Nincs szerencséje Csomós Mixinek és Varga Gabinak eddig 2016-ban, mivel Renault Twingo-juk kettőből kétszer hagyta cserben őket idén a Rallye2 Bajnokság futamain. Ezek a malőrök alaposan keresztül is húzták a számításaikat, ám Mixi nem szomorkodik, hanem inkább a megoldáson töri a fejét, hogy minél hamarabb harcba szállhasson és megkezdhesse a pontok illetve a kupák gyűjtögetését. Csomós Mixivel beszélgettünk.
Rallye2.hu: Egerben egy féltengelytörés állított és fosztott meg titeket jó eséllyel az abszolút győzelemtől. Ezek után hogyan készültetek a Miskolc Rallye-ra?
Csomós Miklós: Utólag nézve azt mondom, hogy nem volt túl sikeresen. Eger után kicseréltük a törött féltengelyt, de nem vettük meg a Renault motorsportos alkatrészt, hanem egy nem teljesen profit építettünk be, ami ennyit bírt. Visszakanyarodva a felkészülésre, a féltengelyen cseréjén kívül csak a kötelező gondoskodást adtuk meg a kocsinknak.
Rallye2.hu: Hazai verseny volt nektek a Miskolc Rallye, mennyire ismerted és szeretted a pályákat?
Csomós Miklós: Vártam már nagyon a Miskolc Rallye-t, tudtam, hogy jó pályák lesznek, ebben nem is csalódtam. Sátán már mentem korábban, Mályinkáról mondta mindenki, hogy még egy fokkal jobb mint a másik két pálya. Ez igaz is lehetett, de sajnos nem jutottunk el odáig, csak a pályabejáráson. Nekünk a Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt szakasz elején véget ért a versenyünk.
Rallye2.hu: Mi történt veletek?
Csomós Miklós: Az első és egyetlen gyorsaságink is érdekesen kezdődött, mert nem működött az átbeszélőnk. Mire sikerült megjavítanunk, addigra pedig eltört a féltengely. Egyes fokozatból áthúztam kettesbe és eltört. Kettő, legfeljebb három kilométert teljesítettünk a gyorsaságiból versenytempóban, aztán vészvillogóval legurultunk a szakaszon és a faluban vártuk meg a szervizcsapatunkat. Köszönjük nekik a munkájukat, valamint azt is, hogy értünk jöttek. Videón összehasonlítottam azt a rövidke részt, amit rendben teljesítettünk azon ellenfelekével, akiktől találtam felvételt az Interneten. Hát nem lett volna rossz. Az abszolút élén állhattunk volna.
Rallye2.hu: Hogyan tovább? Két olyan versenyt nulláztál le, ahol igazából tényleg az abszolút győzelemél harcolhattál és küzdhettél volna.
Csomós Miklós: A Szombathely Rallye nekünk biztosan kimarad, ahogy a Veszprém is. Murván nem szeretnék rajthoz állni a Twingo-val, ahhoz túl sokba került nekünk ez az autó. Úgyhogy azt mondom, hogy a Székesfehérvár Rallye-n térünk vissza a Rallye2 Bajnokság mezőnyébe. Fehérváron kívül az összes többi aszfaltos futamon is jó lenne rajthoz állni. Július végére meg kell vennünk egy használható és megbízható féltengelyt, mert annak nem sok értelme van, hogy elindulunk egy versenyen, és várjuk, hogy mikor esünk ki. Az idei évre azt terveztük, hogy csak az aszfaltos versenyeken megyünk és mindenképpen az összetett értékelés élmezőnyében autózunk. A két murvás futamot akartuk „eldobni” és úgy gondoltuk, hogy ezzel a taktikával egy elég jó helyezést érhetünk el az év végén a bajnokságban. Hát ebbe a tervbe a technika alaposan közbeszólt. Most át kell fogalmazni az elképzeléseket és menni, menni, célba érni, gyűjteni kell a kilométereket valamint lehetőleg a pontokat is.
Salánki Gábor