképzelni.

Sporttársi üdvözlettel,

1. Ábel László 6849
2. Apkó András 5469
3. Baksai László 2399
4. Balázs Kornél 5848
5. Bartha Nándor 4176
6. Bencs Gábor 481
7. Bencs Zoltán 3003
8. Béres Attila 2438
9. Bertók Tamás 7063
10. Bodnár Attila 6509
11. Bodor Tamás
12. Bucsi József 4905
13. Csáthy Miklós 5535
14. Cseke Péter 6277
15. Danis Miklós 1664
16. Deák Henrietta 5772
17. Deli László 6377
18. Dornai Tibor 745
19. Egerszegi Dávid 6343
20. Erdei Zoltán 4802
21. Fekete Gyula 6819
22. Forgacs István 6439
23. Fróna János 3572
24. Geringer Zoltán 6463
25. Geró Gábor 6223
26. Gyabronka Miklós 6734
27. Gyöngyösi Marcell 5846
28. Györkő József 1092
29. Ifj. Fogarasi Attila 5999
30. Ifj. Szőke András 6322
31. Janovich Roland 6717
32. Jobbágy Krisztián 7062
33. Juhász Zoltán 2954
34. Kalapács Zsolt 1696
35. Kapás Attila 6592
36. Karetka-Ülkei Réka 6654
37. Kis Péter 1828
38. Kóródi Koppány 6817
39. Kovács Martin 7235
40. Kovács Martin 7235
41. Kulcsár Gábor 6842
42. László Tamás Zuzo 4575
43. Losonczi Csaba 6213
44. Losonczi Csaba: 6213
45. Magyar Péter 4564
46. Magyari Beck Szabolcs 1721

47. Márton Ferenc 6840

48. Matics Barbara 5853

49. Matics Mihály A95

50. Mészáros Zsolt 6242

51. Meszi Attila A17 72

52. Mihalcsik Kerekes Réka 5487

53. Mohácsi László 2318

54. Molnár Ferenc 2110

55. Nagy Bettina 6839

56. Nagy Viktor 6838

57. Oláh Róbert 3908

58. Orosz Zsolt 6932

59. Papp László 4336

60. Pásztor István 6308

61. Paukovics Lilla 6701

62. Péter Pál 6551

63. Rácz Gábor 8046

64. Ratting Tamás 5120

65. Ruszkai Attila 5505

66. Ruszkai Máté 5506

67. Ruszó Krisztián 5486

68. Simon György 5699

69. Simon Timea 5700

70. Siter Sándor 4172

71. Spath Szabolcs 6644

72. Strider Zoltán 4428

73. Studer Gábor 3769

74. Szabó Tamás 6310

75. Szász Tina 5110

76. Szegedi Zoltán

77. Szetei Norbert 4242

78. Szilas Dorka 6419

79. Tajmel Tibor A1379

80. Tamás Gergő 6164

81. Tamás Gyula 6696

82. Tankóczi Csaba 7114

83. Tellér Antal 6608

84. Tellér Antónia 6663

85. Tímár Tamás 6243

86. Tisch Gábor 1299

87. Toloczkó Péter 6000

88. Toth József 239

89. Toth Timea 6270

90. Üveges Sándor

91. Varga Kristóf 6744

92. Várnai Dávid 6311

93. Veres István 6467

94. Virág Tamás 6389

95. Yoyo 6965

96. Zsebe Gábor 5545

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!