Vitek Viktor és Marcsa Niki, a rövidre sikerült egri futamuk után minden tudását latba vetve küzdött Miskolcon, és annak ellenére, hogy Borsodban a technika ördöge akart velük kibabrálni sikeresen vették az akadályokat és a DVTK stadionnál zárhatták le a Miskolc Rallye-jukat. A miskolci élményekről és a székesfehérvári terveikről Marcsa Niki írt nekünk.


Mit tanultatok az egri esésből, hogyan készültetek a Miskolc Rallye-ra, és mit vártatok tőle?

Egerben mindössze annyi történt, hogy rosszkor voltunk rossz helyen. A videót nézve volt, aki azt mondta, hogy a tempó is több volt, mint kellett volna, és jobban kellett volna tövezni.  Ez már a következményeken nem változtat, ez egy ilyen sport, egy apró hibáért is súlyos árat fizethetünk. A kiesés az pont ilyen. Miskolcra a szervizeseink megjavították a károkat, futómű, kormányösszekötő és társaik, Viktor rengeteget dolgozik, tesztre így már nem jutott időnk. A pályákat én ismertem, szeretem is őket, főleg Bükkszentlászlót és Mályinkát. Nagyon vártam már, hogy mehessünk.

Milyen volt? Mesélj nekünk a prológtól, egészen a célig!

A prológ egész mókásan alakult, az eső és némi jég is elvert minket a palánk előtt, míg várakoztunk, pedig szívesen néztem volna a többieket, így azonban inkább kabinon belülről néztük a RallyeRádió élő adását. J A salak olyan jó volt az eső után, hogy a rajtjelnél sikerült túlcsúszni, tehát egy röpke tolatással indítottunk, majd teljesítettük a három körünket és indultunk a parc fermébe. Másnap reggel az esős Bükkszentlászló-Bükkszentkereszten kezdtünk, ahol a pálya olyan második kilométerénél sikerült kapnunk egy defektet. Nem álltunk meg kicserélni, mert akkor még több időt veszítettünk volna, a rövid, 7 km-es gyorson, így hát lebotorkáltunk a célig, majd a STOP állomás után kicseréltük a kereket. Garadna után újabb kerékcsere következett. Sáta-Sajómercse volt az első tiszta gyorsunk, ami bevallom nekem nagyon tetszett. Lyukóbánya szintén, de lehetett volna hosszabb a távja. 🙂

A második kör harmadik gyorsaságiján megint jött a feketeleves. Viktornak kezébe maradt a váltókar. Ez pedig sajnos nem Zsiguli, hogy még a csonkról tudsz operálni. Így sikerült összehozni egy hármas fokozatot, amiben legurultunk, lelkiismeretesen sasoltuk a tükröket, hogy nehogy véletlenül bárkit is feltartsunk.

Célba értetek. Elégedettek voltatok a hétvégével?

Végül is valóban célba értünk… Sajómercse után tejesítettük a hátralévő gyorsot harmadikban, és az etapokat, mert a lelkünknek kellett, hogy akárhogy is, de célba érjünk. A nézők nagyon rendesek voltak egyébként, a semmi tempó ellenére biztattak minket, tapsoltak, nekem pedig így volt időm visszaintegetni nekik.

Neveztetek Székesfehérvárra?

Igen, Fehérváron jön folytatás, ami az egyik nagy kedvencem, hiszen én ezeken a pályákon nőttem fel. Ismerem, szeretem őket, sok jó élmény és szép eredmény fűz hozzájuk ezért is esett nehezemre hogy lemondjam a futamot. Totális lelki erőszak én mondom, kórtörténet nélküli fizikai fájdalom. Sajnos közbeszólt egy olyan esemény/rendezvény, ami teljes egészében leköti a szombati napomat, így nem tudtam megoldani az indulást. Izgalomra viszont nincs ok, Haracska Tomi, az 5-ös kategória bajnoki címvédő navigátora fog helyettesíteni, ami azért is jó hír, mert ő idén nem tervezett menni, így viszont fog. 🙂 A nevezési listát nézegetve ( mert persze úgyis követni fogom, hogy mi történik velük, és a versenyzőtársakkal J ) jó kis futam lesz. Hajrá Mindenki, széles utakat és sok sikert kívánok!

Rallye2.hu – Marcsa Niki

Köszönjük szépen a családjainknak, párjainknak a kitartást és támogatást, a szervizeseknek pedig a remek munkát, amivel újra összerakták nekünk az autót. Anitának pedig, hogy gondoskodott rólunk, pláne a Batmanes ragtapaszt! Ezúton is puszi érte. 🙂

Ha tetszett a cikkünk kérlek oszd meg másokkal is!